Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton syyskuu - takana vuoden aikana alkoholisoituminen

Vierailija
31.08.2021 |

Pliis kokemuksia ja/ tai kannustusta. 😔 Olen selvästi jäänyt korona-aikana alkon koukkuun tylsyyttäni ja ahdistuttuani. Nyt menee iltaisin olon helpottamiseen jo monena iltana monta annosta olutta tai siideriä. Aiempi urheilullinen minä on hukassa. Henkisesti auttaa ajatus ensin kuukaudesta ilman alkoa, joten haluan lähteä siitä. En tarvitse tähän arvioita alkoholismista kiitos.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä nyt alkoholi kuten meinaat hetkeksi ja ala urheilla useamman kerran viikossa. Itsellä oli vähän samanlainen ongelma, mutta jo viikon alkoholin juomisen lopettamisen ja liikunnan lisäämisen jälkeen ei tehnyt mieli muuta kuin jatkaa ilman alkoa taas. Tsemppiä siis, ekat viikot varmasti vaikeita.

Vierailija
2/7 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa joku mielialapäiväkirja -sovellus johon kirjaat tunnelmia alkottomista päivistä, liikuntasuorituksia ym. Yllättävän motivoivaa. Muista juoda paljon vettä ja osta vaikka ihanat uudet ihonhoitotuotteet iltarutiiniksi. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti aamuista, kun ei ole sitä tukkoista oloa aivoissa (ei ehkä ihan ekana aamuna vielä ole raikas olo...).

Vierailija
4/7 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän samat ajatukset. Tosin oon ehkä "alkoholisoitunut" jo viimeisen kymmenen vuoden aikana, pääsääntöisesti kuitenkin juonut vain viikonloppuisin. Lomalla aina vähän niin ja näin, tämäkin kesäloma tuli tissuteltua lähes joka päivä. Mutta arkena en ota. Nyt kuitenkin heinäkuussa jouduin pois työstä ja olen työttömänä, joten pelottaa, että lähtee käsistä. Haluaisin vähentää reilusti, mutta ei ole motivaatiota, koska alkoholin kanssa olen iloinen ja elämä tuntuu joltain.

Viis vuotta sitten olin vielä hyvässä kunnossa, mutta kyllä kymmenen vuoden aikana on tullut se kymmenen kiloa lisää. Ennen olin todella hoikka, se viiden kilonkaan lihominen ei näkynyt eikä häirinnyt. Nyt häiritsee, ahdistaa, ällöttää. En tosiaan tiedä, miten saisin itseäni niskasta kiinni ja vähentää juomista sekä aloittaa kuntoilu.

Yritän itsekin nyt aloittaa syyskuun ilman juomisia...tällä hetkellä juon olutta, eli kai vielä sallittua? :D Ehkä viikonloppuna taas eri fiilikset. Toivotaan, että natsais.

Vierailija
5/7 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JKA kirjoitti:

Itsellä vähän samat ajatukset. Tosin oon ehkä "alkoholisoitunut" jo viimeisen kymmenen vuoden aikana, pääsääntöisesti kuitenkin juonut vain viikonloppuisin. Lomalla aina vähän niin ja näin, tämäkin kesäloma tuli tissuteltua lähes joka päivä. Mutta arkena en ota. Nyt kuitenkin heinäkuussa jouduin pois työstä ja olen työttömänä, joten pelottaa, että lähtee käsistä. Haluaisin vähentää reilusti, mutta ei ole motivaatiota, koska alkoholin kanssa olen iloinen ja elämä tuntuu joltain.

Viis vuotta sitten olin vielä hyvässä kunnossa, mutta kyllä kymmenen vuoden aikana on tullut se kymmenen kiloa lisää. Ennen olin todella hoikka, se viiden kilonkaan lihominen ei näkynyt eikä häirinnyt. Nyt häiritsee, ahdistaa, ällöttää. En tosiaan tiedä, miten saisin itseäni niskasta kiinni ja vähentää juomista sekä aloittaa kuntoilu.

Yritän itsekin nyt aloittaa syyskuun ilman juomisia...tällä hetkellä juon olutta, eli kai vielä sallittua? :D Ehkä viikonloppuna taas eri fiilikset. Toivotaan, että natsais.

Miten menee, tsemppasitko, tuliko hyviä muutoksia?

Itse tässä tsemppaan niin että perjantaina tulee viikko ilman. Siihen vielä pystyn viikon pitämään ja sitten se sitten yleensä loppukin.

Pahinta on tapa, että aloitan loiventelemaan seuraavana päivänä, vaikka en varmaan one vielä edes selvinnyt.

Nyt tarkkana kuin porkkana!

Vierailija
6/7 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa olla ilman alkoholia aina vain päivä kerrallaan. Yhden päivän pystyy kuka vain olemaan ilman alkoholia.

Vierailija
7/7 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos päivä tuntuu liian pitkältä, senkin voi pilkkoa tuntiin, minuuttiin, vain juuri tähän hetkeen. Jos motivaatio on kohdallaan, toimii takuuvarmasti.