Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä maa olisi paras introvertille mutta epäsovinnaiselle ihmiselle?

Vierailija
01.09.2021 |

Suomi ei niinkuin selvästikään ole. Täällä nolostellaan omaa introverttiutta ja haukutaan jos joku on vielä epäsosiaalisempi. Suomalaisten sääntöhulluus on minulle ok käytännön asioissa, mutta en oikein jaksaisi sitä sosiaalisesti että kaikkien pitää olla samaa harmaata massaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi tai Japani on ainoat maat, missä introvertti voi pärjätä.

Ei pidä ollenkaan paikkaansa. Useimmissa maissa saa ihan rauhassa olla introvertti ja sitä ei kukaan ihmettele. Esim. briteissä ja Espanjassa oli erittäin helppoa olla introvertti. Espanjalaiset itse hölöttää menemään paljon mutta ei niitä haittaa jos joku muu on introvertti. Saavatpa enemmän oman äänenä kuuluviin. Brittejäkään ei haitannut yhtään että olen paitsi introvertti myös sosiaalisten tilanteiden foobikko. Sai olla ihan millainen olen, niin vapaa-ajalla kuin töissä.

Yhdysvallat oli ainoa hankala niistä joissa olen asunut. Siellä hiljaisuus ja vakavuus tulkittiin jotenkin masennukseksi tai muuksi oudoksi ja yritettiin "piristää". Ei tuntunut että saa olla oma itsensä vaan pitäisi näytellä muuta. 

Tämä. Suomessa introverttius kääntyy ainakin itselläni helposti sosiaaliseksi ahdistukseksi ja yksinäisyydeksi, kun taas sosiaalisemmissa maissa voi helpommin olla oma itsensä ja mukaan porukkaan pääsee paremmin, kun juttua kuitenkin riittää ainakin jollain. Yhdysvaltalaisilta taas tulee tuota "oh why are you so quiet?", jos ei heti ole höpöttämässä suuna päänä, joten ei välttämättä soveltuvin maa introvertille.

Vierailija
22/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norja, Islanti, Ranska

No ei ainakaan Ranska. Islantikin siinä ja siinä kun ovat niin lapsiystävällisiä ettei heiltä mitään kielletä ja kaikkialle ovat tervetulleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA, ehdottomasti, en ehdi perustella. Nopea vierailu tänne.

Vierailija
24/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene jonnekin Nepalin luostariin mököttämään. Sulaudut hyvin meditoijien joukkoon.

Ei introvertit mököttäjiä ole. Moni kaipaa rauhaa tai on jo löytänyt ns.sisäisen rauhan ilman meditointiakin, emmekä kaipaa turhan kälättäjiä energiasyöppöjä ympärillemme 24/7.

Vierailija
25/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tana saa haukkua paitsi koirat.

Vierailija
26/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi tai Japani on ainoat maat, missä introvertti voi pärjätä.

Ei pidä ollenkaan paikkaansa. Useimmissa maissa saa ihan rauhassa olla introvertti ja sitä ei kukaan ihmettele. Esim. briteissä ja Espanjassa oli erittäin helppoa olla introvertti. Espanjalaiset itse hölöttää menemään paljon mutta ei niitä haittaa jos joku muu on introvertti. Saavatpa enemmän oman äänenä kuuluviin. Brittejäkään ei haitannut yhtään että olen paitsi introvertti myös sosiaalisten tilanteiden foobikko. Sai olla ihan millainen olen, niin vapaa-ajalla kuin töissä.

Yhdysvallat oli ainoa hankala niistä joissa olen asunut. Siellä hiljaisuus ja vakavuus tulkittiin jotenkin masennukseksi tai muuksi oudoksi ja yritettiin "piristää". Ei tuntunut että saa olla oma itsensä vaan pitäisi näytellä muuta. 

Tämä. Suomessa introverttius kääntyy ainakin itselläni helposti sosiaaliseksi ahdistukseksi ja yksinäisyydeksi, kun taas sosiaalisemmissa maissa voi helpommin olla oma itsensä ja mukaan porukkaan pääsee paremmin, kun juttua kuitenkin riittää ainakin jollain. Yhdysvaltalaisilta taas tulee tuota "oh why are you so quiet?", jos ei heti ole höpöttämässä suuna päänä, joten ei välttämättä soveltuvin maa introvertille.

Suomalaiset ekstrovertit eivät myöskään ole aina sosiaalisesti kovin taitavia mikä voi lisätä joidenkin sosiaalista ahdistuneisuutta ja tarvetta vetäytyä. Moni on kamalan itsekeskeinen, heikosti erilaisuutta sietävä ja muutenkin luonteeltaan arvaamaton tuuliviiri. Monissa muissa maissa ekstrovertit osaavat ottaa toiset ihmiset paremmin huomioon eikä ulospäinsuuntautuneisuus ole sama asia kuin tahdittomuus tai tilannetajuttomuus.

Vierailija
27/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti sopisi Viroon hyvin, mutta epäsovinnaiset saa siellä turpaan.

Vierailija
28/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene britteihin.

Epäsovinnaisia, introverttejä, omanlaisiaan persoonia, hulluja tiedemiehiä, ikineitoja kissanaisia, junabongareita, romunkerääjiä, ja mitä vain erikoisia ihmisiä, joita kutsutaan yleisnimityksellä 'real character' on maa tupaten täynnä.

Kaikki kyllä osaavat kohteliaisuussäännöt ja tarkasti noudattavat niitä, siksihän onkin mahdollista, että kaikki nämä enemmän ja vähemmän erikoiset ja erityiset onnistuvat elämään sulassa sovussa pienellä ja tiivisti asutulla saarella.

Vierailija
29/29 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä, Tampereella ja ehkä Oulussa saa olla oma erikoinen itsensä kenenkään häiritsemättä. Muualla maailmassa tämä ei juuri onnistu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi