Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ammatteja tai taitoja kohtaan teillä on rajaton kunnioitus?

Vierailija
02.09.2021 |

Kehutaan ihmisiä.

Mitä ammatteja tai taitoja te arvostatte ihan rajattomasti? Mikä on sellaista, mitä ette ikipäivänä pystyisi tekemään itse, mutta ihailette niitä jotka pystyvät? Mikä on teille mustaa magiaa? Saa toki kertoa sellaisestakin arvostuksesta, että joku tekee tärkeää työtä, jota ette itse jaksaisi tehdä päivästä päivään vaikka osaisittekin.

Omalla kohdalla on moni ammatti on pudonnut käsittämättömien taitojen listalta, kun on itse vähän perehtynyt asiaan ja alkanut ymmärtää, millaisella harjoittelulla ja valmistautumisella niistä töistä suoriutuminen olisi ehkä minullekin mahdollista jos panostaisin todella kovasti.

Se, mitä en voi lakata hämmästelemästä on kapellimestarit. En vain käsitä, miten pystyy seuraamaan yhtä aikaa niin monta ääntä, niin monta rytmiä ja poimimaan joukosta ne pari asiaa, jotka muuttamalla kokonaisuus nostaakin karvat pystyyn. Olen itsekin opiskellut musiikkia ja jopa soittanut sinfoniaorkesterissa, mutta se kokonaisuuden hallinta vain pakenee minulta. Heillä täytyy olla jotain sellaista sisäistä kykyä, mitä minulla ei ole.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia ja muita lasten kanssa työtä tekeviä. En itse lähtisi mistään hinnasta, sillä kuolisin siihen vanhempien aiheuttamaan stressiin.

Viemärisukeltajat (Hyi hitto, en suostuisi ja mitä tahansa saavat palkaksi, se on liian vähän)

Tutkijat: surkea palkka vaikka tekevät merkittävää työtä. Ihailen miten joku voi sitoutua noin työhönsä.

Melkein työstä riippumatta julkisen puolen paperin pyörittäjät. Siis se suorittava porras. Surkeat palkat ja kaikki heittävät lokaa niskaan verovarojen tuhlaamisesta. Kuitenkin ne sihteerit ym pyörittää aika monta virastoa ruohonjuuritasolla kuunnellen samalla haukkuja sekä johdosta että kansalaisilta.

Vierailija
22/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juristi ja tuomari.

Korruptiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi.

Vierailija
24/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartija.

Kauppias.

Turkistarhuri.

Vierailija
25/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka ovat taitavia lasten kanssa työskennellessä. Etenkin, kun pitää tehdä jotain kivuliaita toimenpiteitä tai pärjätä ison lapsilauman kanssa. En itse pärjäisi, vaikka omiakin lapsia on ja heidän kanssaan jotenkuten pärjää. Ja kun on lapsia, osaa arvostaa henkilökuntaa, joka osaa oikeasti ottaa lapsen vastaan yksilönä.

Vierailija
26/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin, palomiehen, ensihoitajan työtä kohtaan ääretön kunnioitus.

Vierailija
27/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä aika kaikenlaisten ammattien taitajia kohtaan päivästä ja omista elämäntapahtumista riippuen superiso kunnioitus. Esimerkiksi opiskelijana ne opetushenkilöt, joilla on selvästi sydän mukana opetustyössä, ansaitsee suuren arvostukseni. Toisaalta apteekin ystävälliset työntekijät, kun aran asian tiimoilta toimivat niin rauhallisesti ja ammattimaisesti. Myös kerrostaloyhtiömme siivoojia arvostan, samalla kaikkia muitakin, jotka sitä työtä tekevät viihtyvyytemme eteen. Kaikki, joilla on ollut tekemistä oman terveyteni parantamisen kanssa. Jnejnejne

Vierailija
28/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yviou kirjoitti:

Poliisin, palomiehen, ensihoitajan työtä kohtaan ääretön kunnioitus.

Onhan palomiehet ja ensihoitajatakin tärkeitä, mutta kyllä suurin kiitos menee ehdottomasti poliisille.

Jos poliiseja ei olisi, niin kuka sitten myisi huumeita, hakkaisi juoppoja putkassa ja kähmisi juopuneita naisia?

Vierailija
29/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajia ja muita lasten kanssa työtä tekeviä. En itse lähtisi mistään hinnasta, sillä kuolisin siihen vanhempien aiheuttamaan stressiin.

Viemärisukeltajat (Hyi hitto, en suostuisi ja mitä tahansa saavat palkaksi, se on liian vähän)

Tutkijat: surkea palkka vaikka tekevät merkittävää työtä. Ihailen miten joku voi sitoutua noin työhönsä.

Melkein työstä riippumatta julkisen puolen paperin pyörittäjät. Siis se suorittava porras. Surkeat palkat ja kaikki heittävät lokaa niskaan verovarojen tuhlaamisesta. Kuitenkin ne sihteerit ym pyörittää aika monta virastoa ruohonjuuritasolla kuunnellen samalla haukkuja sekä johdosta että kansalaisilta.

Siis TUTKIJAT. Opiskelijana tarvitsen loputtomasti erilaisia tutkimusartikkeleita ja muutenkin tutkittua tietoa päivittäin ja pohjautuuhan elämämme todella pitkälti laadukkaalle tutkitulle tiedolle. Arvostan ihan superpaljon. Toki olen myös sitä mieltä, että ihan kaikki tutkimukset, mitä maailmassa tehdään, eivät välttämättä ansaitsekaan suuria rahoituksia. Ihan vain turhuuden tai epäeettisyyden takia. Tällaiset ovat kuitenkin onneksi pieni osa kaikesta tutkimuksesta, mitä tehdään.

Vierailija
30/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palomiehet, ensihoitajat.

Minulla ei ole koskaan ollut. #emergencyservicestoo

Vierailija
31/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistijät, sairaanhoitajat, vanhusten hoitajat, lastenhoitajat, kiinteistönhuoltajat, jätekuskit, sähköasentajajat, putkiasentajat, autonasentajat, rakennus- ja remppahenkilöt , palo-ja pelastushenkilökunta, poliisit, pysäköinninvalvojat, lehtimyyjät, katujen puhtaanapito, linja-auton kuljettajat, kaupan kassahenkilöt.

Vierailija
32/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

H*orat, reinikaiset ja hanuristit.

Vierailija
33/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis "rajaton kunnioitus" kyseistä ihmistä kohtaan? Ammatti tai taitohan on vain yksi osa ihmistä. Sydänkirurgi voi olla ihmisenä täysi mulkku psykopaatti, vaikka hänen ammattiatitaitoaan suuresti arvostaisinkin. "Rajattomasti" en arvosta mitään enkä ketään.

Vierailija
34/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi . YLE Areena elokuvat wind River .

Vierailija
35/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole RAJATONTA kunnioitusta mitään ammattia kohtaan. Kunnioita yleisesti ihmisiä, jotka hoitavat hommansa ammattitaidolla ja kohtelevat työssään muita ihmisiä asiallisesti ja kivasti.

Mulla ihan täysin sama. Ihmetystä ja kunnioitusta välillä herättää niin matalapalkka-ala kuin joku rakettitiedekin. Siis, että kuinka joku osaa.

Vierailija
36/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelijat, tietokoneasentajat, koodarit, kirjanpitäjät

Vierailija
37/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköasentajat ja LVI-asentajat ansaitsevat suuren kunnioitukseni.

Vierailija
38/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit!

Vierailija
39/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole RAJATONTA kunnioitusta mitään ammattia kohtaan. Kunnioita yleisesti ihmisiä, jotka hoitavat hommansa ammattitaidolla ja kohtelevat työssään muita ihmisiä asiallisesti ja kivasti.

Sama. Kuspäitä on kaikissa ammateissa, yhteiskuntaluokissa ja tulotasoilla. 

Työ on työtä, ja työmoraalia oikeastaan voi kunnioittaa, kuinka ammattiaan hoitaa. Mutta sekään ei kerro siitä ihmisestä mitään, on vain yksi ominaisuus muiden joukossa. 

Sama kuin vaikka musiikissa. Kuuntelen biisejä, esittäjän persoona ei siihen tuo mitään lisää. 

Vierailija
40/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstan modet