Miksi miesparturi-kampaajat ovat järjestään parempia?
Koskaan en ole miehen leikkaamiin hiuksiin ollut tyytymätön, mutta naisen leikkaamaa tukkaa piilottelen aina pipon alla.
Kommentit (28)
Koska he tekevät työtä jota todella haluavat. Naisissa on paljon niitä jotka vain ovat ajautuneet alalle, koska se on perinteisesti naiselle "sopiva" ammatti.
Kyllä mulla on järkky kokemus miesparturikampaajasta. Simppeli malli ja leikkasi ihan epätasaiseksi, mikä on saanut miehiä välttelemään.
Miehet ovat keskimäärin taitavampia kuin naiset.
Siksi, koska he eivät ole naisille kateellisia, ja haluavat vilpittömästi tehdä heistä kauniimpia? :D
Olen käynyt neljä kertaa miespuolisella kampaajalla ja jokaisella kerralla minulla on ollut kuva mukana. Ensimmäinen oli palkittu kampaajamestari, joka kuunteli toiveeni ja teki sitten täysin erilaista jälkeä kuin oli ollut tarkoitus. Halusin yksinkertaisen, luonnollisesti raidoitetun olkapituisen mallin, sain ison väriläiskän keskelle päätä ja viimeisen päälle junttimaisen kasaritukan, koska sellainen oli kuulemma tulossa muotiin (ei ole vielä tullut, vaikka vuodet ovat vierineet). Työkaverit nauroivat itsensä kipeiksi.
Toisen kerran menin samaan kampaamoon juhlakampausta hakemaan, mutta varasin ajan toiselle kampaajalle. Mestari ryntäsi paikalle ja halusi tehdä kampauksen itse. Sain heidiklumnutturan sijasta kivuliaan kireästi takaraivolle geelillä vedetyt hiukset, joiden päistä mestari sommitteli nyrkinkokoisen pallon kivikoviksi lakattuja pyörylöitä. Hävetti hirveästi, joten menin kotiin, purin kaumpauksesta monta kymmentä hengetöntä, pesin hiuksista mönjät pois ja tein kampauksen itse. Tuli ihan hieno ja silmätkin palasivat naaman sivuilta oikeille paikoilleen.
Vaihdoin kampaamoa. Uudessa paikassa miespuolinen kampaaja teki luonnollisten raitojen sijasta muutaman pari senttiä leveän raidan sinne tänne. Eivät ne levinneet nätisti, vaikka kampaaja oli luvannut, ja kyllä se beige väri oli aika luonnottoman näköinen.
Neljäs miespuolinen kampaaja onnistui tekemään hiuksiini oudon pyramidileikkauksen. Kerrosti, vaikka nimenomaan ei pitänyt tehdä muuta kuin trimmata 2-3 senttiä. Onneksi niiltä ajoilta ei ole yhtään valokuvaa.
Olen käynyt myös naispuolisilla kampaajilla pilaamassa hiukseni, mutta yleensä on tulos ollut ihan hyvä ja kuvan mukainen. Nyt minulla on ollut kymmenen vuotta sama kampaaja, enkä aio vaihtaa. Ainakaan mieheen.
Kävin kerran mieskampaajalla. Tosi hyvä leikkaus, kivat sävyt hiuksissa.
Ensimmäistä kertaa kaverini mies kehui tosissaan kun näki mun tukan.
Samana iltana kävi hyvä flaksi.
Toisen kerran kävin toisella mieskampaajalla.
Olin älyttömän tyytyväinen.
Miehet nyt vaan ovat parempia kaikessa, mm. huippukokitkin on kaikki miehiä. Naiset ovat heikompia älyllisesti, fyysisesti , henkisesti ja ammattitaidoiltaan. Tuliko tämä jollekulle uutisena?
Saisiko myös selityksiä noille alapeukuille? Kiinnostaa.
Nro 7
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:25"]Miehet nyt vaan ovat parempia kaikessa, mm. huippukokitkin on kaikki miehiä. Naiset ovat heikompia älyllisesti, fyysisesti , henkisesti ja ammattitaidoiltaan. Tuliko tämä jollekulle uutisena?
[/quote][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:25"]Miehet nyt vaan ovat parempia kaikessa, mm. huippukokitkin on kaikki miehiä. Naiset ovat heikompia älyllisesti, fyysisesti , henkisesti ja ammattitaidoiltaan. Tuliko tämä jollekulle uutisena?
[/quote][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:25"]Miehet nyt vaan ovat parempia kaikessa, mm. huippukokitkin on kaikki miehiä. Naiset ovat heikompia älyllisesti, fyysisesti , henkisesti ja ammattitaidoiltaan. Tuliko tämä jollekulle uutisena?
[/quote]
Juu, kaupassakin menen aina sille kassalle, jossa on mies. Vaikka jono olisi pitkäkin, pääsen yleensä nopeasti läpi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:25"]Miehet nyt vaan ovat parempia kaikessa, mm. huippukokitkin on kaikki miehiä. Naiset ovat heikompia älyllisesti, fyysisesti , henkisesti ja ammattitaidoiltaan. Tuliko tämä jollekulle uutisena? [/quote][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:25"]Miehet nyt vaan ovat parempia kaikessa, mm. huippukokitkin on kaikki miehiä. Naiset ovat heikompia älyllisesti, fyysisesti , henkisesti ja ammattitaidoiltaan. Tuliko tämä jollekulle uutisena? [/quote][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:25"]Miehet nyt vaan ovat parempia kaikessa, mm. huippukokitkin on kaikki miehiä. Naiset ovat heikompia älyllisesti, fyysisesti , henkisesti ja ammattitaidoiltaan. Tuliko tämä jollekulle uutisena? [/quote] Juu, kaupassakin menen aina sille kassalle, jossa on mies. Vaikka jono olisi pitkäkin, pääsen yleensä nopeasti läpi.
[/quote] Niin tämä viimeinen kommentti on varmaan sarkasmia? Kun jono kassalla takkuilee, kassana on yleensä aina mies.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:25"]
Miehet nyt vaan ovat parempia kaikessa, mm. huippukokitkin on kaikki miehiä. Naiset ovat heikompia älyllisesti, fyysisesti , henkisesti ja ammattitaidoiltaan. Tuliko tämä jollekulle uutisena?
[/quote]
Osaavat kirjoittaa av:lla paskaakin paremmin kuin naiset.
Tylsä trolli. Sanonpahan nyt kuitenkin sen minkä me kaikki jo tiedämme, eli yleistämisen voimattomuuden. Kuulun itse Mensaan, mutta naisystäväni (joka minua fiksumpi) ei. Älyä on niin erilaista. Mitä mieskampaajiin tulee, ovat jotkut saaneet daamini fledan hyvännäköiseksi ja toiset sen pilanneet. Ei sukupuolista eroa ammattitaidolla.
Käyn kampaajalla aika usein ja kampaajina on ollut niin miehiä kuin naisiakin. Suurin osa kampaajista on ollut hyviä, muutama on ollut juuri ja juuri kohtuullisia ja yksi ihan huippu. Tämä nuorehko selkeästi pojista pitävä mies teki työtään todella hyvin ja kuulin, että muutamat muutkin olivat hänet löytäneet. Harmi vain, että mies lähti jonnekin muualle töihin. Muuten ei ole eroa onko kampaaja ollut mies vai nainen, molempia on kampaajissani ollut, ehkä 60% naisia, 40 % miehiä. N40
Minä olen kerran käynyt mieskampaajalla eikä ollut sen kummempi kuin naiskampaajatkaan. Nyt olen ottanut vakikampaajakseni erään naisen, joka on paljon parempi kuin tuo mies. Typerää yleistää, että ihmiset ovat parempia jossain asiassa vain sen mukaan, mitä jalkovälistä löytyy.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:10"]
Olen käynyt neljä kertaa miespuolisella kampaajalla ja jokaisella kerralla minulla on ollut kuva mukana. Ensimmäinen oli palkittu kampaajamestari, joka kuunteli toiveeni ja teki sitten täysin erilaista jälkeä kuin oli ollut tarkoitus. Halusin yksinkertaisen, luonnollisesti raidoitetun olkapituisen mallin, sain ison väriläiskän keskelle päätä ja viimeisen päälle junttimaisen kasaritukan, koska sellainen oli kuulemma tulossa muotiin (ei ole vielä tullut, vaikka vuodet ovat vierineet). Työkaverit nauroivat itsensä kipeiksi.
Toisen kerran menin samaan kampaamoon juhlakampausta hakemaan, mutta varasin ajan toiselle kampaajalle. Mestari ryntäsi paikalle ja halusi tehdä kampauksen itse. Sain heidiklumnutturan sijasta kivuliaan kireästi takaraivolle geelillä vedetyt hiukset, joiden päistä mestari sommitteli nyrkinkokoisen pallon kivikoviksi lakattuja pyörylöitä. Hävetti hirveästi, joten menin kotiin, purin kaumpauksesta monta kymmentä hengetöntä, pesin hiuksista mönjät pois ja tein kampauksen itse. Tuli ihan hieno ja silmätkin palasivat naaman sivuilta oikeille paikoilleen.
Vaihdoin kampaamoa. Uudessa paikassa miespuolinen kampaaja teki luonnollisten raitojen sijasta muutaman pari senttiä leveän raidan sinne tänne. Eivät ne levinneet nätisti, vaikka kampaaja oli luvannut, ja kyllä se beige väri oli aika luonnottoman näköinen.
Neljäs miespuolinen kampaaja onnistui tekemään hiuksiini oudon pyramidileikkauksen. Kerrosti, vaikka nimenomaan ei pitänyt tehdä muuta kuin trimmata 2-3 senttiä. Onneksi niiltä ajoilta ei ole yhtään valokuvaa.
Olen käynyt myös naispuolisilla kampaajilla pilaamassa hiukseni, mutta yleensä on tulos ollut ihan hyvä ja kuvan mukainen. Nyt minulla on ollut kymmenen vuotta sama kampaaja, enkä aio vaihtaa. Ainakaan mieheen.
[/quote]
Samanlaisia kokemuksia minullakin.
Jos nyt stereotypioilla pelataan, niin minun kokemukseni perusteella miehet tuntuvat aina luulevan tietävänsä mitä (nais)asiakas tarvitsee paremmin kuin asiakas itse.
Mutta ovathan miehet myös parhaimpia kokkeja!
Vaikuttaisiko sukupuolen sijaan "suuntautuminen" enemmän lopputulokseen. Siis, että onko kampaaja (pitkien hiusten spesialisti) vai parturi (hanskaa lyhyet hiukset paremmin)..? Taannoin eräs parturi sanoi, että hänen mielestään ei ole olemassa kunnon parturi-kampaajia, kun jokainen taitaa kunnolla vain joko pitkät tai lyhyet hiukset. Nyt kun kuuntelen/luen ihmisten kokemuksia, niin paikkansa tuntuvat tämän naisen sanat pitävän.
En nyt menis sanomaaan. Mieskampaajat saattavat leikata liian lyhyeksi. Se on mielestäni niitten isoin synti ja ongelma ja siksi mielummin käyn naiskampaajilla.
Tasainen verensokeri = vakaa käsi.
Miehet pärjäävät alalla hyvin, koska alalla ei ole heitä vielä paljoa, jokainen joka on alalla on todella intohimoisesti siihen suhtautuva. Miehet kiertelevät yleensä maailmaa ja ovat kouluttajia. Ovat aina perillä uusista jutuista ja todellakin heidän elämänsä ykkösasia on hiukset.