Onko 12,60e tuntipalkka 22-vuotiaalla mielestänne hyvä?
Kommentit (26)
Minun tuntipalkka on vähän alle 14 euroa. Teen osa-aikatyötä yliopisto-opiskelujen rinnalla. Työ ei liity mitenkään opiskeluihin. Pidän saamaani palkkaa surkeana.
Itse teen lastensuojelutyötä kaupungille ja palkka on tuota luokkaa, siitäkin huolimatta että on haastava työ
riippuu alasta mut kyll mun mielestä tuolla palkalla pitäis tulla hyvin toimeen tällä hetkellä suomessa varmaa paljon huonompi palkkasia
Mieti asiaa näin. Oli kesätöissä 15-17v aina samassa paikassa jossa sain 12,40€ tuntipalkkaa. En opiskellut samalla alalla. Nyt kun valmistun omalle alalleni keväällä olen 22v ja palkkani tulee olemaan vaivaiset 7€/h. Kaikki riippuu kaikesta, eli hyvä varmaan on :).
Avomieheni joka on 22v, hänen tuntipalkkansa on 37,50€/h ja saa vaikka mitä työsuhde-etuja...Ei ole käynyt kuin peruskoulun eikä ole suhteilla töissä. Palkka varmaan huono akateemiselle ja huippu amikselle vai miten se oli?:0
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:41"]18: Mikä siinä on, että suurimmat amiksen vähättelijät tuntuu olevan itse niitä amiksia? Ainakin omassa lähipiirissäni suurinta amis vs. lukio -haloota on aina pitäneet ne amiksessa olevat/amiksen käyneet, mutta kuitenkin esittäneet asiansa siltä pohjalta, että lukion käyneet olisivat jotenkin aktiivisesti ylimielisiä valitsemastaan opintosuunnasta. Vähän on nyt OT, mutta tuli mieleen tuosta käyttämästäsi "vain amis" ilmaisusta. Miksei voi olla ylpeä omasta koulutuksestaan, kun tärkeintä kuitenkin on se, että jokainen hankkii itselleen sopivan koulutuspohjan ja hakeutuu itseään kiinnostavalle alalle. Omien sanojesi mukaan sinäkin olet esimerkki siitä, ettei (palkka)tason tarvitse olla kiinni koulutusasteesta.
[/quote]
Se oli ironinen "vain", mä en todellakaan vähättele sitä :) t. ylempi amis
18: Mikä siinä on, että suurimmat amiksen vähättelijät tuntuu olevan itse niitä amiksia? Ainakin omassa lähipiirissäni suurinta amis vs. lukio -haloota on aina pitäneet ne amiksessa olevat/amiksen käyneet, mutta kuitenkin esittäneet asiansa siltä pohjalta, että lukion käyneet olisivat jotenkin aktiivisesti ylimielisiä valitsemastaan opintosuunnasta. Vähän on nyt OT, mutta tuli mieleen tuosta käyttämästäsi "vain amis" ilmaisusta. Miksei voi olla ylpeä omasta koulutuksestaan, kun tärkeintä kuitenkin on se, että jokainen hankkii itselleen sopivan koulutuspohjan ja hakeutuu itseään kiinnostavalle alalle. Omien sanojesi mukaan sinäkin olet esimerkki siitä, ettei (palkka)tason tarvitse olla kiinni koulutusasteesta.