Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain viestin fb:ssa että millainen äiti olen koska..

Vierailija
06.10.2014 |

En ole laittanut kuvia 2kk ikäisestä vauvastani. Viesti tuli puolitutulta naiselta, hän ei kuulemma ymmärrä miksen voi näyttää julkisesti kuvaa vauvastani, olen hänen mielestään vainoharhainen. Hänellä itsellään on noin 2000 kuvaa lapsistaan facebookissa. Osassa kuvista lapset ovat ammeessa alasti. En ymmärrä tällaista, koska kuka tahansa pedofiili pääsee noihin julkisiin kuviin käsiksi, siksi en omasta tai muiden lapsista kuvia laita. Vaikka jakaisi vain ystävilleen niin saattaa ne silti päästä helposti vääriin käsiin. 

Olenko muka vainoharhainen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas jauhopää facebuukkarit asemissa. Miksi heilua facessa, kun on oma elämä elettevänä. Mulle omat pojat on tärkeitä ja 98 % ajasta menee heille. Mun ei tarvi olla pätemässä joiisain netissä eikä lukea muiden tarpeesta tulla kuulluiksi. Valitkaa elämä, sitä netissä kieppuminen ei ole. Oma äitini tämän asian mulle kerran valaisi tokaisemalla pelailustani 'pelaamiseen käyttämäsi aika menee elämästäsi haaskuun, tee jotain mee jonnekin. Tällä tiellä olen ja ilman böökkejä pärjännyt hienosti ja kaveritkin vielä jäljellä.

Ja kuvista: laita sinne nettiin samat asiat kuin olet valmis laittamaan taloyhtiön ilmoitustaululle, melemmat yhtä julkisia paitsi netti 1000000 kertaa julkisempi.

Vierailija
2/33 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä sua vähän vainoharhaisena pidän.

Vierailija
4/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et, olet fiksu. Ei kannata jakaa lapsen kuvia fb:ssa, etenkään toisten painostuksesta tai julkisesti, käsittämätöntä... tuttavasi on idiootti.

Vierailija
5/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh, kuka lataa nakukuvia lapsestaan nettiin?? Fiksu muija ilmeisesti.

Vierailija
6/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman eri asia laittaa nakukuvia tai ei kuvia ollenkaan. Mulla kaikki lasten kuvat tarkkaan harkittuja ja silti pidän todella outona, jos joku päivittää facea usein eikä hänellä ole ainuttakaan kuvaa lapsestaan/ lapsistaan siellä.

Vierailija
7/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään merkitystä oletko vainoharhainen vai et, koska sinun ei tarvitse perustella asiaa millään tavalla. Varsinkaan kellekään randomille fb-tutulle. Et halua julkaista kuvia, ei sen kummempaa. Helpoimmalla pääset kun et ryhdy inttämään etkä mainitse naisen omasta kuvamateriaalista mitään.

Vierailija
8/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdin. Minä itse en jaksa laittaa kuvia lapsesta facebookiin, kun käytä sitä melkein ollenkaan. Olen varmaan minäkin saanut paranoidin diagnoosin ja muutaman muunkin fb:n kyökkipsykologeilta.

Vierailija
9/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sen hankkia oikea elämä.

Vierailija
10/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huvitti kyllä tämä naisen viesti. Suoraan ei sitä sanottu, mutta jotenkin rivien välistä luin että naisen mielestä häpeän ilmeisesti lastani kun en hänestä kuvia laita. Enpähän ole viitsinyt vastata edes mitään, suottapa selitän näkemyksiäni kun ne selvästi eroavat hänen näkemyksistään.

ap 

Vierailija
11/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis tosiaan hän sanoi minua vainoharhaiseksi, koska eräs ystäväni kysyi jossain fb-päivityksessäni kuvaa lapsesta, johon vastasin etten halua lapsestani kuvaa kaikkien nähtäville, ihan lapsen itsensä takia. 

ap :)

Vierailija
12/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika harvalla ne omat kuvat on Facebookissa JULKISESTI nähtävillä. Suurin osa laittaa kuvat näkymään vain omille kavereilleen. Ihmettelen itsekin, jos joku kaverini ei halua laittaa edes vain lähimmilleen näkymään mitään kuvia.

Vierailija
13/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mulla tuo sama henkilö fb-kaverina? Olen ollut aika järkyttynyt mm noista nakuna kylpyammeessa kuvista. En tajua miten lasten alastonkuvia edes saa laittaa Facebookiin.

Vierailija
14/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:38"]

No aika harvalla ne omat kuvat on Facebookissa JULKISESTI nähtävillä. Suurin osa laittaa kuvat näkymään vain omille kavereilleen. Ihmettelen itsekin, jos joku kaverini ei halua laittaa edes vain lähimmilleen näkymään mitään kuvia.

[/quote]

Se tässä ihmetyttää myös, kuvat on tosiaan hänellä julkisia.

ap

Vierailija
15/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vainoharhainen. Päinvastoin, hienoa että kunnioitat lastesi yksityisyyttä, monilla nykyvanhemmilla lasten oikeus yksityisyyteen tuntuu olevna pahasti hukassa.

Vierailija
16/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna linkittäisin jutun pedareista netissä hänelle

Vierailija
17/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Olet fiksu. Ne kuvat loukkaa lapsen yksityisyyttä. Hänellä ei ole mitään sananvaltaa asiaan, jos vanhempi laittaa kuvia. Kuinka moni aikuinen haluais omalle kohdalle samaa? Ettei siis olisi mitään valtaa vaikuttaa mitä kuvia itsestä nettiin laitetaan. Musta sellaset vanhemmat jotka ei mieti asiaa tältä kannalta on äärimmäisen itsekkäitä.

Vierailija
18/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:38"]

[/quote]

Vaikka kuvat eivät olisikaan julkisesti kaikkien nähtävillä, on siinä aina se riski että ne päätyy jonnekin ulkopuolelle. Facebookilla on myös melko laaja käyttöoikeus kaikkiin kuviin ja kaikkeen, mitä ihmiset julkaisevat facebookissa ja fb myös tallentaa niitä kuvia omiin tietokantoihinsa.

Ja aloittajalle: et ole vainoharhainen, olet todella fiksu! Lapsillakin on oikeus omaan yksityisyyteen, vaikkei asiasta voisi pienenä itse päättääkkään.

Vierailija
19/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 17:00"]

Et ole vainoharhainen. Päinvastoin, hienoa että kunnioitat lastesi yksityisyyttä, monilla nykyvanhemmilla lasten oikeus yksityisyyteen tuntuu olevna pahasti hukassa.

[/quote]

Joo, eihän ne ongelmalliset seuraukset vielä missään näy. Nyt eletään tässä hetkessä ja laitetaan kuvia. Maailma saattaa kuitenkin muuttua hyvin paljon 10-20 vuodessa ja ne lapset siitä kärsii. Me ei voida välttämättä aavistaa mitä seurauksia tuolla on. Siksi lapseni pysyvät pois fb:sta. Sitten kun haluavat itse mennä ja ovat siihen tarpeeksi kypsiä, voivat niin tehdä.

Vierailija
20/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis niin outo ajatus,  et joku mun äidin random-moikataan-kun-tavataan-kaverilla olis pääsy mun lapsuuden ajan valokuviin!!!