Muita jotka ei vaan pääse eroon homssuisesta ulkonäöstä?
Mikä siinä onkin! Välillä mukamas ostan kivoja vaatteita tai käyn kampaajalla, mutta aina hetkessä palaan vanhaan hapsottavaan tyyliini. Jotkut stretch-housut, tylsä raitapaita tai huppari, pitkät maantien väriset hiukset vaan roikkuu laittamattomina, ei meikkiä. Ei vaan löydy aikaa tai energiaa panostaa, jos mulla onkin joku kiva uusi neulepusero, en löydä asuun sopivia housuja tai kenkiä. Sitten mennään tutulla ja turvallisella tyylillä. Hävettää ja harmittaa, tykkäisin niin näyttää kivalta. Miten esimerkiksi hiuksista saisi siistit ja huolitellut, jos ei halua värjäyskierteeseen? Olen muutaman kerran antanut kampaajalle vapaat kädet leikata, mutta aina ovat vaan pätkäisseet sen 5 cm latvasta. Ei tätä naamaa varmaan mikään mielenkiintoisempi hiusmalli kaunista :(
Kommentit (33)
Kapselivaatekerta eli kiertoon 5-10 ala- ja yläosaa jotka sopivat yhteen. Käyt pukeutumisneuvojalta hakemassa vinkit ja jatkossa voit löytää jopa Lidlistä tai Prismasta vaatteet näyttämättä homssuiselta (eli mistä vain).
Hiuksiin kiva malli, esim. puolipitkä sopii kaikille ja oma väri on tosi tyylikäs. Kasvoihin saa eloa kosmetologilta jolta voi kysyä vinkkejä. Muistathan suojakertoimellisen kasvovoiteen myös ympäri vuoden, suojakertoimen 50 vartalovoiteeseen huhtikuu-syyskuu ja huolehtia hampaista.
Sitten oma fiilis tietty ratkaisee. Olen itse sairas ja huonoina päivinä tunnen olevani aina suttuinen. Ei voi mitään. Siitä 99% on kyllä ihan omaa kuvitelmaa ja ei koko ajan voi olla niin siisti. Tai terve. Tsemppiä kuitenkin:)
Mä taas laitan meikkaan, suunnittelen asujani, tykkään koruista... Silti mä olen aina ihan töttöröön näköinen. Se kotona sidottu siloinen nuttara on osittain päässyt auki ja vauvahiuksia on joka paikassa käkkärällään. Vaikka kuinka paljon olisi föönattu ja hiusaineita laitettu. Meikkiä käytän kuitenkin sen verran vähän, ettei se aina ihan suttaantuneelta näytä.
Pukeudun ns. mukavasti, että mulla on aika löysää housua tai mekkoa päällä. Harrastan jep kerrospukeutumista ja niin huiveja ja pitkiä villatakkeja.
Haluaisin näyttää skarpimmalta.
Tämän vuoden aikana muutaman kerran pihan nuoriherra on ohikulkeissani kysässyt, että olenko mä noita-akka? ja nyttemmin mä alan hyväksymään roolini. Sehän mä taidan ollakin, joten sillä mennään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset ovat ruumiinrakenteen tai ihon epäpuhtauksien perusteella homssuisuuteen taipuvaisempia, vaikka panostuksen ja hygienian määrä olisi sama. Miettikää: siroluinen ja hoikka nainen, jolla ruskeat silmät ja kermanvaalea, finnitön iho. Näyttää siistiltä aina, myös tukka nutturalla, ilman meikkiä colleget ja huppari päällä. Vs. Normaalipainoinen tasapaksu nainen, jolla ihonväri epätasainen ja helposti punoittava sekä muutama finni, silmät vaaleansiniharmaat, hiukset ja silmät ei luo konstraktia ihoon nähden. Näyttää homssuiselta college ja huppari päällä, mutta myös ihan missä vaan muissa vaatteissa, jos ei kasvoilla ole hiljattain tehty huolellinen meikki.
Tämä! Itse olen juuri tällainen joka vaatii tosi paljon vaivaa etten näytä homssulta. Olen lyhyt ja vähän tukeva omenamallisesti. Iholla couperosapunoitusta ja tummat silmänaluset. Hiuslaatu ohut ja hentoinen, pitkäksi tukka ei edes kasva. Tylsät sameat värit: likaisenbeige iho, vihreänruskeat silmät, keskiruskeat hiukset. Vaatii todellakin hiusten laittamista, huolellisen meikin plus tarkkaan sekä värieni että vartalonmallini mukaan valitut vaatteet, etten näytä homssuiselta.
Juuri näitä ongelmia. Itselläni on periaatteessa melko hyvänmuotoinen vartalo, itse asiassa ilman vaatteita aika kiva melkeinpä tiimalasi, mutta kun olen lyhyt ja tavallaan leveä tiimalasi! Ainoat vaatteet jotka muotojani varsinaisesti imartelee, ovat aika ihonmyötäiset vaatteet. Joku kireä paita ja housut eivät arjessa tunnu kätevältä tai miellyttävältä pitää,koska en ole ihan laihakaan niin tulee läskit pursuaa/kaikki tuijottaa -olo. Yleensä kuljen sitten esimerkiksi farkuissa ja collegepaidassa, vaikka tiedän, että näytän ehkä isommalta ja ne vaatteet peittävät sen parhaan kohdan itsessäni eli vyötärön. Ehkä jotkut tiukat bootcut-farkut ja vyötäröltä kapea kietaisupaita sopisivat myös tähän kroppaan, mutta minusta nekin on vähän epäkäytännöllisen tuntuiset ja liian vaikea niissä liikkua tavallisen päivän toimissa.
Ja mulla on kanssa pitkäksi kasvamaton tukka, joka näyttää hyvältä vain laitettuna, mutta luonnontaipuisana se ei kuitenkaan pysy suoristettuna tai kiharoilla kauan, varsinkaan jos ilma on yhtään sateinen.
Mulla myös tukka näyttää pitkänä hyvältä kun suoristaa, mutta sade pörröttää aina hieman laineelle. Vetäisin tukan lyhyeksi ja jostain syystä tämä alle korvien ulottuva on paljon siistimpi. Kannattaa kokeilla.
Mä näytän homssuiselta ihan sen takia että hiukset on ihan hirveät ja iho huono. Ei edes mitään perusponnaria pysty laittamaan noin vaan vaan ensin täytyy tupeerata, silotella, korjailla ja kohentaa sieltä täältä ja silti tukka on huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Iholla ja hiuksilla on suuri vaikutus, jos on näppylää, punoitusta, luomia, syyliä, karvoitusta ihosta ei saa meikilläkään siistiä. Samoin pörröttynyneet hiukset, sileät hiukset ovat huolitellummat tai sitten laitettu loiva laine, mutta sellainen pöheikkö on aina epäsiisti.
Tämä on totta. Nuorempana "villi", luonnonkihara pörrötukka näytti ihan hyvältä ja sopi tyyliini, mutta nyt keski-iässä hiukset ovat ohentuneet, ja näyttävät kiharana keski-ikäisen kasvoja vasten vain, no, homssuiselta. Tämä ärsyttää todella paljon, sillä olen tottunut ettei tukkaa tarvitse juurikaan laittaa. Ero on kuitenkin todella suuri kiharapörrön ja suoristetun välillä. Pakko alkaa säännölliseen suoristusurakkaan, jos/kun haluaa näyttää huolitellulta esim. töissä, tosiaan edes vaatteet eivät pelasta, jos hiukset ovat homssut.
Olet siis oman elämäsi Sirpa Selänne
Pari juttua jotka on ihan olennaisia ja tyylikkäät naiset ilmeisesti oppineet jo nuorina:
1) laadukkaat kengät ja laukku samaa väriä
2) näyttää hyvältä kun housut ja paita sama väriä, kengät ja laukku samaa, mutta takki voi olla eri
3) takki on todella tärkeä, se on se mikä näkyy aina ja ensimmäisenä, silloinkin kun mitään muuta ei näy
Kampaaja! Leikkauta itselle sopiva hiusmalli ja laitata väri. Tulee itselle iloinen mieli kun peilistä katsoo hyvin leikattu ja värjätty tukka. Minä leikkautin tosi lyhyen , menin parturi-kampaamoon koska aiemmin oli tyyliä " ei voi kuin 2 senttiä ottaa kun on niin paljon pyörteitä". No parturi-kampaamon tyttö ei nikotellut eikä sanonut mitään pyörteistä. Oon tosi tyytyväinen , ensi viikolla uudestaan. Vähän se maksaa mutta kaikkihan maksaa.
Ne suositellut vaaleat raidat ei todellakaan tee olemuksestasi tyylikkäämpää eikä varsinkaan itse tehtynä. Unohda se ohje.
Tulee mieleen yksi julkisuuden henkilö, joka oikeastaan aina esiintyessään näyttää homssuiselta. Tukka hatsallaan ja esiintymisasut vähän sinne päin. Liikehtii esiintyessään omituisesti haarat levällään, vaikka on nainen. Tunnistatteko kuvauksesta? Ettekö? Katsokaapa sillä silmällä Elämäni biisi-ohjelmaa, joka alkaa pyöriä taas lauantaina. En tarkoita juontaja Katjaa enkä laulaja Diandraa, vaan sitä punapäätä, nimittäin Irinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ota hiuksiin vaaleita raitoja. Ne voi tehdä myös kotona halvalla. Näyttää hyvältä ja luonnolliselta juurikasvunkin kanssa, ja tuo limppiin tukkaan lisää tuuheutta.
Ja vaihda vielä kampaajaa jos edelliset ovat olleet tylsiä!Muuten samaa mieltä, mutta ei kannata syyttää kampaajia, jos tyyppi hakee sen halvimman kampaajan ja menee sinne ilman mitään omaa ideaa ja sanoo kampaajalle, että "tee niille jotain kivaa". Ja vaikka niille tekisi mitä, niin tietysti ne pitää lopulta muotoilla itse joka päivä, jos odottaa että letti näyttää hyvältä joka päivä.
Kampaajien kanssa se on ihan hakuammuntaa. Itse löysin aika hyvän, nuori kampaaja ostoskeskuksessa töissä edullisessa ketjuliikkeessä. Yksi huonoimmista oli sellainen yrittäjä, joka alalla ollut joku 10+ vuotta. Ehdotin kerroksia, alkoi jotain selittää että parempi kun kasvatat niin hiusten paino vetää niitä alas siististä. En ryhtynyt väittelemään, kun ajattelin, että ei varmaan osaa kerroksia sitten tehdä, niin leikattiin sitten vaan latvat.
Mutta se oli oikeassa. Ohut hapertuva hius näyttää parhaalta ja paksuimmalta tasapitkänä ja ainakin olkapäille pitkänä. Muuten ne kerrokset vaan roikkuu siimoina kasvojen molemmin puolin. Tai sitten pitää olla ihan lyhyt tukka.
Suomalaiseen haperotukkaan leikataan usein semmonen ysärin Meg Ryan-muijamalli ja sitten päätä ympäröi hapero suttu.
Jos et oikein tiedä, miten yhdistellä vaatteita, niin että näyttävät kivoilta, käy esim Zalandon sivuilla. Siellä on usein asukokonaisuuksia, tai ehdotuksia, mitä yhteensopivaa voi ostaa, jos etsii vaikka housuja.
Ei pidä paikkaansa. Jotkut ihmiset näyttävät hyvältä melkein kaikissa vaatteissa ja väreissä, ja joillekin käy vaan harvat ja valitut. Mietis nyt, jos vartalo on mittasuhteiltaan tosi standardi, niin helppoa on. Myös jos iho on tasainen ja neutraali, ei lämmin eikä kylmä, niin on melkeinpä vaikea löytää sellaista väriä, joka sen kanssa näyttäisi ihan hirveältä.