Kerro lapsuutesi noloimmasta koulukuvasta! Miltä näytit?
Minulla oli yltiörimpsuinen pääntie paidassani, se taisi olla muotia. Siis 80-luvulla. Se oli ihan överi, mutta kuvaaja sanoi, että onpa sinulla hieno paita. Kas kun muistin tuon, en muistanut sitä aloittaessani tätä kommenttia.
Millaisia nolouksia teidän koulukuviinne mahtuu?
Kommentit (10)
Koulukuvissa on saattanut olla sen hetkisen muodin mukaisia vaatteita tai kampauksia, mutta se nyt ei sinänsä ole noloa, kun muoti on muotia. Mä olin ennen koulua jossain päiväkerhossa ja sielläkin otettiin ryhmäkuva. En tiedä ottiko kuvaaja vaan yhden kuvan vai miten meidän kuvaksi oli valikoitunut sellainen, jossa mulla oli silmät kiinni. Kamalan noloa 6-vuotiaan mielestä ja kun kerhon vetäjäkin sille vielä nauroi.
Veljeni opetti minulle sinä aamuna uuden käsimerkin kuvaa varten...
Silmät kiinni. Taisi olla joka vuosi jollakin onnettomalla kuvassa silmät kiinni. Minulla oli toisen luokan kuvassa. 70 - luvulla nämä.
Minulla näkyy kieli yhdessä lukion ryhmäkuvassa. Hävetti ihan hirveästi silloin. Hävettää vähän edelleenkin, jos joku katsoo vanhoja luokkakuvia. :(
Kolmannella luokalla opettaja "unohti" kertoa etukäteen kuvauksesta. Sinä päivänä oli aamulla ollut ulkoliikuntatunti, joten aika monella oli kuraiset verkkarit ja lenkkarit ja tukka törrötti hikisenä.
Yläasteella ja lukiossa jouduin kolme kertaa eturiviin pitämään kylttiä, ja kahdella kerralla mulla oli silmät puoliksi kiinni, kolmannella kerralla muuten vaan angstinen koulusurmaajailme.
Mulla on ekaluokan kuvassa vuonna 99 valkoinen röyhelöpaita (ISOT röyhelöt) ja punainen jakku olkatoppauksilla. Kamala otsis ja krepattu hiuspehko (myös otsista vähän krepattu). Muistan miten häpesin mennä kouluun ja häpesin kuvassa ja häpeän sen kuvan muistoakin vielä tänä päivänä.
Mutta äidistä se oli niin kauhean söpöä. Ja mulla on niin pelottava äiti, etten uskaltanut harata vastaan. Omat lapset saa pistää kuvaan ihan mitä haluavat, kunhan ehjää ja puhdasta.
Voih... kamalin koulukuva on joko yläasteelta sellainen lu okkakuva, jossa olen itseni lihav aksi kokeneena verhoutunut vanhempani valtavaan kollegepaitaan ensimmäistä kertaa ikinä surke asti meikanneena vähän huuliani t örr öttäen (d u ck f ace -ilmiö käyn nistyi tuona vuonna) koulun mas ko ttia kädessäni esitell en... :''''''((((((... Tai sitten lukion luokkakuva, jossa taas päälläni on telt tamainen paita, ylikasvanut, ei-sittenkään lyhyt hiusmalli, kädet puuskassa, niska takakenossa ja tietysti "luon nollinen" d u ck f a ce "hymy". Y h y y!!! (En tiedä mikä sana jäi hy väsyttä väksi)
Mulla tuli verta nenästä, paidassa näkyvät veritahrat ja kädessä verinen nenäliina.
Hemmetin ruma paita päällä, koska en muistanut aamulla, että on kuvauspäivä. Ja vielä kaiken lisäksi välitunnilla pelattiin jotain oikein kunnolla. Oli sitten naama ja hiukset sen näköiset kuvassa.
Vuosi oli varmaan -88, olin 14-v. ja olin juuri hankkinut elämäni ensimmäisen permanentin. "Laitetaan taakse loivempaa ja tuohon päälle vähän napakampaa kiharaa". Näytin aivan sähköiskun saaneelta, aivan tolkuttomat kiharat... Olen aikuisiällä joitain kertoja ottanut kiharat ja joka ikinen kerta olen muistanut sanoa, että se kihara todella tarttuu hiuksiini että jos aika isoilla rullilla kiitos...