Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö portsarin kysyä paperit alle 30 v. näköisiltä

Vierailija
05.10.2014 |

vai koskettaako tuo muuttunut sääntö vain myyjiä? Vai meneekö baareissa tuo juttu ravintolan oman ikärajan mukaan? (K-18, K-20 jne)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä sillä poke ei myy alkoholia. Ja 18v voi päästä k-20 paikkaan myös. Kunhan on 18v niin voi yrittää baareihin sisään. 

Vierailija
2/12 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän ne ravintolassa alkoholia myyvät enää voi kysyä uudestaan asiakkailta papereita? Eli kyllä portsarit sisään päästämällä tekevät päätöksen, kelle myydä alkoholia ja kelle ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 08:24"]

Mutta eihän ne ravintolassa alkoholia myyvät enää voi kysyä uudestaan asiakkailta papereita? Eli kyllä portsarit sisään päästämällä tekevät päätöksen, kelle myydä alkoholia ja kelle ei?

[/quote]

Kyllä, mutta pokeille (ei ainakaan oman urani aikana) ohjeistettu että alle 30v pitää kysyä vaan ihan oman harkinnan mukaan että ketkä näyttävät alaikäisiltä. Ja mm tutut voi päästää sisään ilman papereiden kysymistä toisin kuin kaupan kassat tuntuvat tekevän. 

Vierailija
4/12 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos minulta 31-vuotiaalta kysytään papereita baarissa, niin näytän alaikäiseltä? Mä olen kyllä luullut, että kysyvät kaikilta, jotka näyttävät alle 30-vuotiailta.

Vierailija
5/12 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 08:35"]Eli jos minulta 31-vuotiaalta kysytään papereita baarissa, niin näytän alaikäiseltä? Mä olen kyllä luullut, että kysyvät kaikilta, jotka näyttävät alle 30-vuotiailta.
[/quote]

Eli jossain nuorison suosimassa K-18 -paikassa Poken pitäisi kysyä paperit jokaiselta alle 30-vee näköiseltä? Eli käytännössä joka asiakkaalta?

Vierailija
6/12 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 08:35"]

Eli jos minulta 31-vuotiaalta kysytään papereita baarissa, niin näytän alaikäiseltä? Mä olen kyllä luullut, että kysyvät kaikilta, jotka näyttävät alle 30-vuotiailta.

[/quote]

vähän riippuu käytännöistä eri baareissa ja eri firmoissa. Mä en ainakaan kysy papereita jos näen selvästi että henkilö on mua vanhempi, itse olen 20 joten se on vieläpä helppoa. Kaikilta ketkä näyttävät minun ikäisiltä tai nuoremmilta niin kysyn. 

Vierailija
7/12 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Mä olisin vain halunnut tietää, pitikö multa papereita kysyvä portsari mua alle 18 v. vai alle 30 v. näköisenä, mutta ei tästä nyt aivan selvyyttä tullut vieläkään ;)

T. Ap, 36 vee :D

Vierailija
8/12 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 08:50"]

Hmm... Mä olisin vain halunnut tietää, pitikö multa papereita kysyvä portsari mua alle 18 v. vai alle 30 v. näköisenä, mutta ei tästä nyt aivan selvyyttä tullut vieläkään ;) T. Ap, 36 vee :D

[/quote]

ehkä sä oot niin nuoren näköinen että piti paremmaksi katsoa ;) Olen myös huomannut että mies poket saattavat kysyä selkeästi vanhemmilta naisilta 30-40v paperit ihan vain "kohteliaisuutena" :)

Vierailija
9/12 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 08:24"]Mutta eihän ne ravintolassa alkoholia myyvät enää voi kysyä uudestaan asiakkailta papereita? Eli kyllä portsarit sisään päästämällä tekevät päätöksen, kelle myydä alkoholia ja kelle ei?
[/quote]

Kyllä baarimikko voi kysyä papereita tiskillä ja hänellä on vastuukin tehdä se, jos henkilö näyttää liian nuorelta. Toi "jos näyttää alle 30-vuotiaalta kysytään paperit" -juttu ei ole laissa vaan se on kauppojen yhdessä päättämä käytäntö.

Vierailija
10/12 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 09:01"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 08:24"]Mutta eihän ne ravintolassa alkoholia myyvät enää voi kysyä uudestaan asiakkailta papereita? Eli kyllä portsarit sisään päästämällä tekevät päätöksen, kelle myydä alkoholia ja kelle ei?
[/quote]

Kyllä baarimikko voi kysyä papereita tiskillä ja hänellä on vastuukin tehdä se, jos henkilö näyttää liian nuorelta. Toi "jos näyttää alle 30-vuotiaalta kysytään paperit" -juttu ei ole laissa vaan se on kauppojen yhdessä päättämä käytäntö.
[/quote]

Mutta siis kauppojen, ei baarien?

Vierailija
11/12 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttäispä multakin.

Vierailija
12/12 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 09:26"]Kysyttäispä multakin.
[/quote]

Mä lupaan kysyä sulta ensi kerralla! :)