Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moneen suuntaan olet velkaa?

Vierailija
01.09.2021 |

Kuinka monta erillistä laskua maksat kuukaudessa, jossa kyseessä on lainalla tai osamaksulla ostettu tuote tai palvelu, ja paljonko nämä tekevät yhteensä?
Näitä ovat esim asuntolaina, luottokorttilaskun lyhennys, autolaina tai vaikkapa osamaksulla ostettu kännykkä tai ulkoilutakki.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa minulla on maksettavana enää 2 400 euroa. Muita velkoja minulla ei ole.

Ystävä taas on minulle velkaa 1 000 euroa ja makselee sitä takaisin 200 euron kuukausivauhtia. Toinen ystävä on ollut nyt jo kolme kuukautta minulle velkaa 20 euroa, pitäisi varmaan muistuttaa asiasta.

Vierailija
42/73 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut rankkoja aikoja kun homman nimi on ollut se että on tämän hyvinvointivaltion kanssa niin päin että on ollut mulle velkaa edes toimeentulotuen summan ja OAJ puolestaan työttömyyskorvauksen. Näitä ei maksettu ja elin puoli vuotta ton verran miinuksilla... Sitten sain erään rahan takautuvasti Ruotsista mutta se raha lähti kävelemään mitä kummallisemmalla tavalla pankkitililtä eli sielläkään ei saa olla rovon ropoa... ja oli se aikamoista.

Ikinä en ole keneltäkään lainannut mitään, mutta ei multakaan ole muistaakseni kukaan tullut mitään pyytämään paitsi joku koululainen tommoista, että anna euro... OIKEASTAAN INHOTTAVAA...

Sitten on yksi juttu mitä en koskaan unohda ja se melkein painaa mua vielä... joku tuli jossain yliopiston kahvilassa kysyyn että voisinko LAINATA lantin, että hän saisi ostettua yhden kahvin... Siinä on sitten miettimisen paikka, että jos olisi vaikka sanonut, että voitko tarjota mulle yhden kahvin - ehkä tarjoon sulle joskus takasin - MUTTA TÄMÄ KAHVIRAHAN LAINAAMINEN... VIELÄKÄÄN EI OLE TULLUT MAKSAMAAN LAINAANSA TAKAISIN... olisin varmaan tarjonnut hänelle yhden kahvin, mutta tämä halusi LAINATA KAHVIRAHAN... Mitä mieltä? Ajattelenko jotenkin väärin - loukkaavaa tulla lainaamaan eikä sitten maksakaan koskaan takaisin... Sehän on toisen kusettamista - jos kusettaa pienessä niin miksi ei sitten suuressakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa on, sitä lyhennän nelisensataa kuussa. Luottokortteja on yhteensä kolme, ja jos niitä käytän, maksan saldon pois heti verkkopankissa. Joskus ostan netistä Klarnalla, mutta nekin laskut maksan heti kokonaan.

Vierailija
44/73 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolaina 70e/kk ja perintätoimisto 120e/kk. Kunhan nämä on maksettu niin en kyllä ota mitään velkaa hetkeen. 4 vuotta vielä jäljellä molempia..

Vierailija
45/73 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä en minnekään. Ainoa laina, mikä on ollut, oli opintolaina, sen maksoin n. 3 vuodessa takaisin. Lopussa lyhensin jollain 300 eurolla sitä. En tykkää olla velkaa. On paljon selkeämpää maksaa kerralla kaikki, niin pysyy paremmin käsitys siitä, mihin on vielä varaa. Asunnon tulen ostamaan lähitulevaisuudessa, senkin niin halvalla että käteisellä aion maksaa (halpa, koska rempattavaa). Ehkä remonttilaina jossain vaiheessa? Remontillakaan tosin ei kiirettä, tehdään itse sitä mukaa mihin rahat riittää. En ole koskaan ostanut osamaksulla mitään. Jos kokonaiseen summaan ei ole varaa, niin sitten säästetään ensin. Tähän sääntööni olen ollut tyytyväinen ja samalla tavalla aion jatkaa. Luottokorttiakaan en ole koskaan omistanut, mutta hankin sen vielä jos koronan jälkeen haluan matkustaa ulkomaille.

Vierailija
46/73 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on maksettu, mutta mökkilainaa maksan noin 200 eur kuussa. Ei muita lainoja.

Vierailija
47/73 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa kymppitonni ja luottokortilla n. 500 e, jonka eräpäivänä nollaan.

Vierailija
48/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on vain asuntolaina.

Vierailija
49/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankille olen velkaa:asuntolainaa noin 400 euroa kuussa, yrityslainaa pari tonnia kuussa ja Visalla Netflix ja satunnaiset ruokatilaukset yleensä alle viisikymppiä kuussa. Asuntolaina on pitkällä maksuajalla, sillä verotussyistä preferoin yrityslainaa poismaksua

Toistaiseksi taloudellinen tilanne ja velkataakka ei huolestuta.

Vierailija
50/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta velkaa paitsi kahdelle kaverille pitää tarjota juomat heti kun uskalletaan taas mennä baariin. Ennen koronaa molemmat tarjosivat juoman.

Vierailija
51/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina, mökkilaina ja sijoitusasuntolaina.

Asuntolainan kuukausieriä on maksettu etukäteen lyhentämällä jo seuraavalle kahdelle vuodelle. Sen jälkeen tuskin enää tarvitseekaan maksaa, koska lainaa on kokonaisuudessaan jäljellä enää alle 9.000€, ja tässä ajassa se ennätettäneen maksaa "alta pois".

Mökkilainaa maksetaan 350€/kk. Sitä on jäljellä noin 40.000€.

Sijoitusasuntoa varten otettua lainaa maksetaan 200€/kk, jonka tosin käytännössä vuokralainen maksaa. Jäljellä vähän yli 12.000€.

Lainat maksetaan siis yhdessä puolison kanssa. Lainat eivät suuresti huolestuta.

Vierailija
52/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me perheenä ollaan velkaa pankille (asuntolaina), isälleni (autolaina) ja luottokunnalle (itse olen toistaiseksi maksanut koko luoton pois joka kuukausi).

Vierailija
53/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asuntolainaa, kaksi remppalainaa, yksi läppärin osamaksu ja luottokortti, ei muistaakseni muuta.

Vierailija
54/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moneen, etten kehtaa edes sanoa, yhteensä ainakin 15 000e. Kukaan ei tiedä asiasta. Olen melkoisessa kusessa.

Vierailija
55/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa, sitten ei osteta. Velkaa 0€.

Ostan kaiken jopa ruuat luotolla. Se että käyttää luottokorttia tai ostaa osamaksulla ei tarkoita ettei olisi varaa.

Vierailija
56/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa lyhennän 250e / kk

Luottokortti velkaa on about 600e. Sitä makselen riippuen kuusta 100-300e

Autolainaa 3000e. Maksan pois joku 300e kk. Pakko olla auto, kun en pääse töihin julkisilla :(

Ja sitten sellainen masennusjakson velka… 28 500e… maksan sitä pois n. 1000e kuukaudessa. En edes tiedä mitä olen ostanut, mutta olen yhdistellyt velkoja, velkaantunut uudestaan ja taas yhdistellyt….

Nettotulot on 3000e, ja voisin lyhentää velkoja vähemmän, mutta haluaisin ne pois tässä 3 vuoden sisällä..

Vierailija
57/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkiin 422 euroa.

Vierailija
58/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankille 500 e.

Vierailija
59/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainaa on, sitä lyhennän nelisensataa kuussa. Luottokortteja on yhteensä kolme, ja jos niitä käytän, maksan saldon pois heti verkkopankissa. Joskus ostan netistä Klarnalla, mutta nekin laskut maksan heti kokonaan.

Kuka haluaa maksaa noin vähän asuntolainaansa pois?

Joo, korot on nyt matalalla, mutta silti.

Kyllä mä näkisin, että 1000€ on ihan minimi, mitä kannattaa lyhentää, niin onpahan nopeammin pois maksettu.

Itse lyhennän 1400€ ja sitäkin kironnut monesti, että olisi pitänyt sopia pankin kanssa vaikka 1800€ lyhennykseksi. Pankki siis alkujaan tarjosi muistaakseni 1050€ kuukausilyhennystä.

Vierailija
60/73 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa 1700€/kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä