Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita laiskoja vaimoja?

Vierailija
02.09.2021 |

Toisesta ketjusta tuli mieleen. Onko täällä muita vaimoja, joiden miehet hoitaa melkein kaikki kotityöt?

Osaan siis itsekin ja joskus innostun tekemään kaikki kotityöt mitkä keksin, mutta pääsääntöisesti meillä mies hoitaa kotihommat. Asiat on jotenkin lipsunut tähän tilaan johtuen paljon siitä, että olen itse paljon boheemimpi eläjä kuin mies. Toisinaan, niinkuin tänään, skarppaan ja teen mahdollisimman paljon. Villavaatteet mies kyllä jättää mun pestäväksi, mutta ne odottaakin sitten hyvän tovin pesua.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Alunperin tähän luisuttiin mun pitkän sairauden takia, mutta nyt pystyisin tekemään kyllä huomattavasti enemmän. Poden asiasta huonoa omaatuntoa, mutta toistaiseksi se ei ole mitenkään hirveästi lisännyt mun panosta kotitöihin.

Vierailija
2/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki naiset laistaa parhaansa mukaan kotitöissä ja työntää ne nössöille ukoilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikki naiset laistaa parhaansa mukaan kotitöissä ja työntää ne nössöille ukoilleen.

Niinpä, ja vätyksenä voi lätystä vaan haaveilla.

Vierailija
4/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ja vätyksenä voi lätystä vaan haaveilla.

Siksikö tutkimusten mukaan kotitöitä tekevälle miehelle lohkeaa helpommin?

Vierailija
5/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Alunperin tähän luisuttiin mun pitkän sairauden takia, mutta nyt pystyisin tekemään kyllä huomattavasti enemmän. Poden asiasta huonoa omaatuntoa, mutta toistaiseksi se ei ole mitenkään hirveästi lisännyt mun panosta kotitöihin.

Kyllä vähän hävettää, kun suurin osa sotkusta on yleensä mun aiheuttamaa. Sinne tänne jääneitä kahvikuppeja ym. Mutta tosiaan täytyy oikein erikseen skarpata että saa siivottua.

-ap

Vierailija
6/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ainakin mies saa ilmeisesti hoitaa kotityöt parhaaksi katsomallaan tavalla?

Vierailija
7/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivotessa tärkeät tavarat jää niille kuuluville paikoilleen. Kerrankin minä kellahdin sohvalle. Kurkotin käteni pöydälle ja kaukosäädin ei ollut siinä. Se oli pöydän toisella laidalla. Mietin koittaisinko pöytäliinalla hinata sen lähemmäksi? Huusin kuitenkin vaimolle että tuus kattoon mitä sää oot tehnyt. 

Vierailija
8/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ruoan, mies tekee enemmän päivittäisiä kotitöitä (mm. pyykit, tiskit, keittiön pinnat, imurointi), minä maksan kerran kuussa käyvän siivoojan.

Vierailija
9/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ainakin mies saa ilmeisesti hoitaa kotityöt parhaaksi katsomallaan tavalla?

Sehän puuttuisi, että makaa sohvalla lahnana ja valittaa sille joka tekee kaiken.

Vierailija
10/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tekisitte edes oman osuutenne ja raivaisitte omat sotkunne.

Ylimielistä teettää työt muilla, onko sinun aikaasi muka arvokkaampaa kuin miehen?

Vierailija
11/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimielistä teettää työt muilla, onko sinun aikaasi muka arvokkaampaa kuin miehen?

Sotkuni ovat omassa työhuoneessani. Miehellä ei tänne ole asiaa joten ne eivät hänen silmäänsä häiritse.

nro 8

Vierailija
12/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä omat sotkuni sentään siivoan, mutta lapsiperheessä se ei todellakaan kata läheskään puolia hommista. Teen minä osan yhteisistäkin, mutta en läheskään puolia. Lisäksi hoidan esim lasten harrastuskuskaukset jne joihin myös menee aikaa.

T: 1. kommentoija

Vierailija
13/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelin vasta äskettäin tekemään ruokaa. Ollaan oltu vuosia naimisissa ja lapsiakin on. En oikeastaan siivoa, edes tiskikonetta en täytä. Roskia en juurikaan vie. Lihonutkin olen. Päivittäin mietin, miksi mieheni ei jätä minua. Ehkä se on se rakkaus, ja kyllähän vähän yritänkin, kun ruokaakin opettelin tekemään?

Vierailija
14/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettelin vasta äskettäin tekemään ruokaa. Ollaan oltu vuosia naimisissa ja lapsiakin on. En oikeastaan siivoa, edes tiskikonetta en täytä. Roskia en juurikaan vie. Lihonutkin olen. Päivittäin mietin, miksi mieheni ei jätä minua. Ehkä se on se rakkaus, ja kyllähän vähän yritänkin, kun ruokaakin opettelin tekemään?

Mulla on myös usein mielessä miksi mies tossa edelleen on. Meillä on kyllä lapsiakin, mutta tuskin se on syy.

Olen myös huomannut, että tilanne pahenee ajan myötä. Yhä enemmän jää tekemättä. Nytkin pesin pyykkiä pari koneellista. Ensimmäisen sain narulle asti, mutta toinen jäi. Astianpesukoneen sain täytettyä, mutta en jostain syystä päälle.

Oikeastaan enää odotan että mies lähtee kävelemään. Olen siihen henkisesti jo niin varautunut, että tiedän voivani syyttää vain itseäni.

Vierailija
15/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä omat sotkuni sentään siivoan, mutta lapsiperheessä se ei todellakaan kata läheskään puolia hommista. Teen minä osan yhteisistäkin, mutta en läheskään puolia. Lisäksi hoidan esim lasten harrastuskuskaukset jne joihin myös menee aikaa.

T: 1. kommentoija

Mä hoidan myös lasten harrastukset melkein poikkeuksetta. Ja kolmen lapsen kanssa se tarkoittaa lähes päivittäistä ajoa hallilta toiselle.

Ap

Vierailija
16/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki laiskoiksi itsensä myöntäneet ovat myös todenneet että tilanne on epäreilu. Eivätkä mitenkään ole pitäneet omaa aikaansa toisen aikaa tärkeämpänä.

Vierailija
17/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän puuttuisi, että makaa sohvalla lahnana ja valittaa sille joka tekee kaiken.

Tuollainen on perinteinen suomalainen mies.

Vierailija
18/38 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä osittain riippuu myös siitä mitä kaikkea noihin "kotitöihin" lasketaan. Esimerkiksi jos nuo lasten harrastuskuskauksiin käytetty aika lasketaan niin aika monella laiskimuksella tässä ketjussa ei välttämättä se kotitöihin käytetty aika enää olekkaan pienempi kuin miehellä vaikka mies pesisikin pyykit ja tiskit yms.

Meillä mulla menee paljon aikaa sairaan isäni luona käymiseen ja hänen asioidensa hoitoon. Tottakai se on pois perheeltä ja myös niihin kotitöihin käytetyltä ajalta. En minä silti tuota minään ihanana omana aikana pidä vaan mielelläni tekisin mielummin vaikka niitä kotitöitä jos joku muu tekisi nuo hommat. Syytön mun mieheni toki tähän tilanteeseen on (niinkuin minäkin), mutta tottakai vaikuttaa myös hänen elämäänsä.

Vierailija
19/38 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisinkin välillä tulee kausia jolloin mies tekee enemmän ja välillä sitten taas minä. Kummallakin on tekemistä vähintäänkin tarpeeksi niin kotitöihin et kummallakaan ole liikaa aikaa hukattavana. Jos toisella on normaalia kiireisempää tai sairauden tms takia voimat vähissä niin silloin toinen paikkaa. Mä oon jotenkin naivisti olettanut että näin se kaikilla menee...

Vierailija
20/38 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt ymmärtää ihmisiä, jotka eivät saa kotitöitä (ja oikein mitään muutakaan) tehdyksi, että mistä se johtuu. Haluaisin näiltä ihmisiltä ja ap:ltä tarkempaa itsetutkiskelua, että mistä se johtuu. Boheemius on mielestäni vain tekosyy tai jokin kiertoilmaus, kun ei todellisuudessa haluta miettiä oikeita syitä.

Kysymys vielä ap:lle. Teetkö jotain muita hommia kuin kotitöitä? Olitko koulussa tunnollinen ja teit läksyt yms.? Teetkö vain niitä asioita, mitkä on kivoja ja kiinnostavia? Menetkö usein epämukavuusalueelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi