Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmuuden oppitunnit - jotkut lapset vaan on kusipäitä o_O

Vierailija
05.10.2014 |

Kun lapset kasvaa niin mulle on ollut ylläri oikeesti käytännössä huomata, että jotkut lapset on ihan kusipäitä. Jotenkin olin sinisilmäisesti optimistisesti ajatellut, että kaikissa lapsissa on jotain hyvää. Paskan marjat. Kusipäitä on niin lapsissa kuin aikuisissakin!

Ei mulla muuta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudestani muistan kyllä muutamia kunnon paskiaisia, mutta sen mitä heistä myös muistan oli että vanhemmat oli jollain tavalla myös kusipäitä. Esim yksi kaveri oli hirvee kieroilija, ja hyväksikäytti kaikkia sekä juoruili perättömiä jos joku ihminen ärsytti tai kadehdutti (ala-asteella). Aina kun heillä kävi kylässä, niin äitinsäkin mulkoili v-maisesti, pyöritteli esim silmiä jos vaatteet ei ollu mieleiset, tai piti naapurimammojen kanssa kahvikerhoa jossa haukkuivat kovaan ääneen jotain paikalla olematonta henkilöä. Onneks ei olla enää kavereita..

Sitähän en sitten tiedä kumpi tuossa on vaikuttanut enemmän; perinnöllisyys vai ympäristö. Ehkäpä molempien yhteisvaikutusta... Sen tiedän kuitenkin, että joidenkin kusipäiden lapsista tulee kuitenkin ihan mukavia. Liekkö heillä joku täti/setä/mummo, joka on toiminut hyvänä roolimallina sitten.

Vierailija
22/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan ovat syntymästään erilaisia. Jotkut jopa kusipöitä. Ei se aina ole vanhemmasta kiinni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 13:57"]Voin vahvistaa. Olen opettaja, ja vaikka suhtaudun myöntteisesti lähes kaikkii oppilaisiin ja toivon hyvää myös (tai erityisesti) takapenkin härvääjille, pieni osa lapsista on vain pahansisuisia, ilkeitä vittunaamoja. Täyin poikkeuksetta näiden vanhemmat ovat myös todella huonoja tehtävässään.
[/quote]

Vittunaama? Ok, ihminenhän sinäkin vaan olet ja olet oikeutettu tuntemaan noin. Mutta minkälainen ihminen käyttää noin rumaa kieltä?! Kansankynttilältä nyt viimeiseksi tuollaista kielenkäyttöä toivoisi.

Vierailija
24/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 14:07"]

Mutta minkälainen ihminen käyttää noin rumaa kieltä?! Kansankynttilältä nyt viimeiseksi tuollaista kielenkäyttöä toivoisi.

[/quote]

Heh. Kansankyttilä sulla on housuissas. -11

Vierailija
25/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 13:36"]Wrong. Osa lapsista todellakin syntyy luonnevikaisina. Toki suuresta osasta tehdään sellaisia mutta on myös synnynnäisesti pahoja.
[/quote] paskat on. Aikamoista mutupseudotiedettä

Vierailija
26/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 13:57"]Voin vahvistaa. Olen opettaja, ja vaikka suhtaudun myöntteisesti lähes kaikkii oppilaisiin ja toivon hyvää myös (tai erityisesti) takapenkin härvääjille, pieni osa lapsista on vain pahansisuisia, ilkeitä vittunaamoja. Täyin poikkeuksetta näiden vanhemmat ovat myös todella huonoja tehtävässään.
[/quote]

Vittunaama? Ok, ihminenhän sinäkin vaan olet ja olet oikeutettu tuntemaan noin. Mutta minkälainen ihminen käyttää noin rumaa kieltä?! Kansankynttilältä nyt viimeiseksi tuollaista kielenkäyttöä toivoisi.
[/quote]

Hahaa, mun äitini oli pidetty opettaja ja puhui kotona just noin. Itse olen lääkäri ja kuulisit, kun minä ja kollegat joskus päästellään...

Vierailija
27/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin lapsi on juuri tuollainen, ei tule kenenkään kanssa toimeen, ei siis oikeasti ole ihmistä jonka kanssa synkkaisi. Lasta (ikävä kyllä) kiusataan paljon, äiti ei näe mitään syytä oman lapsensa käytöksessä, syy on aina kaikissa muissa.  Tältä lapselta puuttuvat kaikki sosiaaliset taidot ja kuvittelee kaiken lisäksi olevansa maailman napa, joten kärsivällisyyttä ei ole ollenkaan. Täydellisen rasittava tapaus, pakko myöntää etttä oikeasti inhoan tuota lasta. 

Vierailija
28/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisyys ja ilkeys on persoonan piirteitä siinä missä reippaus, ujous, positiivisuus ja äkkipikaisuuskin. Kansankielellä sanottuna piuhat ei kulje aivoissa kaikilla ihmisillä samalla tavalla.
T: Äiti, jonka yksi lapsi on luonnostaan kiltti, huomaavainen ja järkevä, ja toinen lapsi loputtomasta kasvatuksesta ja ohjauksesta huolimatta tekee tyhmyyksiä

Vierailija
29/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 13:33"]

Tarkennus. En puhu omistani (vaikka varmaan ne on jonkun mielestä vääränlaisia) vaan joistain lapsista, jotka lasteni elämään jollain tavalla kuuluvat koulun, naapuruston tai harrastusten kautta. Suurin osa on ihan tavallisia ihmismäisesti käyttäytyviä ihmistaimia, mutta joukkoon mahtuu todella ilkeitä kusipäitä, joissa vaan on jotain pahasti pielessä.

t:ap

[/quote]

Syy on silti vanhemmissa, ei lapsissa. Ei kukaan synny kusipääksi. Vanhemmissa sitä vasta vikoja onkin, moni luulee olevansa hyväkin kasvattaja, mutta on tosiasiassa sortaja, mitätöijä ja lapsen pahin taakka. 

Niistä ne kusipäälapsset on tehty. 

Vierailija
30/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 13:57"]

Voin vahvistaa. Olen opettaja, ja vaikka suhtaudun myöntteisesti lähes kaikkii oppilaisiin ja toivon hyvää myös (tai erityisesti) takapenkin härvääjille, pieni osa lapsista on vain pahansisuisia, ilkeitä vittunaamoja. Täyin poikkeuksetta näiden vanhemmat ovat myös todella huonoja tehtävässään.

[/quote]

ELI ET VOI VAHVISTAA.

Vierailija
31/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan samalla tavalla niitä on lapsissa kuin aikuisissakin. Sama juttu et ei oo rumia lapsia. Onhan! Mistä muuten tulee ne rumat aikuiset? Sama pätee kusipäisyyteen.

Vierailija
32/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 14:17"]

Hahaa, mun äitini oli pidetty opettaja ja puhui kotona just noin. Itse olen lääkäri ja kuulisit, kun minä ja kollegat joskus päästellään...

[/quote]

Joo, ovat kyllä herttaisia nuo opettajuuteen liittyvät uskomukset. Ristipistotöitähän sitä aina lomalla... -11

Vierailija
33/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 13:57"]Voin vahvistaa. Olen opettaja, ja vaikka suhtaudun myöntteisesti lähes kaikkii oppilaisiin ja toivon hyvää myös (tai erityisesti) takapenkin härvääjille, pieni osa lapsista on vain pahansisuisia, ilkeitä vittunaamoja. Täyin poikkeuksetta näiden vanhemmat ovat myös todella huonoja tehtävässään. [/quote] Vittunaama? Ok, ihminenhän sinäkin vaan olet ja olet oikeutettu tuntemaan noin. Mutta minkälainen ihminen käyttää noin rumaa kieltä?! Kansankynttilältä nyt viimeiseksi tuollaista kielenkäyttöä toivoisi. [/quote] Hahaa, mun äitini oli pidetty opettaja ja puhui kotona just noin. Itse olen lääkäri ja kuulisit, kun minä ja kollegat joskus päästellään...

[/quote]

Munkin akat. isä nimittelee kaikkia epämiellyttäviä ihmisiä sekundaksi ja muita todella painokelvottomia sanoja, en viitsi edes toistaa.

Vierailija
34/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kusipäiseksi ei synnytä, vaan kasvetaan. Eli ympäristö muokkaa ihmisen kusipäiseksi. Kotona on lapsesta saakka annettu käyttäytyä kusipäisesti.

Vierailija
35/35 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme