Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ammatteja tai taitoja kohtaan teillä on rajaton kunnioitus?

Vierailija
02.09.2021 |

Kehutaan ihmisiä.

Mitä ammatteja tai taitoja te arvostatte ihan rajattomasti? Mikä on sellaista, mitä ette ikipäivänä pystyisi tekemään itse, mutta ihailette niitä jotka pystyvät? Mikä on teille mustaa magiaa? Saa toki kertoa sellaisestakin arvostuksesta, että joku tekee tärkeää työtä, jota ette itse jaksaisi tehdä päivästä päivään vaikka osaisittekin.

Omalla kohdalla on moni ammatti on pudonnut käsittämättömien taitojen listalta, kun on itse vähän perehtynyt asiaan ja alkanut ymmärtää, millaisella harjoittelulla ja valmistautumisella niistä töistä suoriutuminen olisi ehkä minullekin mahdollista jos panostaisin todella kovasti.

Se, mitä en voi lakata hämmästelemästä on kapellimestarit. En vain käsitä, miten pystyy seuraamaan yhtä aikaa niin monta ääntä, niin monta rytmiä ja poimimaan joukosta ne pari asiaa, jotka muuttamalla kokonaisuus nostaakin karvat pystyyn. Olen itsekin opiskellut musiikkia ja jopa soittanut sinfoniaorkesterissa, mutta se kokonaisuuden hallinta vain pakenee minulta. Heillä täytyy olla jotain sellaista sisäistä kykyä, mitä minulla ei ole.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palomiehet, ensihoitajat.

Vierailija
2/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole RAJATONTA kunnioitusta mitään ammattia kohtaan. Kunnioita yleisesti ihmisiä, jotka hoitavat hommansa ammattitaidolla ja kohtelevat työssään muita ihmisiä asiallisesti ja kivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapeutit ja kirkon kautta ihmisten auttajat. En voi kun ihailla ihmisiä, joilla on tarjota lohdutuksen sana kärsivälle ja jotka jaksavat tehdä työtään päivästä ja vuodesta toiseen.

Siivoojat. Rankka työ, huono palkka, mutta ilman heitä hukkuisimme siihen itseensä.

Kummassakin mainitsemassani ammattiryhmässä arvostan siis heitä, jotka pyrkivät tekemään työnsä hyvin, aina sattuu virheitä, mutta menemällä sieltä mistä aita on matalin ei synny tulosta.

Vierailija
4/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään erityistä kunnioitusta mitään ammattia kohtaan. Kunnioitan ihmistä, joka tekee työnsä hyvin ja osaa käyttäytyä. 

Vierailija
5/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, eläinlääkäri. He tekevät tärkeää työtä läheistemme hyväksi

Vierailija
6/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä myyjiin.

Vierailija
7/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä, ensihoitajia, monitaitoisia kirvesmiehiä/remppamiehiä, erityislasten kanssa työskenteleviä terapeutteja, koodareita.

Vierailija
8/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgeja

Vierailija
9/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajaton kunnioitus on ehkä liioittelua, mutta opettajia arvostan kovasti.

Olen teinien äiti, ja yläkoulun opettajien työtä en jaksaisi tehdä.

Mieheni on psyk. sh. ja vaikka itsekin olen sh, psykin puoli menisi minulle liian raskaaksi.

Korona-aika on näyttänyt ihmisten psyyken hoitamisen tärkeyden myös. Hengissä selviäminen ei riitä, jos psyyke ei enää kestä.

Eikä kukaan ole niin sisukas sissi, että kestäisi kaiken ja selviäisi kaikesta.

Siksi on tärkeää, että mielenterveydestä huolehditaan ja arvostetaan ihmisiä, jotka tätä työkseen tekevät.

Vierailija
10/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitohenkikökunta yleisesti,

Mutta jos yksi sanotaan.

Tukki ja maitoauton kuljettajat ovat sellasta porukkaa että viimeisien joukossa Pysähtyvät huonoilla teillä

Vierailija
11/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tiettyä ammattia kohtaan vaan sitä miten sen hoitaa. Se joka tekee työnsä hyvin, vaikka muut ympärillä tekisivät kyynisesti ja vasemmalla kädellä.

Vierailija
12/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi ja tuomari.

Vierailija
13/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustusarkkitehdit, somettajat, tubettajat, reality-tähdet ihquja

Vierailija
14/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai paavin

Vierailija
15/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippulahjakkaat säveltäjät, sanoittajat, laulajat ja kuvataiteilijat

Arvostan myös palomiehiä, hoitajia jne.

Vierailija
16/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat. Roskakuskit. Kaatopaikkatyöntekijät.

Ilman heitä me hukkuisimme roskien ja jätteiden keskelle!

Vierailija
17/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palomiehet, ensihoitajat.

Poliisit myös. Miksi jätit mainitsematta?

Vierailija
18/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa ammateista tarvitaan!

Vierailija
19/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat. Varmaan ainoa rehellistä työtä tekevä ryhmä, eivätkä edes valita, vaikka pitäisi. Olen itsekin siivonnut, joten on tietoa, millaisia ihmisiä on töissä. Tietysti on niitä ongelmallisiakin. Lääkäreitä ja hoitajia kohtaan on ropissut kunnioitus. Molemmissa on liikaa paholaisia. Eläinten auttajia kunnioitan. Niitä, jotka aidosti välittävät. Riippumatta ammatista.

Vierailija
20/53 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippulahjakkaat säveltäjät, sanoittajat, laulajat ja kuvataiteilijat

Arvostan myös palomiehiä, hoitajia jne.

Ne oikeat säveltäjät ja sanoittajat eivät saa työstään kunniaa tai palkkaa. Joku muu ottaa kunnian. Kuvataiteilijoilla voi olla sama tilanne. Hollywood on rikollisuutta ja ryöstöä. Suomen Vesalakaan ei ole säveltänyt tai sanoittanut kaikkea, mitä väittää.