Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lenkkeilyn aloittamisohjeita huonokuntoiselle?

Vierailija
05.10.2014 |

Kiitos :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Porin juoksukoulu. Löydät ekasta linkistä useamman viikon tarkan ohjelman, ja ohjelma alkaa tosiaan ihan alkeista. Tuota seuraamalla minusta huonokuntoisesta ihmisestä tuli ihan oikea lenkkeilijä. Lopetin ohjelman siis 5 km kohdalla, minulle se oli riittävä matka ja aika riittää iltaisin juuri siihen.

Vierailija
2/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hyvät tossut ettei penikat heti iske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aloita niin kovalla tahdilla että kaikki voimat menee ja tulet vain huonovointiseksi. Silloin ei jaksa liikuntaharrastusta jatkaa. T: kokemusta on

Vierailija
4/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 01:25"]Osta hyvät tossut ettei penikat heti iske.
[/quote]

On jo :)

Ap

Vierailija
5/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas kävely aluksi, sitten vasta juoksua!

Vierailija
6/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei juoksijat, kannattaako tähän vuodenaikaan alkaa opetella? Kannattaisiko odottaa kevääseen? Lenkkeilettekö ympäri vuoden?

T: toinen, joka harkitsee lenkkeilyn aloittamista

Vierailija
7/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harkitset lenkkeilyn aloittamista, aloita nyt eikä kohta ;). Aseta tavoite esim. Viikon välein juokset samassa ajassa aina hiukan pidemmän matkan. Lenkin olis hyvä kestää kuitenki yli 25min..

Vierailija
8/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele. Kävele. Kävele.

Tunnin kävelylenkki on hyödyllisempi kuin 15 minuutin hapottava juoksu.

Vierailija
9/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porin juoksukoulua suosittelen minäkin. Loistava ohjelma.

Vierailija
10/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tavallisenkin lenkkeilijän pitää varoa--> YLIKUNTOA.  Eli ei liikaa repimistä heti alkuun, kuten täällä muutamat on jo todenneet.

Vierailija
11/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen juoksuporukkaan/juoksujouluun menemistä. Parhaat tulokset ja porukka motivoi.

Vierailija
12/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijuoksu aluksi ja keväällä lenkille?

Vierailija
13/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyhän on parasta aikaa ulkoilla <3

Vierailija
14/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun vaan juoksemaan, ei siihen kouluja tarvitse käydä tai kalenterimerkintöjä porukan kanssa tehdä.

Hyvät lenkkarit tarvitaan, verkkareiden mallilla ei niin väliä. Joustava alusta itsellä parempi, harvoin tasaisella/

asfaltilla olen juossut. Sen verran katsot, että jalat osoittaa menosuuntaan, meno on rentoa, mutta ryhdikästä.

Juokse/kävele vähän, venyttele sitten vähän, niskat ja hartiat myös. Sykemittarista voit katsoa suuntaa

antavaa tietoa rajoista, että kuormitat itseäsi edes vähän (ei vaadi alussa todellakaan paljoa) ja toisaalta, ettet

vedä liian kovaa. Mittarit, ainakin niin vanhat kun minulla on, perustavat raja-arvot lähinnä syntymäaikaan

(ikään). Ei se mitään rakettitiedettä ole tällä tasolla.

Vierailija
15/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys mutta jos haluu kännykällä jäljittää reittiä/kuunnella musaa niin minne laitatte kännykän ja avaimet lenkin ajaksi?

Vierailija
16/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porin juoksukoulun ohjeilla aloittelin minäkin! Suosittelen.

vedin ohjelman läpi keväällä, nyt sen jälkeen olen jatkanut harrastusta 3-9 km:n lenkeillä ajasta ja mielialasta riippuen. En Aina juokse, vaan menen fiiliksen mukaan, juoksin intervalleja, hölkkäilen, kävelen reippaasti. Pohjakunto kuitenkin kohdallaan ja 5 km juosten menee ihan kivasti. Onnea uuteen harrastukseen!

Vierailija
17/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖ taskuun

Vierailija
18/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juoksutrikoissa pieni tasku takana, vyötäröllä. Siis jää alaselän kohdalle. Siellä kuljetan. 

Kaverilla on käsivarressa muovikotelo, jossa iPhone kulkee mukana ja mittailee matkaa ja vauhtia.

Vierailija
19/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ebayta tilattu semmonen juttu mikä kiinnitetään käteen.

Vierailija
20/29 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita käteen kiinnitettäviä "kännykkätaskuja" saa myös ihan Stadiumilta: http://m.stadium.fi/urheilu/juoksu/muuta-juoksu/212377/craft-u-music-armbelt?Level4ProductCategoryUUID=_uXCROinNocAAAE2U4szYMBu :)

Jos joskus tuntuu, ettet millään jaksaisi lähteä lenkille niin lupaan ettei sinua koskaan kaduta että tuli käytyä! Ei haittaa vaikka matka olisi jonain päivänä lyhyt, niin saat kuitenkin itsellesi sen hyvänolon tunteen että sait itsesi ulos :)

Itse tykkään lenkkeillä nimenomaan syksyllä, kun ilma on viileä ja hämärässä voi ähkiä niin naama punaisena kuin haluaa :D Talvella voi jatkaa, kun hankkii kunnon (lämpimät) varusteet ja vaihtoehtoisesti tarvittaessa vaihtaa reippaaseen kävelyyn, jos keli on liukas/liian luminen. Tästä on sitten helppo taas jatkaa harrastusta kevääseen ja kesään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän