Sinä, jota suunnitelmien muuokset ahdistavat ja vituttavat
Minä olen tällainen. Aina ollut. En tiedä miksi. Mutta jos jotain on sovittu niin pysyn sopimuksessa enkä yritä vähän muunnella sieltä sun täältä milloin milläkin syyllä. Olen yleensäkin aika hyvä budjetoimaan. Säästämisessä en ole mestari, mutta laadin aina suunnitelmia raha-asioille ja pysyn niissä. Nyt olen jopa säästellyt pitkään isoa summaa rahaa käteisenä, eli rahat olisi superhelppo törsätä tuosta noin vaan. En ole kontrollifriikki, mutta kai sellainen suunnitelmien muuntelu tuo mieleen saamattoman, velton, laiskan ja typerän ihmisen. Että jos on vaikka joku ihan tavallinen shoppailureissu tiedossa mutta sitäkään ei voi toteuttaa sovitusti, niin kykeneekö sellainen ihminen normaaliin elämään vai onko kaikki aivan liian vaikeaa?
Kommentit (6)
Jep, jatkuvasti mieltään muuttavat ovat idiootteja. Olkoot keskenään ja pahoittakoot kilpaa toistensa mielen.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:20"]Jep, jatkuvasti mieltään muuttavat ovat idiootteja. Olkoot keskenään ja pahoittakoot kilpaa toistensa mielen.
[/quote]
!
Ihmiset ovat erilaisia. Jotkut tykkäävät tehdä alustavia tai joustavia suunnitelmia, jotkut pitäviä ja kolmannet eivät suunnittele mitään. Mä pidän ihmisiä, jotka eivät pysty/halua joustaa suunnitelmista ja niitä, jotka eivät suunnittele ollenkaan, vähän tyhminä ja yksinkertaisina. Tiedän ettei se oikeasti mene niin.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:28"]Ihmiset ovat erilaisia. Jotkut tykkäävät tehdä alustavia tai joustavia suunnitelmia, jotkut pitäviä ja kolmannet eivät suunnittele mitään. Mä pidän ihmisiä, jotka eivät pysty/halua joustaa suunnitelmista ja niitä, jotka eivät suunnittele ollenkaan, vähän tyhminä ja yksinkertaisina. Tiedän ettei se oikeasti mene niin.
[/quote]
Niin mutta joidenkin kanssa se suunnitelmien vaihtuvuus on jatkuvaa ja toistuvaa. Kun on sitten kymmeneen kertaan vatvottu ja pohdiskeltu niin lopulta päädytään luopumaan koko hommasta, koska "tää nyt meni niin hir-veen vaikeeks!"
Näin siis usein, ei aina kaikkien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:28"]Ihmiset ovat erilaisia. Jotkut tykkäävät tehdä alustavia tai joustavia suunnitelmia, jotkut pitäviä ja kolmannet eivät suunnittele mitään. Mä pidän ihmisiä, jotka eivät pysty/halua joustaa suunnitelmista ja niitä, jotka eivät suunnittele ollenkaan, vähän tyhminä ja yksinkertaisina. Tiedän ettei se oikeasti mene niin.
[/quote]
Niin mutta joidenkin kanssa se suunnitelmien vaihtuvuus on jatkuvaa ja toistuvaa. Kun on sitten kymmeneen kertaan vatvottu ja pohdiskeltu niin lopulta päädytään luopumaan koko hommasta, koska "tää nyt meni niin hir-veen vaikeeks!"
Näin siis usein, ei aina kaikkien kanssa.
[/quote]
Noi on sellaisia ihmisiä, jotka tykkäävät suunnitella, mutta eivät tehdä. Niitä mä pidän laiskoina ja saamattomina, vaikka ei se ihan niin mene.
Otsikkokin meni melkein oikein. - ap