Kaveri pisti välit poikki, koska joutuu "kilpailemaan" kanssani
Olemme ystäväni kanssa molemmat tehneet elämäntapamuutoksen, ja pudottaneet molemmat painoa useita kymmeniä kiloja.
Yllättäen ystäväni suuttui sen jälkeen kun hänen miespuolinen tuttunsa laittoi minulle viestiä ja kehui ulkonäköä. En noteerannut viestejä mitenkään, kiitin vaan ja muuten jätin vastaamatta. No tästä kuultuaan yllättäen ystävä alkoi avautumaan kuinka on kokenut ystävyyteen kilpailuna, hän kuulemma joutuu koko ajan kilpailemaan kanssani ja hänen itsetuntonsa on vajonnut pohjamutiin. En ymmärtänyt tätä ollenkaan. Itse en ole kokenut kaveruuttamme kilpailuna, päinvastoin olen ollut iloinen kun on ollut kaveri joka on tehnyt saman muutoksen joten on ollut joku joka ymmärtää ja jonka kanssa voi jakaa kokemuksia. Hänen mielestään kuitenkin mitätöin häntä ja koska hän on kuulemma elämässään muutenkin jo joutunut lytätyksi niin ei halua sitä enää kaverilta. En ole koskaan moittinut häntä millään tavalla. Hän pisti sitten välit poikki. Tunnen itseni nyt todella huonoksi ihmiseksi vaikka mielestäni en ole tehnyt mitään väärää.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Hän on kateellinen ja hänellä on omia ongelmia. Miksi kukaan haluaisi olla sellaisen kaveri? Estä hänet.
Tätä arvelinkin. Sanoi että minulla on kuulemma täydellinen elämä ja hieron tätä hänen naamaan. Sanoin että eihän minunkaan elämä ole täydellistä, ei kenenkään ole. Ap
Eipä sille oikein mitään voi. Kaveri on vastuussa omista ajatuksistaan ja sinä omistasi. Et juurikaan voi vaikuttaa muiden ajatuksiin itsestään tai sinusta, joten anna olla.
Eikä sulla näemmä ole hajuakaan, miten olet häntä vähän mitätöinyt, se tulee sulta varmaan niin huomaamattomasti.
Et reagoinut mitenkään, mutta kiitit kuitenkin?
Hän on siis ihastunut tuohon mieheen? Tai ainakin ahdistunut siitä, ettei herätä tämän mielenkiintoa vaikka sinä sen teet?
Onko tuo nyt syy estää ystävä kokonaan itse, jos hän vaikka tulisi toisiin aatoksiin hetken riehuttuaan? Vai haluatko puolestasi itse päteä sillä, että olet parempi ihminen kuin kateellinen ja mustasukkainen ystäväsi. Etkö koskaan ole itse kateellinen tai mustasukkainen ja pidätkö niitä tuomittavina tunteina?
Ymmärrättekö te, että jos ette ihan teinejä enää ole, niin nuo poikkaisemiset aiheuttavat suoraan yksinäisyysongelman pahenemisen. Useimmilla ei niitä ystäviä liikaa ole kuitenkaan, eikä tilalle välttämättä tule ketään. Tervetuloa surkea loppuikä. Ei ehkä sinulle, mutta ystävällesi ehkä. Haluatko sitä hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Eipä sille oikein mitään voi. Kaveri on vastuussa omista ajatuksistaan ja sinä omistasi. Et juurikaan voi vaikuttaa muiden ajatuksiin itsestään tai sinusta, joten anna olla.
Hä? Sitähän varten me osaamme puhua, että voimme vaikuttaa toistemme ajatuksiin. Vai miksi sinä nyt yrität vaikuttaa aapeen ajatuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin että kiitin mutta jätin asian siihen. Sitä seuraaviin viesteihin en vastannut mitään. Ap
Se oli hänen kokemuksensa, sulla on omasi.
Vierailija kirjoitti:
Hän on siis ihastunut tuohon mieheen? Tai ainakin ahdistunut siitä, ettei herätä tämän mielenkiintoa vaikka sinä sen teet?
Onko tuo nyt syy estää ystävä kokonaan itse, jos hän vaikka tulisi toisiin aatoksiin hetken riehuttuaan? Vai haluatko puolestasi itse päteä sillä, että olet parempi ihminen kuin kateellinen ja mustasukkainen ystäväsi. Etkö koskaan ole itse kateellinen tai mustasukkainen ja pidätkö niitä tuomittavina tunteina?
Ymmärrättekö te, että jos ette ihan teinejä enää ole, niin nuo poikkaisemiset aiheuttavat suoraan yksinäisyysongelman pahenemisen. Useimmilla ei niitä ystäviä liikaa ole kuitenkaan, eikä tilalle välttämättä tule ketään. Tervetuloa surkea loppuikä. Ei ehkä sinulle, mutta ystävällesi ehkä. Haluatko sitä hänelle?
En ole estämässä häntä, mutta en tiedä haluanko enää kaveruutta jatkaakaan jos hän myöhemmin tulee toisiin ajatuksiin. Sen verran ilkeitä sanoja hän minulle sanoi, eikä ole viitsinyt asioita avata aiemmin vaikka kuulemma pitkään tuntunut tältä. Ei kuulemma ole hänen juttu avata tunteitaan. Ei minullakaan ystäviä liikaa ole joten sen takia tämä myös itseäni harmittaa. Ap
Hän ei selvästi ole sinut itsensä kanssa eikä kestä sitä, että sinä olet. Piste iin päälle oli ehkä että tämä miespuoleinen kehui sinua, eikä häntä. Ja että sinulle tuollainen kehu ei merkitse sen enempää ja hän kaipaisi kovastikin kehumista. Sinä muistutat häntä siitä, että hän ei pidä itsestään. Hän kääntää tuon huonommuuden tunteen suuttumukseksi jonka voi kohdistaa sinuun, jotta hänellä olisi helpompi olla kuvitellen, että sinä olet se pahis vaikka todellisuudessa hän tietää, että et ole tehnyt mitään väärää. Mikään tuossa tilanteessa ei siis ole sinun vika, hän on vain niin kovin epävarma itsestään eikä osaa tai pysty hyväksymään itseään. Mikä ei toki oikeuta huonoon käytökseen. Olen itse ollut joskus juuri tuollainen kuin tämä exkaverisi ja toisinaan kamppailen näiden asioiden kanssa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole estämässä häntä, mutta en tiedä haluanko enää kaveruutta jatkaakaan jos hän myöhemmin tulee toisiin ajatuksiin. Sen verran ilkeitä sanoja hän minulle sanoi, eikä ole viitsinyt asioita avata aiemmin vaikka kuulemma pitkään tuntunut tältä. Ei kuulemma ole hänen juttu avata tunteitaan. Ei minullakaan ystäviä liikaa ole joten sen takia tämä myös itseäni harmittaa. Ap
Mitä jos itse avaisit tunteesi hänelle takaisin vaikket sitä täällä tekisi? Totta kai hän oli ilkeä, häneen sattuu. Millainen ystävä olet itse jos et sitä senvertaa siedä, että edes yrität ymmärtää häntä ja näyttää hänelle puolestasi, että nyt sinuun sattui ja olet loukkaantunut ja järkyttynyt? Voiko sinun ystäväsi olla vain jos ei koe negatiivisia asioita suhteesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin että kiitin mutta jätin asian siihen. Sitä seuraaviin viesteihin en vastannut mitään. Ap
Kiittäminen oli ehkä just pahin juttu, minkä kaverisi näkövinkkelistä teit. Olit kiitollinen mieheltä saamastasi huomiosta.
Varoitusmerkki kilpailevista ystävistä on se, että ystävä hokee, että ei halua tai kestä kilpailua missään. Silloin vertaa itseään jatkuvasti toisiin. Minulla oli kilpaileva ystävä, joka kopioi kaikkea mitä tein. Laihdutin kiusallani, kun tunsi ylemmyyttä omasta kropastaan. Ei olla enää ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiittäminen oli ehkä just pahin juttu, minkä kaverisi näkövinkkelistä teit. Olit kiitollinen mieheltä saamastasi huomiosta.
Ja kiittäminenkö on niin iso rikos että sen takia laitetaan välit poikki? En ajatellut että kiittämisessä olisi mitään pahaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon typerin kommentti, onneksi olkoon 👏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan. Avaa hienosti sitä, miten aapeen ystävä tilanteen kokee. Voi olla ettei ystävyydellä ole edellytyksiä jatkua, mutta jos aapee ei edes yritä itse mennä vastaan koska hän on yhtä ylpeä kuin kaveri on alemmuudentuntoinen, niin eipä tuossa kiiteltävää ole kummassakaan. Eli olisivat sopineet hyvin yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoinen päätelmä. Perusteletko tätä vähäsen?
Varoitusmerkki kilpailevista ystävistä on se, että ystävä hokee, että ei halua tai kestä kilpailua missään.
-No ei todellakaan :D Mä sanon noin nykyään monesti ihmisille jotka ensitapaamisesta luo mun kanssa jo jonkun kilpailutilanteen ja alkaa piikittelee, tai muuten vaan kilpailemaan tms. :D Siks sanon nykyään heti suoraan etten pidä kilpailemisesta. Otan myös kaikki ilkeilyt ym kilpailuna, ja suuri osa ihmisistä on liian kilpailuhenkisiä ja huonolla tavalla, eli aletaan painaa alas ympäristöään.
Hän on kateellinen ja hänellä on omia ongelmia. Miksi kukaan haluaisi olla sellaisen kaveri? Estä hänet.