Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni ennen niin lämminhenkinen ihminen on nykyään kylmä kuin kivi?

Vierailija
31.08.2021 |

Kuka myöntää? Sillä en yhtään ihmettele, että tämä maailma tekee ihmisestä kovan ja kylmän.

Eräs tuttu ihminen oli ennen todella lämmin ja ihmisrakas, maailma kohteli häntä aika kovalla kädellä ja nyt hän on kylmä ja aika empatiakyvytön k-pää. Surullista, mutta en ihmettele.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kylmä kuin kivi, mutta en ole myöskään enää se herttainen ja aina avulias nuori nainen. Säästän lämpöni vain sitä tarvitseville, en ole enää hyväksikäytettävissä, kuten nuorena ja ymmärtämättömänä.

Sama täällä. Avuliaisuus houkuttelee hyväksikäyttäjiä ja herttaista halutaan holhota ja päällepäsmäröidä. En vihaa ketään enkä ole varsinaisesti kovettanut itseäni mutta etäisyyttä pidän useimpiin ihmisiin. Kun en jatkuvasti kuormita itseäni epäterveillä ihmissuhteilla, jaksan osoittaa paremmin lämpöä ja myötätuntoa heitä kohtaan jotka sitä kaipaavat.

Vierailija
22/28 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut tämän erittäin hyvin vuosien saatossa. 

Some on tähän ainakin syynä. 

Itse olen pysynyt poissa näistä sosiaalisen median kanavista ja päässyt aika hyvin seuraaman sivusta, mitä ihmiselle tapahtuu. Olen huomannut, miten esimeriksi ennen niin lämmin leppoisa ihminen muuttui kateelliseksi, piti keittiö rempata ym. kun katseli muiden kuvia niin täydelliisistä keittiöistä. Aiemmin oli ihan tyytyväinen omaansa. Ei ennen ollut niin väliä millainen keittiö oli, kunhan se toimi ja itsellä oli mukava olla... 

Ennen ihmiset olivat toisiaan varten, mukavaan ajanviettoon ym. Nyt vaan vertaillaan ja koetaan kilpailijoiksi, kiillotetaan omaa kuvaa muiden silmissä...

Laitetaan omia urheilusuorituksia esille. Kuka ennen olisi tehnyt niin?

Itsellä on ikävä aikaa ennen somea, aitoja ihmisiä ja kohtaamisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö katsekontakti koe? kirjoitti:

Mä ihan pidän itsestäni, vaikka ehkä ulospäin en näyttäydy välttämättä maailman ihanimpana ja aurinkoisena tavallisena tallaajana. Näin kuvailisin itseäni: en kylmä enkä vahingoniloinen, muuta kun sellaiselle, joka sen ansaitsee, eli on ollut todistetusti inhottava. Olen aika kyyninen, en kuitenkaan mikään supernegatiivinen. Suhtaudun yleensä ihmisiin neutraalisti, kunnes toisin todistetaan. Empatiaa löytyy myös ventovieraille ainakin tunnetasolla, vaikka en ole ensimmäisenä ryntäämässä vapaaehtoistyöhön. En erityisemmin pidä lässytyksistä, hullutuksista tai höpötyksistä, (muuta kun ehkä oman perheen kesken) joten joku voi pitää tosikkona, itse kutsun sitä realismiksi. Tunnistan aika helposti kusetukset ja näyttelemiset.

Kirjoituksesi oli ehkä hieman karkean kuuloinen, mutta luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat, sillä olen samanlainen. :)

Vierailija
24/28 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kylmettynyt enkä katkeroitunut kuin hetkittäisesti. Suurin osa ihmisistä on ihan mukavia.

Vierailija
25/28 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut tämän erittäin hyvin vuosien saatossa. 

Some on tähän ainakin syynä. 

Itse olen pysynyt poissa näistä sosiaalisen median kanavista ja päässyt aika hyvin seuraaman sivusta, mitä ihmiselle tapahtuu. Olen huomannut, miten esimeriksi ennen niin lämmin leppoisa ihminen muuttui kateelliseksi, piti keittiö rempata ym. kun katseli muiden kuvia niin täydelliisistä keittiöistä. Aiemmin oli ihan tyytyväinen omaansa. Ei ennen ollut niin väliä millainen keittiö oli, kunhan se toimi ja itsellä oli mukava olla... 

Ennen ihmiset olivat toisiaan varten, mukavaan ajanviettoon ym. Nyt vaan vertaillaan ja koetaan kilpailijoiksi, kiillotetaan omaa kuvaa muiden silmissä...

Laitetaan omia urheilusuorituksia esille. Kuka ennen olisi tehnyt niin?

Itsellä on ikävä aikaa ennen somea, aitoja ihmisiä ja kohtaamisia.

Etkö näe omassa toiminnassasi mitään moittimista? Syytät ahkerasti muita, moitit kateelliseksi, kilpaileviksi ja oman kuvan kiilloittajiksi, mutta kitiset heti perään siitä, kun muut laittavat omia urheilusuorituksia esille someen. Suo siellä, vetelä täällä -fiilis tulee kirjoituksesta heti mieleen.

Et tunnu itsekään olevan mikään lämmin ja leppoisa, kun muut kertovat omista onnistumisen hetkistään, vaan kaikkea muuta.

Mutta ihan sama, omat ystäväni ovat onneksi ihania ihmisiä, joiden kanssa on aina hyvä olla.

Vierailija
26/28 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kylmettynyt enkä katkeroitunut kuin hetkittäisesti. Suurin osa ihmisistä on ihan mukavia.

Näin minunkin mielestä. Suurin osa ihmisistä on ihan mukavia ja tässäkin varmasti pätee se että niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.

Vierailija
27/28 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap:llä itsellään menee, jos samaa kysytään?

Vierailija
28/28 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kylmä kuin kivi, mutta en ole myöskään enää se herttainen ja aina avulias nuori nainen. Säästän lämpöni vain sitä tarvitseville, en ole enää hyväksikäytettävissä, kuten nuorena ja ymmärtämättömänä.

Sama täällä. Avuliaisuus houkuttelee hyväksikäyttäjiä ja herttaista halutaan holhota ja päällepäsmäröidä. En vihaa ketään enkä ole varsinaisesti kovettanut itseäni mutta etäisyyttä pidän useimpiin ihmisiin. Kun en jatkuvasti kuormita itseäni epäterveillä ihmissuhteilla, jaksan osoittaa paremmin lämpöä ja myötätuntoa heitä kohtaan jotka sitä kaipaavat.

Eikä haluta, ei herttaista todellakaan haluta holhota ja hyväksikäyttää, jos tämä näyttää pärjäävän. Jos "herttainen" on taas tyhmän hölmiskön tuntuinen, niin ehkä joillekin sitten tulee suojeluntarve. Mutta eihän se ole mitään pahaa yleensä, vaan äidillistä/isällistä ohjaamista parhaaksi katsomaansa suuntaan.

On siis itsestä kiinni minkälaisen kuvan antaa muille pärjäämisestään ja itsestään. Voit oikein hyvin myös oikaista muiden käsitystä myöhemminkin, jos sinusta tuntuu, että muut eivät ymmärtäneet sinua niin kuin halusit. Se vaatii munaa, mutta sitähän pitäisi jokaisella aikuisella olla.