Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiivasyndrooma ja ihottuman paraneminen?

Vierailija
05.10.2014 |

Tuskastuneena viime vuosina pahentuneeseen (atooppiseen) ihottumaani googlailin taas kerran syitä ihottumaan ja keinoja sen parantamiseen. Sattui silmiin juttua hiivasyndroomasta, ja aika moni asia tuntui tutulta. Koemielessä muutin ruokavaliota hiivasyndrooman hoitoon tarkoitetun kaltaiseksi, ostin jotain hiivanpoistotuotetta, aloitin maitohappobakteerit ym.

Parin viikon kokeilujen jälkeen iho on aivan toisesta maailmasta! Olen pystynyt olemaan ilman kortisonia (aiemmin ei toivoakaan), tulehdus tuntuu talttuneen ja kutina melkein pois. Iho kyllä hilseilee ihan hulluna, mutta tuntuu muuten paremmalta kuin vuosiin.

En meinaa uskoa tätä todeksi ja netissä hiivasyndroomaa väitetäänkin huuhaaksi. Haluaisin kuulla, onko kenelläkään vastaavia kokemuksia, eli hiivan häätäminen elimistöstä olisi auttanut vuosia vaivanneeseen ihottumaan? Oliko vaikutus pysyvä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi yritys näin aamusta. Onko kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
2/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen kokemus mullakin on, että kun vältän hiivapitoista leipää niin ihoni voi paremmin. Eli ei se varmaan ihan huuhaata ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivasyndrooma oli tapetilla joskus paljonkin. Kun välttää viljoja, sokeria, perunaa ja riisiä, niin se on sama, kuin karppaajien dietti. Auttaa moneen vaivaan.

Vierailija
4/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis muutit ruokavaliota? 

Mitä on nuo hiivanpoistotuotteet?

Itsellä kanssa aivan hirveitä ongelmia atopian kassa ja kutina on niiin hirveetä, ettei öisin saa nukuttua :(

Vierailija
5/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tänään avauksen aiheesta, mutta mulla ei ole iho-ongelmia, haisen vain korvien takaa, sormien välistä ja ehkä nivusista hiivalle ja pahalle. Oliko sulla hajuongelmia?

Vierailija
6/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun on tullut vastauksia :)

Muutin ruokavaliota siten, että poistin kokonaan toistaiseksi sokerin, kotimaiset viljat, hapattamattomat maitotuotteet, perunan ja muun tärkkelyspitoisen ruoan. Painotan ruokavaliossa tiettyjä vihanneksia (mm. kaalit) sekä rasvaisia tuotteita (avokado, lohi, pähkinät, kookosöljy). Piimää ja puolukkaa lisäsin ruokavalioon. Kahvia vähensin, vihreää teetä enemmän. Lisäksi valkosipulia raakana ja inkivääriteetä tuoreesta inkivääristä.

Hiivanpoistotuotteeksi otin Candida Fortea, ja lisäksi syön maitohappobakteereita suoliston bakteeritasapainon parantamiseen. Näiden päälle myös iholle hyviä rasvahappoja (kalaöljy, tyrniöljy, mustaherukansiemenöljy) sekä vitamiinejä (B, D) sekä hivenaineita (sinkki, magnesium).

Melkoinen tehokuuri siis!

Hajuongelmia ei ole ollut, mutta ihon lisäksi on ollut suolisto-oireita. Myös yleistä väsymystä/masentuneisuutta, joka toisaalta on kummunnut myös ihon huonosta kunnosta. Nyt on energiaa eri tavalla kuin aikaisemmin :)

t. ap 

Vierailija
7/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä! Ainoa vaikea asia on sokerin pois jättäminen, sitä kun tuntuu olevan joka puolella.
Mä aloitin paaston sunnuntaina, kun ajattelin sen poistavan kuonat elimistöstä. Sen jälkeen käyn hakemassa myös apteekista kuurin, (onhan reseptivapaata?) ja koitan muuttaa ruokavalioni. Kuinka kauan olit tai olet ajatellut olla tuolla "dieetillä"?

Vierailija
8/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voisi hyvin olla myös liikaa hiivaa elimistössä.

Iho kutiaa kauttaaltaa aivan mielettömästi ja koko ajan. Lakanat aina kauttaaltaan veritahroilla, kun

joka paikka vuotaa, etenkin jalat. Tuntuu että ihan sama mitä syö, niin kutisee vaan :(

Mitä maitohappobakteereja syöt ap?

Vierailija
9/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivanpoistotabuja saa ilman reseptiä, omani ostin luontaistuotekaupasta. Maitohappobakteereihin ei myöskään tarvitse reseptiä, niitä ostin apteekista ja ihan joku edullinen merkki, olisiko se Ratiopharm.

Sokeria on tosiaan aika lailla kaikessa prosessoidussa ja onhan sitä hedelmissä ja maitotuotteissakin. Tarkkana saa olla.

Dieetillä olen ollut nyt noin pari viikkoa, mutta hiivantappajat aloitin vasta muutama päivä sitten ja maitohappobakteerit ehkä viikko sitten. Luulen, että jätän valkoiset jauhot, tavallisen sokerin ja alkoholin pysyvästi pois, niin selvästi niistä on haittaa. Muita vähemmän haitallisia ruoka-aineita otan varmaan asteittain käyttöön kuukauden-parin kuluttua.

Elimistön hiivasta on olemassa yksinkertainen suuntaa-antava testi: aamulla ennen ruokailua sylkäistään vesilasiin ja jos syljestä lähtee alaspäin "rihmoja" tai jos sylki painuu lasin pohjaan niin se kertoo liiasta hiivasta. Ei kai kovin tieteellinen tai luotettava testi, mutta minulla oli tämän mukaan hiivaa elimistössä kun taas muulla perheellä ei. Googlettamalla "hiivasyndrooma sylkitesti" löytyy varmaan kuvia tästä yksinkertaisesta testimenetelmästä.

Tsemppiä kaikille kutinan ja muiden ikävien oireiden kanssa taisteleville! Toivoa paremmasta on :) 

Vierailija
10/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, täällä kohtalotoveri, eli olen kärsinyt vaikeasta atopiasta koko ikäni. Ruoka-aineallergioita on ollut runsaasti ja ne näkyvät ihossa. Nyt on tilanne aivan toinen, olen tehnyt samat muutokset kuin sinäkin. Saa ihmetellä, miten iho on hyvä, ehyt, ei kuiva eikä ärtynyt.

Olen siis jättänyt pois viljat, perunan, tomaatin, vähentänyt oleellisesti maitoa. Rypsiöljyn poistin kuviosta kokonaan, ei siis oivariiniakaan. Voita reilusti, samoin rasvaista lihaa. Paino ei ole silti noussut. Ihmeellistä tässä on se, että nyt kestän ennen iho-oireita aiheuttaneita ihania ruokia kuten kalaa ja omenoita. Olet oikealla tiellä.

Vierailija
11/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te syötte yleensä? Itse rakastan leipää, makaronia, perunaa ja syömistä yleensäkin. Inhoan kukkakaalia, pähkinöitä, siemeniä, parsaa, mantelia. Salaateistakin voin syödä vain jääsalaattia eikä sekään mene millään alas ilman salaatinkastiketta.

Vierailija
12/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä tehdä tuo sylkitesti huomen aamuna :)

Mitä tarkoitatte viljojen pois jätöllä? Täytyykö kaurakin jättää myös pois?

Vierailija
13/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jättänyt kauran myös pois ainakin toistaiseksi. Katotaan joskus myöhemmin uudestaan :)

Ja sinulle, joka kysyit mitä syödään... Vaikka ruokavalio on erittäin rajattu, se ei itselleni ole ainakaan vielä kovin ongelmallinen, kun motivaatio itseni parantamiseen on korkealla. Minua helpottaa se, että tämä ruokavalio sisältää monia omia kestosuosikkejani (kasvikset, avokado, pähkinät, kala).

Nyt juuri söin lounaaksi salaatin, jossa oli salaatinlehden lisäksi yksi avokado, pari ruokalusikallista raejuustoa, vajaa kourallinen saksanpähkinää, muutama aurinkokuivattu tomaatti (en tiedä, kuuluuko tuo aurinkokuivattu tomaatti sallittuihin vai ei, otin riskin). Kastikkeena sitruunamehua ja oliiviöljyä. Ihanaa! Illalliseksi aion syödä öljyssä ja sitruunassa haudutettua fenkolia sekä lohta.

t. ap

Vierailija
14/14 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi