Ok-talojen hinnat romahtaneet pikkupaikkakunnilla
Järkyttävää. Koitan myydä omaa kohtuu uutta taloani ja hinta on jo nyt alle 1000e/neliö. Kun katsoin laajemmin samanikäisten ja kokoisten talojen hintoja niin järkytykseni syveni. Jos talo sijaitsee ns. Muuttotappiopaikkakunnalla neliöhinta jää n. 600-800 euroon ja siitä huolimatta myyntiaika voi olla useamman vuoden. Jääkö nämä käsiin? Koko talous on aika vahvasti turvattu juuri sillä ajatuksella että kun talon myy niin saa tilit ns. Nollille.
Kommentit (27)
Ei kai ne koskaan kovin korkealla ole olleet, joten puhe romahduksesta kuulostaa vähän ylidramaattiselta.
Itse katselen haikeana niitä autioutuvia maaseutuja. Hienon näköisiä vanhoja puutaloja mätänee pystyyn. Valitettavasti nykyaika on sellaista ja tilanteet muuttuu.
Jos alle 10v sitten ostanut ja nyt joutuu myymään tappiolla niin ylihintaa maksettu reilusti.
Minä haluaisin sellaisen vähintään satavuotiaan pienen talon, joka ois rempattu kauniiksi. Pihapiiri sellainen, että siellä olisi tilat ja paikat parin hevosen pitoon. Ei mitään väliä, missä sijaitsee, vaikka ois jossain syrjäkylillä saakka. Olisi niin unelma <3
Ja pienellä tarkoitan pientä, alhaalla ois kettiö, olohuone ja pesutilat ja sellainen kaunis lasiveranta, ylhäällä pari makkaria.
Vierailija kirjoitti:
Sijainti, sijainti, sijainti. Ja palvelut ja kunnan veroprosentti.
Itse en ikimaailmassa muuttaisi linjan Porvoo- Lahti- Tampere -Pori ulkopuolelle.
Niin, eihän tuo sulje pois kuin 90% Suomesta ja muun muassa maan kolmanneksi suurimman talousalueen korkean teknologian keskuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Jos alle 10v sitten ostanut ja nyt joutuu myymään tappiolla niin ylihintaa maksettu reilusti.
Ei vaan asuntokauppa on vaan yksinkertaisesti hyytynyt täällä missä asun ja hinnat tippuu koko ajan että edes jotenkin saatais liikkuun taloja.
Harmittaa kyllä, kun haluaisin päästä pienempään asuntoon vailla ok-talon huolia ja työmäärää.
Sijainti, sijainti, sijainti. Ja palvelut ja kunnan veroprosentti.
Itse en ikimaailmassa muuttaisi linjan Porvoo- Lahti- Tampere -Pori ulkopuolelle.