Arvostelen ihmisten ulkonäköä, yhteiskunnallista asemaa ja
luonnetta ja pidän itseäni muita parempana. Silti ystäväni koostuu päihteiden suurkäyttäjistä, matalaa koulutustasoa ja huonoja käytöstapoja omaavista ja tatuointi on ystävissäni enemmän sääntö kuin poikkeus. Kumppanini ei ole ulkonäöllisesti oikein mitään nykystandardeihin kun verrataan, mutta sosiaalinen paine ajoi yhteen. Olen jatkuvasti kateellinen onnellisille ihmisille ja tämä SYÖ mua sisältä.
Mitä neuvoksi?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole ihan normaalia kaveerata kaltaistensa kanssa. Kateudelle ei kai voi mitään.
Tämä! Vakka kantensa valitsee. Sama pätee puolisoon. Samaa tasoa uskoisin.
Se vielä puuttuisi että ap on samanlainen kuin ystävät. Kusisi esim. outoihin paikkoihin tai kännisekoilisi muuten. Miksi ap erinomaisena viihtyy tuossa seurassa?
Vierailija kirjoitti:
Se vielä puuttuisi että ap on samanlainen kuin ystävät. Kusisi esim. outoihin paikkoihin tai kännisekoilisi muuten. Miksi ap erinomaisena viihtyy tuossa seurassa?
Tämä!
Ok, selvä. Mitä luulet muita kiinnostavan tämän asian kertominen.
Vierailija kirjoitti:
Aphan on ihan samanlainen kuin ystävänsä. Mistä tiedät minne hän kusee tai sekoilee. Lisäksi hän naukuu vauvapalstalla omaa paremmuuttaan. Ihan samoin hänen kaverinsa voivat ajatella itsestään kuin ap itsestään ja pitää apta ihan outona.
Et ole saanut muuta seuraa. Jauhat tyhjää kritiikkiä tuntemattomista etkä liiku mitenkään paremmissa piireissä.
Kuulostat siltä, että olet tyytymätön elämääsi. Ehkä kannattaa lähteä miettimään mihin asioihin elämässäsi olet tyytyväinen, ja mihin et. Tykkäätkö työstäsi, teetkö asioita joista nautit, teetkö tottumuksesta asioita joista et nauti, teetkö ikinä mitään uutta? Vertailetko itseäsi muihin liikaa? Mieti miten voisit itse kohentaa elämääsi, vaikka sitten pienin askelin, sen sijasta, että kadehtisit muita. Ota vastuuta omasta elämästäsi, sinä olet se kuka voi elämääsi vaikuttaa, ota ruori käteesi ja ryhdy kapteeniksi.
"Olen jatkuvasti kateellinen onnellisille ihmisille ja tämä SYÖ mua sisältä"
Muut saattavat vaikuttaa hyvinkin onnellisilta ja onnistuneilta. Totuus voi kuitenkin olla toinen. Onnellisilta vaikuttavilla voi olla kaikenlaisia ongelmia. Parisuhdeongelmia, rahahuolia, ongelmia työssä, vaikeaa lasten kanssa, sairauksia itsellään tai läheisillä, ihan mitä vain. Ei me tiedetä muiden asioista usein niin paljoa kuin luullaan. Se, miltä asiat ulos vaikuttavat, voi olla kaukana totuudesta. Lisäksi joku saattaa olla onnensa kukkuloilla tällä hetkellä, mutta vuoden päästä asiat huonosti ja ihan eri meininki. Koita miettiä näitä asioita kun tunnet kateutta muita kohtaan.
Niin, kuulostat lähinnä kateelliselta luuserilta. Sullako on varaa arvostella itseäsi menestyneempiä ihmisiä. Millä eväillä?
Koetas ap nyt vaan päästä yli tästä tatuointiasiasta, sehän tässä epäonnistuneessa mukasarkastisessa aloituksessa on pointtinasi.
Minäkin arvostelen ihmisten ulkonäköä, juttujen tasoa, joskus myös yhteiskunnallista asemaa, kun siihen on syytä. En silti kadehdi ketään, olen tyytyväinen elämääni ja jopa ylpeä monista saavutuksistani.
Haalit tuollaisia ympärillesi, koska voit aidosti olla vain heidän yläpuolellaan.
Olet haisevaa paskaa sisältä ja muut huomaavat sen. Sinä luulet heidän nenännyrpistelyään kateudeksi sinua kohtaan.
Hyi saasta.
Oletko koskaan edes ajatellut että ne menestyneet ihmiset on ihan oikeasti joutuneet tekemään työtä itse sen menestyksensä eteen, he ei ole odottaneet käsi ojossa että joku muu maksaisi viulut ja huolehtisi heistä. Sinä roikut kaltaisessasi törkyporukassa arvostelemassa näitä ihmisiä, ihan kuin sinä voisit itse saavuttaa yhtään mitään lähellekään siitä, mitä nämä ihmiset ovat työllä saavuttaneet. Kyllä on säälittävää toimintaa. Tuollaiset ihmiset kuin sinä ei ole viitsineet vaivautua koskaan opiskelemaan mitään, tekemään työtä tai ponnistelemaan. Ainoa ponnistelu on laahautua sossun luukulle pumppaamaan yhteiskunnan varoja, ja vielä kehdataan jostain valittaa.
Käsitin että ap halveksii tuella eläjiä.
Allakka vaan täyteen 24/7 niin ei jää aikaa turhille ajatuksille.
Jos itseään tahtoo muuttaa, pitää jotenkin selvittää mikä omissa arvoissa on päin persettä (tämä on se vaikea osa). Kun se vähitellen selviää, tapahtuu myös muutos, koska kyse ei ole enää moraalisten vaatimusten kasaamisesta, vaan yksinkertaisesti järjen/logiikan soveltamisesta.
Eiköhän se ole ihan normaalia kaveerata kaltaistensa kanssa. Kateudelle ei kai voi mitään.