Eiih! MIKSI Alko ei voi olla auki sunnuntaina!! :(
Oli tarkoitus viettää mukavaa iltaa ystävän kanssa, en ehtinytkään hakemaan viiniä tänään, joten ajattelin vain että noh, haetaan huomenna sitten yhdessä, katsellaan ja valikoidaan joku oikein mukava ja kenties uusi viini.
Sitten muistin että huomenna on sunnuntai... Voi v*ttu :( Tyhmää minulta edes toivoa, että suomessa Alko olisi auki sunnuntaisin.
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:31"]
Alkoholistiperheen lapsilla on oikeus edes YHTEEN viinattomaan päivään viikossa.
[/quote]
Voi kuule, kyllä ne alkoholistiperheet ymmärtää viinansa hakea etukäteen, aivan varmasti ei ole ongelma.
Onneksi en asu enää Suomessa. Järkyttävää holhousta!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:32"]
Kuka edes ryyppää sunnuntaina?
[/quote]
Ehkä me jotka tehdään töitä perjantait ja lauantait?
Tämän takia varastoin viinejä kotiin. Tämä varmaan onkin se idea, pitää rajoittaa saatavuutta, jotta ihmiset varautuvat pahan päivän varalle.
Ja ps. En ole juoppo, kiva vain, kun on kaapissa muutama vinipullo ex tempore illanviettojen varalta.
Koska me elämme VITUN HOLHOUSVALTIOSSA jossa virkamiesten fasismi jyllää.
No, enää 6 päivää ja lennän täältä kauas pois...
Alkoholistiperheen lapsilla on oikeus edes YHTEEN viinattomaan päivään viikossa.
[/quote]
Miksi kaikkien pitäisi kärsiä joidenkin harvojen itsekurin puutteesta.. niin suomalaista, niin suomalaista.
Ja niin ärsyttävää ja turhaa.
Älä selitä, alkkis.
Jos et ole kauhean pahasti vielä pöhöttynyt niin mulla olis viinaa. Pullo pillusta?
Voi jumalauta näitä "kuka juo viiniä sunnuntaisin?!!" -kukkahattuja. Ei, itse en juo, koska työajat eivät sitä salli, mutta mulla on useampikin tuttu, jotka käyvät viikonloput töissä (lähihoitajia, baarimikkoja...), eikä mua kyllä kummastuta ollenkaan jos ne joskus lähtevät sunnuntaina viihteelle. Eiköhän jokainen saa juoda alkoholia ihan oman aikataulunsa ja omien työvuorojensa mukaan, helkkari soikoon...
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:00"]
[/quote]
Miksi kaikkien pitäisi kärsiä joidenkin harvojen itsekurin puutteesta.. niin suomalaista, niin suomalaista.
[/quote]
Kärsimystä on monenlaista. Jotku kärsii viinan puutteesta ja toiset sen tuomista lieveilmiöistä. Viina on pahin perheiden hajottaja.
J-P
Marketista saa jonkinlaista max 4,7% viiniä, saattaa siis maistua ja näyttää viinille, mutta laimeampaa on. Osta niitä vaikka neljä pulloa. Myydään viinipullon näköisissä pulloissa esim. Cittarissa.
Täällä itä-suomessa on noita 24/7 "alkoja" siellä sun täällä, kun porukka kantaa viinaa venäjältä ja rokaa sitä. Tosin hienoja viinejä ei taida olla valikoimissa...
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:06"]
Voi jumalauta näitä "kuka juo viiniä sunnuntaisin?!!" -kukkahattuja. Ei, itse en juo, koska työajat eivät sitä salli, mutta mulla on useampikin tuttu, jotka käyvät viikonloput töissä (lähihoitajia, baarimikkoja...), eikä mua kyllä kummastuta ollenkaan jos ne joskus lähtevät sunnuntaina viihteelle. Eiköhän jokainen saa juoda alkoholia ihan oman aikataulunsa ja omien työvuorojensa mukaan, helkkari soikoon...
[/quote]
Baarista saa viinaa :)
Pyydä joltain kaverilta viinipulloa huomiseksi ja tuot sille korvaavan takaisin maanantaina. Aika monilla on pari pulloa säästössä
Hassua olettaa että jos juo sunnuntaina viiniä on seuraavana päivänä työkyvytön. Ei muhun ainakaan lasi viiniä niin vaikuta seuraavana päivänä. Sitä viiniä voi tosiaan juoda sen lasin, ei tartte pulloa yksin juoda.
Jaa. Meilläkään ei enää tänään eikä huomennakaan ole kaupat auki jotain poikkeuksia lukuun ottamatta mutta saisihan tuota viinaa vaikka läheiseltä huoltoasemalta jos tarvitsisi.
t. ulkosuomalainen
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:00"]
[/quote]
[/quote]
Kärsimystä on monenlaista. Jotku kärsii viinan puutteesta ja toiset sen tuomista lieveilmiöistä. Viina on pahin perheiden hajottaja.
J-P
[/quote]
En kärsi juomisesta enkä viinan puutteesta vaan siitä ilmapiiristä jossa kaikki päätetään puolestamme. Sen ja ylikorkean verotuksen takia olen alkanut vihata tätä ankeaa maata.
Jos et tunne alan miehiä etkä ketään tuttua jolta saisit pullon lainaan niin tilaa taksi tai vielä mieluummin soita suoraan jollekin vanhemmalle isännälle joka on ajossa ja tarjoa seteliä ja kysy oisko mitään tietoa lestistä. Kirkkaalla hiukan vitamiineja kaupan "viiniin" ja mehutiivistettä peittämään maku ja täydestä menee. Ei toimi PK-seudulla missä takseja ajaa ajokortin kamelilla suorittaneet jotka ei muutenkaan ymmärrä suomea, mutta sieltä ehdit ehkä vielä viimeiseen laivaankin ja aamulla takaisin.
Näin helpoksi on tehty toiminta jos haluaa tarjota viiniä sunnuntaina ja muistaa sen lauantaina ennen kuin ehtii alkoon.
Alkoholinkäytöstä on tullut niin tavallista, että raitis joutuu jo puolustelemaan ja perustelemaan, miksi ei juo. Alkoholin tehtävänä on ensisijaisesti ollut tarjota suomalaisille matka selvistä päivistä kohti uuttaja arjesta selvästi poikkeavaa humalan maailmaa.