Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiv tartunnan todennäikösyys

Vierailija
02.09.2021 |

Hei. Kärsin aivain järjettömästä hiv pelosta. Olen ollut 3vuoden aikana 2suomalaisen naisen kanssa kerta yhdynnässä ilman suojausta. Netin lukeminen vain pahentanut ja oireitakin tulee sitä mukaan. Edellisestä kerrasta nyt 6 viikkoa aikaa ja kävin jo hiv pcr testissä mikä oli hyvin kallis mutta ei sekään helpottanut vaikka negatiivinen tulos kun netissä vaan sanotaan että 12 viikkoa pitäis odottaa. No vastapuolikin kävi testissä ainoa että hänen edellinen yhdyntä oli siinä kohtaan vain kuukauden vanha hänkin sai negatiivisen tuloksen. Jotkut lääkärit kyllä vakuuttavat esim 6 viikon kohdalla tehtyä testiä noin 95% varmaksi ja 8 viikon lähellä 100 varma. Onko muita ketä painii asian kanssa tai hyvin tietoisia testeistä jotta vähän olo helpottaisi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole, mutta teitä "pelkääjiä" on paljon. Usein sen pelon takana on kuitenkin jotain muuta. Joku hankala asia, vaikka pelko ilmenee ihan eri alalla. Ihmismielen voima on valtava ja se saa tosiaan aikaan vaikka minkälaisia oireita. Jossain vaiheessa sinun pitää luottaa testitulokseen. Kaikki ei luota, vaan rupee asiassa vuosikymmeniä.

Vierailija
2/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "toden näköisyys".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin epätodennäköistä, että kummallakaan noista naisista olisi HIV ja tarttuminen on vielä epätodennäköisempää.

Vierailija
4/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kondomeita hyvä mies. Pieni hinta mielenrauhasta.

M35

Vierailija
5/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo käytä kortsua, vaikka sellaista missä tulee "helma" mukana niin olet paremmin turvassa myös herpekseltä ja kondylta.

Oikeasti heteroyhdynnässä riski saada tartunta on promillien luokkaa.

Vierailija
6/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tav Hirtunta kirjoitti:

Se on "toden näköisyys".

Itse asiassa se on "todennäköisyys". 

Vierailija
7/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suojaton seksi tuollaisten pelkotilojen väärti. Muistahan ensi kerralla kumi. Toistaiseksi luulen että olet edelleen turvassa, mutta jatkossa älä jätä arvailujen varaan, kun kumilla voi suojautua hyvinkin suurella todennäköisyydellä.

Vierailija
8/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M35

kortsun kanssa vaan ei tunnu miltään. Paljas pinta taaa nautinnon

Vierailija
9/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

kortsun kanssa vaan ei tunnu miltään. Paljas pinta taaa nautinnon

Sitten on oma valinta ottaa riski että nakki joskus napsahtaa.

Vierailija
10/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään halua kannustaa suojaamattomaan sukupuoliyhdyntään, mutta aika pieni se riski on. Esim.suuseksissä sylki on aika antiseptinen aine.

Vierailija
11/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko suuseksistä saada hiviä? Monen tuntemattoman pildeä oon lipittänyt eikä siinä tilanteessa tuu mietittyä.

Vierailija
12/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lukea netistä liikaa tietoa, ne pelkoajatukset vain kroonistuvat. HIV on todella huonosti tarttuva tauti, joten ei pelkoa. Jatkossa kannattaa pidättäytyä seksistä tai ainakin suojautua, niin ei tarvitse pelätä mitään.

Vierailija
13/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumi suojaa paitsi hiviltä, myös lukuisilta sukupuolitaudeilta, jotka saat paljon todennäköisemmin kuin hiv-tartunnan.

Vierailija
14/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko suuseksistä saada hiviä? Monen tuntemattoman pildeä oon lipittänyt eikä siinä tilanteessa tuu mietittyä.

Jos onnistut siinä niin pääset vähintään lääkärilehteen, luultavasti myös kansainvälisiin julkaisuihin.

Vierailija
15/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis... tiedätkö mitään HIVistä? Vaatii limakalvokontaktin. Synnyttimet + suu = limakalvokontakti.

Vierailija
16/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no jopa lääkärit pitävät riskiäni "olemattomana" mutta kai mahdollisuus kaikkeen on. Ap

Vierailija
17/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV tartuntoja todetaan Suomessa vuosittain muutama tuhat. Todennäköisyys sille, että valkkaamasi heteronainen olisi tietämättään HIV-kantaja on pieni. Edelleen, normaalissa kertapanossa tartunnan todennäköisyys naisesta mieheen on suuruusluokkaa alle 10%. Tästä voit itse laskeskella kohtaamaasi riskitasoa. Tilanne on vähän sama kuin odottaisit että ekaa kertaa tekemästäsi lotosta tulisi vähintään 6 oikein.

Vierailija
18/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis... tiedätkö mitään HIVistä? Vaatii limakalvokontaktin. Synnyttimet + suu = limakalvokontakti.

Dokumentoituja tapauksia tästä tartuntatavasta ei taida löytyä. Tätä voi verrata siihen, että *ussimalla tartuntoja saadaan aikaan miljoonia joka vuosi.

Vierailija
19/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hivin tarttuminen suuseksin välityksellä täytyy olla erittäin epätodennäköistä, koska monet pitävät tiukasti kiinni suojatusta seksistä mutta suostuvat silti suuseksiin ilman kortsua.

Vierailija
20/25 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HIV vaati verikontaktin, mutta syljessä on entsyymejä, jotka tuhoavat hivin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän