Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moneen suuntaan olet velkaa?

Vierailija
01.09.2021 |

Kuinka monta erillistä laskua maksat kuukaudessa, jossa kyseessä on lainalla tai osamaksulla ostettu tuote tai palvelu, ja paljonko nämä tekevät yhteensä?
Näitä ovat esim asuntolaina, luottokorttilaskun lyhennys, autolaina tai vaikkapa osamaksulla ostettu kännykkä tai ulkoilutakki.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainaa on, sitä lyhennän nelisensataa kuussa. Luottokortteja on yhteensä kolme, ja jos niitä käytän, maksan saldon pois heti verkkopankissa. Joskus ostan netistä Klarnalla, mutta nekin laskut maksan heti kokonaan.

Kuka haluaa maksaa noin vähän asuntolainaansa pois?

Joo, korot on nyt matalalla, mutta silti.

Kyllä mä näkisin, että 1000€ on ihan minimi, mitä kannattaa lyhentää, niin onpahan nopeammin pois maksettu.

Itse lyhennän 1400€ ja sitäkin kironnut monesti, että olisi pitänyt sopia pankin kanssa vaikka 1800€ lyhennykseksi. Pankki siis alkujaan tarjosi muistaakseni 1050€ kuukausilyhennystä.

Miksi hitossa punkea peräsuoli pitkällä isoja kuukausieriä?

Ennemminkin kannattaisi hajauttaa riskiä, maksaa pienempää asuntolainan lyhennystä ja hankkia vaikkapa sijoitusasunto tai esimerkiksi osakkeita ylijäävällä rahalla.

Jos ei halua hankkia sijoitusvarallisuutta, kannattaa siltikin pitää pienempi kuukausierä. Pankki ei kiellä ylimääräisten lyhennysten tekemistä. Niitä voi tehdä oman aikataulun mukaisesti joustavammin.

Vierailija
62/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat on maksettu.Luottotiedotkin jo kunnossa nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme luottokorttia, velkaa noin 3500 euroa. Maksan pois tulevan lokakuun loppuun mennessä.

Vierailija
64/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainaa on, sitä lyhennän nelisensataa kuussa. Luottokortteja on yhteensä kolme, ja jos niitä käytän, maksan saldon pois heti verkkopankissa. Joskus ostan netistä Klarnalla, mutta nekin laskut maksan heti kokonaan.

Kuka haluaa maksaa noin vähän asuntolainaansa pois?

Joo, korot on nyt matalalla, mutta silti.

Kyllä mä näkisin, että 1000€ on ihan minimi, mitä kannattaa lyhentää, niin onpahan nopeammin pois maksettu.

Itse lyhennän 1400€ ja sitäkin kironnut monesti, että olisi pitänyt sopia pankin kanssa vaikka 1800€ lyhennykseksi. Pankki siis alkujaan tarjosi muistaakseni 1050€ kuukausilyhennystä.

Miksi hitossa punkea peräsuoli pitkällä isoja kuukausieriä?

Ennemminkin kannattaisi hajauttaa riskiä, maksaa pienempää asuntolainan lyhennystä ja hankkia vaikkapa sijoitusasunto tai esimerkiksi osakkeita ylijäävällä rahalla.

Jos ei halua hankkia sijoitusvarallisuutta, kannattaa siltikin pitää pienempi kuukausierä. Pankki ei kiellä ylimääräisten lyhennysten tekemistä. Niitä voi tehdä oman aikataulun mukaisesti joustavammin.

Ei missään tapauksessa kannatakaan liian isoja kuukausieriä maksella.

Sijoitusasunto löytyy kyllä multakin, toista katselen alkuvuodesta, pankin kanssa alustavasti sovittu tuo.

Eli omakotitalo toimii vakuutena noille sijoitusasunnoille, ensimmäisen ostin 100% lainarahalla.

Vuokralainen maksaa tällä hetkellä kaikki sen asunnon menot, verojen jälkeen jää vielä n. 100€ / kk nettoa.

Osakkeisiin menee nyt 500€ luokkaa kuukaudessa.

Vierailija
65/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään velkaa. Ainoa mitä aiemmin ollut on asuntolaina, mutta sekin maksettu. :)

66/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti, asuntolaina, auto.

Siinä ne.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
67/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enää edes tietää. 30 000€ velkaa. Luottokortteja, pikavippejä, kulutusluottoja jne. 

Vierailija
68/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin moneen, etten kehtaa edes sanoa, yhteensä ainakin 15 000e. Kukaan ei tiedä asiasta. Olen melkoisessa kusessa.

Sama täällä. Tosin kaikki kyllä tietää =/

Vierailija
69/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään pankkiin, asuntolaina. Onneksi sekin on kohta maksettu pois.

Vierailija
70/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegianin luottokortilla ostan joskus verkkokaupasta. Maksan laskun aina seuraavasta palkasta. Tässä kuussa on maksettavaa, majoitus kesälomareissulta, mutta ei läheskään joka kuukausi.

Vierailija
71/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla,ei mahdolisuutta ollut koskaan omistusasuntoon.On puutunut se pääoma.Vanhana ihmisenä halitsen rahan käytön ja velkaa ei ole,sen enempää ei suuria säästöjä.Mutta pärjään hyvin yksin työeläkeelläni.!Peruslaskut: kotiva kuutus,vuokra,puhelin ja netti.Siinä ne laskuni on.Jotuu toki tekee valintoja pärjätäkseen,joten ei teattereita,ei risteilyjä,ei kampaajia tai loma matkoja.Mutta hitto soikoon elämäni silti hyvää.On katto ja seinät,sähkö ja läpö.Jääkapissa ruokaa.Monella ei niitäkään.Ihan on ihimisiä jotka samassa asemassa eläkellä,jotkut tekee lisäduunia.makselevat autovelkoja ja kodin sisustus velkoja,kun koti pitää olla muoti lehtien mukaan ja pummivat laina rahaa ennen eläkepäiviä.Mun kukkaro pysyy kiinni nykyisin.En vippa edes viitosta.

Vierailija
72/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaista velkaa. Olen tehnyt paljon töitä ja hoitanut velkani ajallaan tai etuajassa.

Minulle sen sijaan on muutama koijari velkaa, eräs aika paljonkin. Inhottavia loisia, jotka katsovat olevansa oikeutettuja elämään toisten kustannuksella. Enää en lainaa kenellekään, en vaikka olisi millainen hätä. En, ennen kuin entiset on maksettu. En ole niin rikas, että mulla olisi oikeasti varaa syytää hikisen työni hedelmiä vastuuttomille iilimadoille.

Vierailija
73/73 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina, kaikki muu maksetaan käteisellä. Meillä ei ole luottokorttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän