Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Närästys, eikö joku OIKEASTI ole ikinä kokenut?

Vierailija
01.09.2021 |

Siis ikinä kokenut närästystä? Edes lievää? Ihan näin vain perus välillä vatsahapoista kärsivän ja usean refluksia tai muuta närästystä aiheuttavaa tautia potevan läheisenä ylllätyin kun moni tuttu ei edes tiedä mitä närästys tarkoittaa kun ei ole ikinä ollut :D oikeasti?!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut, tiedän mitä se on

Vierailija
2/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Kokeile ruokasoodaa sekoitettuna tilkkaan vettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä muakin tais ekan kerran närästää vasta joskus lähemmäs kolmikymppisenä

Vierailija
4/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35 enkä ole koskaan närästystä kokenut🤷

Vierailija
5/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ettei mua oo närästänyt kun en tiedä miltää se tuntuu. Raskaana kuulemma monia närästää, ei mua, kai. Närästi kyllä mieltä kun oli paljon ruokia kielletyllä listalla, mitä oisi halunut syödä😂.

Vierailija
6/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ollut jo vuosia. Pahat kaudet tulee ja menee. Tosi paljonhan se aiheuttaa sivuoireita ja sairauksia, vaikuttaa vähitellen ihan kaikkeen... hyvin ikävä vaiva, siis refluksi :(

Vierailija
7/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiina?

Vierailija
8/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Kokeile ruokasoodaa sekoitettuna tilkkaan vettä

Auttaa hetkeksi, niin kuin neutralisoivat lääkkeetkin. Happopumpun salpaajien teho jopa yli vuorokausi.

Vierailija
9/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se semmonen tunne että rintalastassa tuntuu lämpimältä eikä saa kunnolla henkee?

Vierailija
10/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ollut ehkä 20-vuotiaasta. Tai ehkä jo sitä ennen, mutten tiennyt mitä se on. Vaikuttais siltä ettei poistu koskaan? Ollut jo vähintään 15 vuotta.

Vierailija
11/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästykseen ei saisi käyttää happoa salpaavia tai laimentavia lääkkeitä, vaan happoa pitää nimenomaan lisätä. Eli happotabletit auttaa.

Vierailija
12/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina Rennie auttanut. On tiettyjä ruoka-aineita, joita välttelen, koska tiedän niiden tuottavan varman närästysreaktion.

Vierailija
13/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiina?

En😂 Mutta siis ilmeisesti minä ja Tiina ollaan närästysvapaita!

Vierailija
14/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla ollut ehkä 20-vuotiaasta. Tai ehkä jo sitä ennen, mutten tiennyt mitä se on. Vaikuttais siltä ettei poistu koskaan? Ollut jo vähintään 15 vuotta.

Ota pepsin ja HCL

Vierailija
15/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se semmonen tunne että rintalastassa tuntuu lämpimältä eikä saa kunnolla henkee?

Ei ole. Pohdin itsekin tuota ennen kuin reilu 30-vuotiaana minuakin alkoi ensimmäisen kerran närästää.

Vierailija
16/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen raskauden aikana närästi kerran pari, silloin ymmärsin mitä se tarkoittaa. Siitäkin on jo kohta 20 vuotta. En syö lainkaan lihaa enkä maitotuotteita, eipä tarvitse kärsiä ruuansulatusvaivoista.

Vierailija
17/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut.

Olen terve, hoikka, raskaana ollut, kasvispainotteisesti syövä, alkoholiakin joskus käyttänyt, yli 30-vuotias nainen.

Vierailija
18/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen raskauden aikana närästi kerran pari, silloin ymmärsin mitä se tarkoittaa. Siitäkin on jo kohta 20 vuotta. En syö lainkaan lihaa enkä maitotuotteita, eipä tarvitse kärsiä ruuansulatusvaivoista.

Ja mulla taas auttoi, kun jätti viljat pois.

Vierailija
19/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli 7v niin kaverit tarjosivat kahvia. Sen jälkeen närästi. Muistan ajatelleeni että ahaa, tämä on nyt sitä närästystä mistä aikuiset aina puhuvat. Sen jälkeen ei ole koskaan enää närästänyt. En juo kahvia.

Vierailija
20/23 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin oon kokenut, ja vielä useamminkin kuin kerran 😅 Närästys voi olla ihan pikkujuttu, sellainen polttelu rintalastan takana raskaan aterian jälkeen, tai sit pahimmillaan semmoinen tunne että happo nousee kurkkuun asti. Välillä se tuli itsellekin ihan yöllä niin, että heräsin siihen.

Mun käsityksen mukaan aika monella on jonkinlainen kokemus närästyksestä, mut osa ei vaan tunnista oiretta tai ei muista sitä, jos on ollut tosi lievä. Tässä muuten hyvä selitys ja ohjeita aiheesta https://medilux.fi/narastys/ Ja siis joo, hassua kuulla että joku ei oo koskaan kokenut sitä ehkä heillä on vaan käynyt tuuri vatsan kanssa. Mulla ainakin kahvi, pizza ja myöhäiset ateriat oli varma yhdistelmä närästykseen ennen kuin opin vähän säätämään ruokailua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan