Hellarit täynnä itseään ja ajattelevat olevansa parempia kun muut.
Ovat niin menestyjää, todella pinnallisia ja vieläpä ylimielisiä muita ei-hellareita kohtaan. Ihan ihme porukkaa! Muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 23:20"]
Niin ne mannet on.
[/quote]
Niin eks ne o manneja suuri osa?
Kai nyt kun ovat "valittuja" = ihan Jumalankin mielestä parempia kun muut!
Olen aikoinaan liikkunut paljon hellari-porukoissa ja sen jälkeen kun lähdin "maailmalle", niin jos jossain olen törmännyt näihin entisiin ihan hyviinkin ystäviini, niin suhtautuminen on ollut melko nuivaa. He jotenkin silminnähden säälivät minua, kun olen "lähtenyt maalliselle tielle" ja se on suorastaan vastenmielistä. Ei kyllä tee mieli törmätä heihin uudestaan tai varsinkaan tulla seurakuntaan mihinkään tilaisuuteen.
Rahhoo tulloo, hevoset juoksoo, ja kovvoo. ja Herra on Hyvä!
He haluavat kertoa Jeesuksesta mahdollisimman monelle, mutta se ei oikein onnistu tuolla asenteella.
Banditokset ovat paljon ylimielisempiä.
Tunnen helluntailaisia, ja pakko sanoa, että ovat todella mainioita ihmisiä, nämä minun tuntemani. (itse en ole). Juurikin menestyneitä ja ahkeria. Ja eivät kuitenkaan toisten kustannuksella menestyneitä, eli mitään kiusaajia eivät ole.
Ja ne ajaa kaikki valkoisella mersulla
Tunnen helluntailaisia, ja pakko sanoa, että ovat todella mainioita ihmisiä, nämä minun tuntemani. (itse en ole). Juurikin menestyneitä ja ahkeria. Ja eivät kuitenkaan toisten kustannuksella menestyneitä, eli mitään kiusaajia eivät ole.
Mutta pakko on minun rehellisenä ihmisenä myöntää myös tuo, että jonkinlaista ylimielisyyttä saattaa olla, halua pysyttäytyä kauempana. Tosin pidättäytyvään käytökseen voi olla usein monia syitä, kuten aiemmat kokemukset.
Mun entinen kaverini kääntyi helluntailaiseksi ja todellakin muuttui kuin taikaiskusta aivan huomattavasti kanssaihmisiään paremmaksi. Kaikki entiset rötökset hävisivät tämän uudestisyntymisen myötä, ja kaikki mitä hän sen jälkeen ajatteli, sanoi ja teki oli silkkaa timanttia.
Onneksi tässä vapaassa maassa minun ei tarvitse tästä välittää. Olkoon ihan rauhassa hurskauden kruunu, ei ole minulta pois. En ole nähnyt häntä moneen vuoteen eikä hänen mielipiteillään ole minulle enää mitään merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 09:09"]
Mutta pakko on minun rehellisenä ihmisenä myöntää myös tuo, että jonkinlaista ylimielisyyttä saattaa olla, halua pysyttäytyä kauempana. Tosin pidättäytyvään käytökseen voi olla usein monia syitä, kuten aiemmat kokemukset.
[/quote]
Ja toisaalta, minun tuntemilla helluntaisilla on suuri perhe. Usein tällaiset perheet viihtyvät omissa oloissaan, kun ihmissuhteita on jo paljon oman perheen sisällä, oli helluntailaisia tai ei.
Joo mut sotii mielestäni niin räikeästi kristillisiä arvoja vastaan tuollainen ylimielinen, itsensä korottava asenne. Se on kovin luotaantyöntävää.
Mitä ihmeen hellarit? Helluntailaiset?