Virkamies = virkailija, tiedemies = tieteilijä, esimies = esihenkilö, lentoemäntä = stuertti, lakimies = juristi
Kommentit (54)
Kroliitti= grillintapainen ja vaikea käyttöinen.
Vierailija kirjoitti:
Palomies = Palopelastaja. Kuvaa työnkuvaakin paremmin. Sen sijaan, että tällainen henkilö on mies joka sammuttaa tulipaloja, hän onkin henkilö joka tekee erilaisia tulipaloihin ja pelastustehtäviin liittyviä tehtäviä.
Niinpä. Jenkeissähän kun soittaa ambulanssin niin tulee palopelastajat.
Neuvolatäti = Neukkuilija, Päiväkotitäti = Päikkyilijä, Keittiöntäti = Keittoilija. Hei, oikeassa olit! Tämähän onnistuu leikiten!
Vierailija kirjoitti:
Neuvolatäti = Neukkuilija, Päiväkotitäti = Päikkyilijä, Keittiöntäti = Keittoilija. Hei, oikeassa olit! Tämähän onnistuu leikiten!
Onko noi sun mielestä oikeita ammattinimikkeitä? Oletko itse valmistunut esim. päiväkotitädiksi?
Jokamiehen oikeudet = Jokahenkilön oikeudet / Jokakansalaisen oikeudet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palomies = Palopelastaja. Kuvaa työnkuvaakin paremmin. Sen sijaan, että tällainen henkilö on mies joka sammuttaa tulipaloja, hän onkin henkilö joka tekee erilaisia tulipaloihin ja pelastustehtäviin liittyviä tehtäviä.
Korjaa toki jos olen väärässä, mutta eikö englanninkielessä ambulanssihenkilöstöstä käytetä nimeä "paramedic". En ehkä kääntäisi palopelastajaksi. Sitä paitsi jenkeissähän palomies on palotaistelija (firefighter) tai oikeastaan palotappelija. Melkoinen nyrkkisankari siis ilmeisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pelastaa palon sammutukselta
Ennen vanhaan kun piti työntekijän sukupuoleen viitata jostain syystä: "Naisesimies", "Mieslentoemäntä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaa toki jos olen väärässä, mutta eikö englanninkielessä ambulanssihenkilöstöstä käytetä nimeä "paramedic". En ehkä kääntäisi palopelastajaksi. Sitä paitsi jenkeissähän palomies on palotaistelija (firefighter) tai oikeastaan palotappelija. Melkoinen nyrkkisankari siis ilmeisesti?
Samasta ammattiryhmästä kyse nimikkeestä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko noi sun mielestä oikeita ammattinimikkeitä? Oletko itse valmistunut esim. päiväkotitädiksi?
Ovat ja en. Olen oikeasti tärkeissä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan kun piti työntekijän sukupuoleen viitata jostain syystä: "Naisesimies", "Mieslentoemäntä".
Naislakimies. Oliko naisille olemassa omat lait, vai miten tämä pitäisi ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat ja en. Olen oikeasti tärkeissä töissä.
Eivät ne ole. Jos et sitä(kään) tiennyt niin en usko että olet koskaan mitään töitä tehnytkään. Taidat olla vaan pelkkä työtön mies.
Vierailija kirjoitti:
Neuvolantäti = eikös nämä ole ihan terveydenhoitajia
Päiväkodin täti = lastenhoitaja
Keittiön täti = kokki
Ihme tädittelyn tarve tuon ylläolevan kirjoittajalla. Kuka edes sanoo "keittiön täti"
Lautamies =lautahenkilö
Eduskunnan oikeusasiamies = eduskunnan oikeusasiahenkilö
Eduskunnan puhemies = eduskunnan puhehenkilö