Miksi miesparturi-kampaajat ovat järjestään parempia?
Koskaan en ole miehen leikkaamiin hiuksiin ollut tyytymätön, mutta naisen leikkaamaa tukkaa piilottelen aina pipon alla.
Kommentit (28)
Naiset keskittyy liikaa siihen jutteluun ja mielistelyyn. Keskittyis vain siihen hiusten leikkuuseen ettei tarvis itse kotona joka kerta partakoneella tasoitella jostain
Hmm, joo. Kyllähän se on niin, että miehet on useimmiten partureita tai parturi-kampaajia ja naiset kampaajia tai kampaaja-partureita.
Sitten jos opiskelee kampaaja opintolinjalla ja suorittaa myös parturikurssit ja huomaa, että tykkää erityisesti tehdä konetyötä ja ajaa & muotoilla partaa, päätyy usein töihin parturiin. Samoin jos parturilinjalla opiskelija innostuu vaikka hääkampauksista & pitkien hiusten leikkaamisesta ja pitkät hiukset on se juttu, eikä konetyö ja parta inspiroi, niin päätyy helpommin kampaamoon töihin. Kampaajat suorittaa työharjoittelut kampaamoissa ja parturit partureissa. Palvelutarjonta eroaa nykyään kuin yö ja päivä. Vielä 20v takaperin oli ihan sama kävikö mies parturissa vai parturikampaamossa, mutta nykyään sanoisin, että jos olet alle 40v mies ja haluat mitään vähänkin erikoisempaa hiusmallia, kuten vaikka niitä feidauksia, niin mene parturiin. Joissain kampaamoissa käy 5 keski-ikäistä miesasiakasta vuodessa ja niille leikataan yleensä joku iänikuinen klassinen malli, sitten kun tulee joku parikymppinen pyytämään jotain erikoista, niin siinä on katastrofin ainekset ilmassa.
Naiskampaaja rakastaa jutella, niin hajamielinen
Parhaat ihan kaikessa ovat aina olleet miehiä. Jos mies kiinnostuu jostakin "naisten jutusta" niin on suuri todennäköisyys että hänestä tulee naisia parempi siinä. Katso vaikka nobel palkittuja tiedemiehiä, ei siellä montaa naista ole vaikka naiset on puolet väestöstä ja tilastollisesti puolet parhaista pitäisi olla naisia. Hyvä jos muutaman prosentti parhaista on naisia. Geenit on silleen erilaisia että naisista ei tule yhtä hyviä kuin parhaista miehistä. Parasta vain avata silmät todellisuudelle sieltä feminismin pilvilinnoista.
Parturissa on yleensä paremmat leikkuukoneet ja useita erilaisia koneita käytössä ja lisäksi leikataan hiuksia myös veitsellä, mikä on luontevaa, koska partaakin ajetaan veitsellä. Kampaamoissa löytyy usein vain joku yksi keskinkertainen leikkuukone, eikä konetyöhön erityisesti panosteta, koska sitä tehdään niin vähän. Eikä veitsellä viimeistelyäkään tehdä, koska ei tehdä parranajoakaan. Feidaukset ja erikoisemmat lyhyet mallit, "hiustatuoinnit" yms. on vaativia ns. erikoismalleja jotka vaatii kokemusta, eikä niitä opita hetkessä, joten sellaisia en lähtisi kampaajalinjalla opiskelleelta tekijältä pyytämään, vaikka parturikurssit olisikin käytynä. Suosittelen parturia niille jotka haluaa parturitasoista palvelua. Kampaajilta onnistuu kyllä klassinen miestenmalli, siis jos ne parturikurssit on suoritettu. En minä menisi parturiin myöskään ottamaan morsiuskampausta, vaikka jotkut niitäkin tekee.
Riippuu ihan siitä mitä palvelua haluaa, että missä kannattaa asioida. Parturissa työskentelee myös naisoletettuja jotka on tosi taitavia ja innostuneet juuri parturipalveluista.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat ihan kaikessa ovat aina olleet miehiä. Jos mies kiinnostuu jostakin "naisten jutusta" niin on suuri todennäköisyys että hänestä tulee naisia parempi siinä. Katso vaikka nobel palkittuja tiedemiehiä, ei siellä montaa naista ole vaikka naiset on puolet väestöstä ja tilastollisesti puolet parhaista pitäisi olla naisia. Hyvä jos muutaman prosentti parhaista on naisia. Geenit on silleen erilaisia että naisista ei tule yhtä hyviä kuin parhaista miehistä. Parasta vain avata silmät todellisuudelle sieltä feminismin pilvilinnoista.
Niin, no tätähän on tutkittu myös paljon ja asia on niin, että miesten fyysisestä ylivertaisuudesta ei pääse mihinkään, mutta mitä sitten muuhun paremmuuteen tulee..
Naisethan pärjää opinnoissa paremmin ja ovat paremmin kouluttautuneita(jos koulutukseen on mahdollisuus annettu, joissain maissahan se on jopa kielletty). Ongelma naisten näkökulmasta on se, että miesten tekeleet, niin tieteen, taiteen kuin kulttuurinkin saralla arvioidaan keskimäärin paremmiksi kuin naisten. Tutkimuksissa on kuitenkin selvinnyt, että silloin, kun arvioitsijat eivät tiedä tekijän sukupuolta, naisten tekemä taide, kaunokirjallisuus, sävellykset ja tieteelliset artikkelit arvioidaankin keskimäärin yhtä hyviksi tai jopa paremmiksi kuin miesten. Sukupuoli siis vaikuttaa arviointiin. Monet naiskirjailijat salaavat tietoisesti sukupuolensa ja useat menestyneimmistä naiskirjailijoista ovat kirjoittaneet salanimellä tai salanneet muuten sukupuolensa. Kuvataiteilijalle, esiintyjälle ja tutkijalle sukupuolen salailu on vaikeammin toteutettavissa. Löytyy myös tutkimusta, joka osoittaa, että kovempi vaatimustaso naisia kohtaan alkaa jo päiväkoti-ikäisenä. Tytöiltä odotetaan ja vaaditaan jopa suomessa jo taaperoikäisenä enemmän ja päiväkodeissa tyttölapsia pyydetään auttamaan poikia pukemisessa ja ties mitä. Ekaluokkalaiselta koululaistytöltä odotetaan ja vaaditaan huimasti enemmän itsenäistä ja oma-aloitteista suoriutumista. Tyttöjen/naisten pitää olla vähintään tuplasti yhtä taitavia kuin miesten, saadakseen tunnustusta vaikkapa kirjailijana tai kuvataiteilijana, kokkina, lääkärinä, tutkijana jne. Eikä sekään aina riitä.
Mies usein valitaan työtehtäviin, hän saa sen apurahan ja kustannussopimuksen, koska sukupuoli tutkitusti vaikuttaa arviointiin. Pelkkä taito ei siis riitä!
Naiset ovat tässä itse pahimpia vihollisiaan, erityisesti siksi, että ovat kriittisempiä sekä itseään, että muita naisia kohtaan. Mielestäni mitkään kiintiöt eivät ole hyvä ratkaisu, mutta sukupuolen häivyttäminen valintaprosesseissa, jos se vain mitenkään on mahdollista, on ihan tutkitusti toimiva keino.
Olen itsekin ollut useassa tilanteessa, jossa miehen selkeästi heikompi suoritus on saanut kehuja, kun minut on sivuutettu ja tilanteissa joissa työtäni ei ole uskottu minun tekemäksi, vaan on luultu, että se on ollut miehen tekemä. On luultu, että olen saanut jonkun idean mieheltä, enkä ole voinut keksiä sitä itse. Mies on palkattu minun sijasta työhön, vaikka koulutukseni ja työkokemukseni on ollut tehtävään parempi.
Olen oppinut lopulta hyvin hyvin itsekriittiseksi ja sabotoinut myös itse useita mahdollisuuksiani ja seurannut vierestä, kuinka miehet etenee lujasti itseensä uskoen ja kehujen säestämänä aivan keskinkertaisilla ja välttävillä suorituksilla, kunnes sitten lopulta ajanmyötä saavuttavatkin sen huipputason. Moni nainen ikäänkuin itsesensuroi ja mitätöi itsensä ja tekeleensä ja muut naiset ja heidän työnsä ja suorituksensa siinä sivussa! Moni nainen luovuttaa liian nopeasti, kun mitään tunnustusta ja oikeutusta työlle ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ovathan miehet myös parhaimpia kokkeja!
Eivätkä taatusti ole! Mummot on parhaita kokkeja. Maailman paras kokki on tälläkin hetkellä joku vähintään 50v syrjäisellä maaseudulla elävä nainen, luultavasti suurperheen äiti, ja mummo, joka on kokannut ikänsä ruokaa itseviljellyistä ja lähiluonnon antimista. Hän poimii kori kädessään yrtit, marjat ja sienet salaisiin sekoituksiinsa nousevalla kuulla ja hänen päänsä on täynnä salaisia reseptejä ja niksejä, joista suosiossa patsastelevat, kilpailuissa palkitut julkkiskokkiäijät voivat vain haaveilla. Hän kypsentää ruuat perinteisin menetelmin, huolellisessa järjestyksessä, aidossa puupolttoisessa leivinuunissa. Hän ei ole saanut koskaan tunnustusta, eikä edes itse sitä tiedä, mutta hän on paras.
Joojoo. Happamia sanoi kettu... 😆