Tipaton syyskuu - takana vuoden aikana alkoholisoituminen
Pliis kokemuksia ja/ tai kannustusta. đ Olen selvĂ€sti jÀÀnyt korona-aikana alkon koukkuun tylsyyttĂ€ni ja ahdistuttuani. Nyt menee iltaisin olon helpottamiseen jo monena iltana monta annosta olutta tai siideriĂ€. Aiempi urheilullinen minĂ€ on hukassa. Henkisesti auttaa ajatus ensin kuukaudesta ilman alkoa, joten haluan lĂ€hteĂ€ siitĂ€. En tarvitse tĂ€hĂ€n arvioita alkoholismista kiitos.
Kommentit (7)
Lataa joku mielialapÀivÀkirja -sovellus johon kirjaat tunnelmia alkottomista pÀivistÀ, liikuntasuorituksia ym. YllÀttÀvÀn motivoivaa. Muista juoda paljon vettÀ ja osta vaikka ihanat uudet ihonhoitotuotteet iltarutiiniksi. TsemppiÀ!
Nauti aamuista, kun ei ole sitÀ tukkoista oloa aivoissa (ei ehkÀ ihan ekana aamuna vielÀ ole raikas olo...).
ItsellÀ vÀhÀn samat ajatukset. Tosin oon ehkÀ "alkoholisoitunut" jo viimeisen kymmenen vuoden aikana, pÀÀsÀÀntöisesti kuitenkin juonut vain viikonloppuisin. Lomalla aina vÀhÀn niin ja nÀin, tÀmÀkin kesÀloma tuli tissuteltua lÀhes joka pÀivÀ. Mutta arkena en ota. Nyt kuitenkin heinÀkuussa jouduin pois työstÀ ja olen työttömÀnÀ, joten pelottaa, ettÀ lÀhtee kÀsistÀ. Haluaisin vÀhentÀÀ reilusti, mutta ei ole motivaatiota, koska alkoholin kanssa olen iloinen ja elÀmÀ tuntuu joltain.
Viis vuotta sitten olin vielÀ hyvÀssÀ kunnossa, mutta kyllÀ kymmenen vuoden aikana on tullut se kymmenen kiloa lisÀÀ. Ennen olin todella hoikka, se viiden kilonkaan lihominen ei nÀkynyt eikÀ hÀirinnyt. Nyt hÀiritsee, ahdistaa, ÀllöttÀÀ. En tosiaan tiedÀ, miten saisin itseÀni niskasta kiinni ja vÀhentÀÀ juomista sekÀ aloittaa kuntoilu.
YritÀn itsekin nyt aloittaa syyskuun ilman juomisia...tÀllÀ hetkellÀ juon olutta, eli kai vielÀ sallittua? :D EhkÀ viikonloppuna taas eri fiilikset. Toivotaan, ettÀ natsais.
JKA kirjoitti:
ItsellÀ vÀhÀn samat ajatukset. Tosin oon ehkÀ "alkoholisoitunut" jo viimeisen kymmenen vuoden aikana, pÀÀsÀÀntöisesti kuitenkin juonut vain viikonloppuisin. Lomalla aina vÀhÀn niin ja nÀin, tÀmÀkin kesÀloma tuli tissuteltua lÀhes joka pÀivÀ. Mutta arkena en ota. Nyt kuitenkin heinÀkuussa jouduin pois työstÀ ja olen työttömÀnÀ, joten pelottaa, ettÀ lÀhtee kÀsistÀ. Haluaisin vÀhentÀÀ reilusti, mutta ei ole motivaatiota, koska alkoholin kanssa olen iloinen ja elÀmÀ tuntuu joltain.
Viis vuotta sitten olin vielÀ hyvÀssÀ kunnossa, mutta kyllÀ kymmenen vuoden aikana on tullut se kymmenen kiloa lisÀÀ. Ennen olin todella hoikka, se viiden kilonkaan lihominen ei nÀkynyt eikÀ hÀirinnyt. Nyt hÀiritsee, ahdistaa, ÀllöttÀÀ. En tosiaan tiedÀ, miten saisin itseÀni niskasta kiinni ja vÀhentÀÀ juomista sekÀ aloittaa kuntoilu.
YritÀn itsekin nyt aloittaa syyskuun ilman juomisia...tÀllÀ hetkellÀ juon olutta, eli kai vielÀ sallittua? :D EhkÀ viikonloppuna taas eri fiilikset. Toivotaan, ettÀ natsais.
Miten menee, tsemppasitko, tuliko hyviÀ muutoksia?
Itse tÀssÀ tsemppaan niin ettÀ perjantaina tulee viikko ilman. Siihen vielÀ pystyn viikon pitÀmÀÀn ja sitten se sitten yleensÀ loppukin.
Pahinta on tapa, ettÀ aloitan loiventelemaan seuraavana pÀivÀnÀ, vaikka en varmaan one vielÀ edes selvinnyt.
Nyt tarkkana kuin porkkana!
Helpointa olla ilman alkoholia aina vain pÀivÀ kerrallaan. Yhden pÀivÀn pystyy kuka vain olemaan ilman alkoholia.
Ja jos pÀivÀ tuntuu liian pitkÀltÀ, senkin voi pilkkoa tuntiin, minuuttiin, vain juuri tÀhÀn hetkeen. Jos motivaatio on kohdallaan, toimii takuuvarmasti.
JÀtÀ nyt alkoholi kuten meinaat hetkeksi ja ala urheilla useamman kerran viikossa. ItsellÀ oli vÀhÀn samanlainen ongelma, mutta jo viikon alkoholin juomisen lopettamisen ja liikunnan lisÀÀmisen jÀlkeen ei tehnyt mieli muuta kuin jatkaa ilman alkoa taas. TsemppiÀ siis, ekat viikot varmasti vaikeita.