Kaveri pisti välit poikki, koska joutuu "kilpailemaan" kanssani
Olemme ystäväni kanssa molemmat tehneet elämäntapamuutoksen, ja pudottaneet molemmat painoa useita kymmeniä kiloja.
Yllättäen ystäväni suuttui sen jälkeen kun hänen miespuolinen tuttunsa laittoi minulle viestiä ja kehui ulkonäköä. En noteerannut viestejä mitenkään, kiitin vaan ja muuten jätin vastaamatta. No tästä kuultuaan yllättäen ystävä alkoi avautumaan kuinka on kokenut ystävyyteen kilpailuna, hän kuulemma joutuu koko ajan kilpailemaan kanssani ja hänen itsetuntonsa on vajonnut pohjamutiin. En ymmärtänyt tätä ollenkaan. Itse en ole kokenut kaveruuttamme kilpailuna, päinvastoin olen ollut iloinen kun on ollut kaveri joka on tehnyt saman muutoksen joten on ollut joku joka ymmärtää ja jonka kanssa voi jakaa kokemuksia. Hänen mielestään kuitenkin mitätöin häntä ja koska hän on kuulemma elämässään muutenkin jo joutunut lytätyksi niin ei halua sitä enää kaverilta. En ole koskaan moittinut häntä millään tavalla. Hän pisti sitten välit poikki. Tunnen itseni nyt todella huonoksi ihmiseksi vaikka mielestäni en ole tehnyt mitään väärää.
Kommentit (32)
Jos kaveruus kaatuu siihen että toinen osapuoli ei kestä sitä, kun toinen kiittää saamastaan kohteliaisuudesta, niin kyllä joutaakin kaatua. Miten joku viitsiikin tollasta vatvoa? Tsemppiä ap uusien ystävien etsintään.
Miksi yrität tuhota ystäväsi ihmissuhteet viemällä hänen miesystävänsä? Onko aikasi läskinä tehnyt sinusta munahaukan?
Apn ystävä on täysin oikeassa. Hän aloitti elämäntaparemonttiin ensin ja pudotti painonsa normaaleihin mittoihin. Ap matki häntä vain tuhotakseen hänen ihmissuhteensa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrität tuhota ystäväsi ihmissuhteet viemällä hänen miesystävänsä? Onko aikasi läskinä tehnyt sinusta munahaukan?
Ei ole hänen miesystävänsä. Hänellä on omakin aviomies ja minulla myös. Kyseinen mies on hänen sanojensa mukaan hänen ystävänsä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Apn ystävä on täysin oikeassa. Hän aloitti elämäntaparemonttiin ensin ja pudotti painonsa normaaleihin mittoihin. Ap matki häntä vain tuhotakseen hänen ihmissuhteensa.
Aloitimme yhdessä ja yhtäaikaa. Ap
Se panee sun miestä, tai ainakin haluaisi, ja tuolla tekosyyllä on helppo katkaista välit sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä sille oikein mitään voi. Kaveri on vastuussa omista ajatuksistaan ja sinä omistasi. Et juurikaan voi vaikuttaa muiden ajatuksiin itsestään tai sinusta, joten anna olla.
Hä? Sitähän varten me osaamme puhua, että voimme vaikuttaa toistemme ajatuksiin. Vai miksi sinä nyt yrität vaikuttaa aapeen ajatuksiin?
Toisen kateutta ja alemmuudentuntoa ei puhumalla muuksi muuteta. Kokemusta on. Mitä enemmän asiaa vatvotaan, sitä syvemmälle se toinen vajoaa ja sitä enemmän syyttelee. Ymmärrän kyllä, että keskustelun luulisi toimivan ihan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä sulla näemmä ole hajuakaan, miten olet häntä vähän mitätöinyt, se tulee sulta varmaan niin huomaamattomasti.
No niinpä. "Ei kenenkään elämä ole täydellistä" no ehkä ei, mutta toisilla on paljon parempaa kyllä kun joillain.
Mun mielestä on tavallaan hienoa, että kaveri myönsi ongelman olevan hänen kateudessaan. Tämähän on tabuaihe ja jotkut ei edes tunnista itsessään kateutta, vaan sabotoivat toisen menestystä ja esimerkiksi piilopiikittelevät tai puhuvat selän takana pahaa. Jos kaveri on sitä mieltä että teidän on parempi erillään, hän on varmaankin oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sulla näemmä ole hajuakaan, miten olet häntä vähän mitätöinyt, se tulee sulta varmaan niin huomaamattomasti.
No niinpä. "Ei kenenkään elämä ole täydellistä" no ehkä ei, mutta toisilla on paljon parempaa kyllä kun joillain.
Millä ihmeen vääristyneellä logiikalla tuosta saa toisen vähättelyä? Siinähän nimenomaan "vähätellään" itseä, eli muistutetaan ettei murehtija ole ongelmiensa kanssa yksin.
Tästä tulee jotenkin mieleen vanhemmat jotka "eivät voi sietää kun lapsia vertaillaan ja kilpaillaan". Todellisuudessa tämä tarkoittaa että heille ei saa puhua mitään muista lapsista, koska näkevät kaiken kilpailuna.
Jos ystäväsi mielestä kaikki mitä omasta elämästäsi kerrot on kilpailua niin eipä tuolle oikein voi mitään.
Kuulostaa tutulta. Itse sain aikoinaan kaveriltani ryöpytyksen siitä kuinka hän oli nostanut minut jalustalle, ihaillut ja kadehtinut. Omasta toiminnastaan syytti siis minua. Vihaan kilpailua. Olen aina vihannut.