Olisitteko jo tosi huolissaan jos ei 7kk yrityksen jalkeen ole raskaana?
Kommentit (13)
mutta turhaan: silloin juuri se plussa ilmestyi. Tsemppiä yrittämiseen! :)
En ollut huolissani seitsemän kuukauden jälkeen, mutta tositositosi turhautunut. Olinhan tuudittautunut ajatukseen nopeasta raskautumisesta. N. puolentoista vuoden yrityksen jälkeen marssin tutkimuksiin. Ehdittiin tehdä alustavia kartoituksia, mutta siitä n. kolmen kuukauden jälkeen tulin raskaaksi.
Tehtiin kaksi vuotta tuota ensimmäistä joten 7kk on kuitenkin lyhyt aika.
Minä olen -kaikkimullehetinyt-tyyppi.Kaikki lapset tärpänneet vasta 2 vuoden yrittämisen jälkeen. Arvatkaa kuinka hajalla olen ollut! Piti käydä terapiassakin.
Nuorena ei tarvitse olla niin huolissaan, ennekuin kuluu vuosi. Oma gyneni sanoi minulle ennen viime raskauden yritystä, että puolen vuoden sisälllä pitäisi tärpätä 30-vuotiaalla ja sitten pitäisikin jo mennä takaisin lekurin puheille. Olin 33 v.
kolmenkympin jälkeen, joten kyllä ennemmin pitäisi olla huolissaan, jos ei nuorena tärppää suht nopeasti.Lääkäri varmaan tarkoitti, että "vanhana" kannattaa hakeutua nopeammin tutkimuksiin, koska aikaa on vähemmän.
Nuorena ei tarvitse olla niin huolissaan, ennekuin kuluu vuosi. Oma gyneni sanoi minulle ennen viime raskauden yritystä, että puolen vuoden sisälllä pitäisi tärpätä 30-vuotiaalla ja sitten pitäisikin jo mennä takaisin lekurin puheille. Olin 33 v.
Muistuu mieleen yksi tutkimus, jossa oli mukana yli 10 lapsen äitejä, ja käytännössä se uuden raskauden alkaminen hidastui yli 35-vuotiailla muutamalla kuukaudella.Nämä oliva siis henkilöitä jotka eivät käyttäneet mitään ehkäisyä ja lapsia sai tulla kun on tullakseen.
viimeistään yk3, mutta tämä viides raskaus vasta yk8 ja hieman olin jo huolissani. Toki aiempiin verrattuna ikää tullut lisää.
kolmenkympin jälkeen, joten kyllä ennemmin pitäisi olla huolissaan, jos ei nuorena tärppää suht nopeasti.Lääkäri varmaan tarkoitti, että "vanhana" kannattaa hakeutua nopeammin tutkimuksiin, koska aikaa on vähemmän.
Vanhemman on hakauduttava tutkimuksiin aikaisemmin kuin nuoremman. Loogista. Eikös yleinen ohje kuitenkin ole se, että lapsettomuustutkimuksiin hakeudutaan kun lasta ei kuulu vuoden sisällä. Minulle siis lekurini sanoi, ettei vuotta saa iässäni odotella vaan puolen vuoden kuluttua kannattaa hakautua hoitoon.
Tuosta iasta viela, olen 32v.Ensimmainen raskaus alkoi kun olin 24v, toinen ja kolmas kun olin 27v (valissa oli siis km) ja alkoivat ekasta yrityskierrosta. Talla kertaa olemme yrittaneet lokakuusta asti ja alan kayda PIKKASEN malttamattomaksi, uutta vauvaa toivottaisiin niin kovin paljon.ap
Esikoista tehtiin puoli vuotta. Toista yli kaksi vuotta ja vuoden yrityksen jälkeen käytiin lääkärissä, joka passitti lapsettomuustutkimuksiin. Kaikki käytiin läpi ja mitään vikaa ei löytynyt. Toinen lähti alulle siis lopulta ihan luomuna! Tsemppiä vaan ja paljon!!
Varsinkin jos edelliset raskaudet alkoivat eka kierrolla.