Aikuiset eivät välitä
En voi käsittää, 10 vuotias tyttöni kaatui rullalaudalla (lopputulos kaksi murtunutta varvasta) taloyhtiömme pihassa. Pihalla oli ainakin kolme äitiä lapsineen eikä kukaan tullut katsomaan mitä kävi vaikka tyttö huusi kuin syötävä. Tyttöni kaveri juoksi meille sisään hakemaan apua ja päivystykseenhän sitä lähdettiin. Mutta kuten sanoin en voi käsittää miten kukaan paikalla olleista aikuisista ei välittänyt!!!!! Miltähän heistä tuntuisi jos oma muksu makaisi siellä maassa eikä kukaan reagoisi???
Kommentit (2)
Luulen, että nykyään pelätään välittää. Minä välitän. Talutan eksyneen lapsen kotiin ja juoksutan puolipukeisen kotiin pukemaan. Vasta palveluksena saan kuulla haukut, kun puutun muiden elämään. Ehkä ne aikuiset pelkäsivät, että saatat jopa syytää heitä tyttösi tilanteesta.
Onko välinpitämättömyys mennyt jo näin pitkälle? Kukaan ei siis huolestunut itkevästä lapsesta. Kylläpä tuntuu pahalta.
Vielä pahemmalta tuntuu ajatus, että näiden välinpitämättömien äitien lapset oppivat jo pienestä pitäen välinpitämättömiksi. Onko meillä parin sukupolven pästä enemmistö porukkaa sellaisia, että toisen ihmisen annetaan vaikka kuolla auttamatta?
Itse en kykene tuollaiseen. Jos näen maassa makaavan aikuisen, vaikka ulkomuoto olisi puliukon, menen tarkistamaan hänen vointinsa. Lapsemme toimivat samalla tavalla.
Voimmeko puhua ihmisyydestä, jos kohtelemme kanssaihmisiä noin välinpitämättömästi?
Tyttärellesi toivotan pikaista paranemista. Ja uskoa ihmisen hyvyyteen kokemastaan huolimatta.