Nirso lapsiperhe tulossa syömään "vähän paremmin". Mitä tarjotaan?
Lapset 15v, 13v, 11v, 7v ja 5v. Ei allergioita, mutta todella nirsoja.
En haluaisi tehdä mitään nakkeja ja lihapullia tai makaronilaatikkoa, vaan jotain vähän parempaa. Mitä tarjoasit tällaiselle porukalle?
Tarkoituksena siis lähinnä tavata vanhempia, mutta lapset tulevat mukana. Ei arkiruokaa, vaan ihan kunnolla katettu pöytä, viinit ja taitellut lautasliinat.
Kommentit (67)
Itse tykkäsin lapsena oikeastaan vaan kalasta tai jokin lasagne tai pizza maistui. Söin kyllä muutakin, mutta en niin mielelläni kuitenkaan. Jokin lihapihvi tai tai paahdettu kana yms olisivat varmaan olleet inhokkeja.
Paistaisin broilerin filepihvejä, ne maistuu useimmille. Lisukkeeksi jotain riiisiä tai perunaa ja vihanneksia. Kaiken kruunaa hyvä kastike, jonka voi jättää pois ellei maistu, mutta ilman sitä maut voi jättää kovinkin neutraaliksi.
Minä lahtisin vähän sellaiseen buffaan. Tekisin paljon perunamuusia, mietoja lihapullia ja vaikka Moskovan pataa. Sitten salaattitarpeet erillisiin astioihin ja pataleipää.
Jokainen voi ilman mitään hässäkkää ottaa mitä ottaa.
Minusta vieraspaikan emännän/isännän ei tarvitse opettaa vieraslapsia pois nirsoilusta, vaan tarjota ruokaa. Sitä paitsi mitään kallista ei tuollaisille kannata tehdä, koska ne päätyy lautasella pyörittelyn kautta jätteisiin.
Vierailija kirjoitti:
No voiko mennä pieleen, jos on sisäfilepihvi ja lisäkesalaatti, penskoille ranut? Kunnon punaviini- tai pippurikastike, maustevoi, patonkia jne? Jokainen sitten ottaa lautaselleen mitä pystyy. Alkuun vaikka meloni ja serranoa (tuosta voi syödä joko sen melonin tai serranon) ja jälkkäriksi jäätelö vaikka marjoilla ja kinuskikastikkeella, jokainen taas lapioi omaan kulhoonsa sen mitä haluaa.
Ranut? Mitä ne on?Tiedän mikä on raanu.
Todella nirson lapsen vanhempana kysy vanhemmilta mistä lapset tykkää ja tarjoa sitä.
No jep. Mulla alkoi savu nousta korvista jo pelkästä ajatuksesta :D