Muutto Helsingin keskustaan lähihoitajana?
Tarvitsisin teiltä apua, etenkin hoitajilta sekä helsinkiin muuttaneilta! Olen 21v ja asun tällä hetkellä n.100km helsingistä ylöspäin. Olen tehnyt töitä hoitajana 3 vuotta ja viimeiset 2v kotihoidossa. Ajatuksena on kytenyt jo pidemmän aikaa muutto Helsinkiin (minä + avokki). Avokki myöskin hoitaja, joten onko 2 hoitajan mahdollista/järkevää asua helsingin keskustassa, tai lähettyvillä kaksiossa? Lähiöön emme haluaisi, koska sitten olisi melkeimpä sama jäädä nykyiselle paikkakunnalle. Keskustassa asuminen "houkuttaisi" ihan jo kokemuksena. Palkka ollut nykyisellä paikkakunnalla (yksityisellä) 1850+ lisät/kk. Tuntipalkka 11.60e. Paljonko helsingin kaupungilla esim. juuri kotihoidossa on? Yksityiselle en enään haluaisi, kokemukset ovat sen verran huonoja. Haluisin myös tietää mukavia kotihoidon työalueita? (En tunne kuin keskustaa) sekä myös hoitokoteja/palvelutaloja?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:35"]No tuota.. Olen paljon lisätöitä tekevä sairaanhoitaja ja mies on vähän paremmin palkattu. Meillä on niukin naukin varaa asua kaksiossa huonomaineisessa lähiössä... Tuo keskusta on siis vähän epärealistinen haave.
[/quote]
Mihin teidän rahat sitten menevät? Jos aloittaja ja hänen avo tienaavat käteen n. 2000e verojen jälkeen eli yhteensä 4000e / kk niin miten he eivät voisi asua keskustan kaksiossa vaikkapa 1000-1200e kuukaudessa? Rahaahan jää jäljelle vielä käyttöönkin. Ja lapsia ei ole eikä tule joten sitäkään ei tarvitse miettiä.