Tyttäreni on epänormaalin pitkä ikäisekseen. Mikä neuvoksi?
Kyseessä 170,4 cm pitkä 17-vuotias. Voisiko tuo pituus johtua siitä, että hänen kasvunsa loppui kokonaan kaksi vuotta sitten? Tarkoitan, että tyttö olisi saavuttanut aikuispituuden muita aikaisemmin.
Kommentit (41)
Pahhah, jäin 15 vuotiaana 170.5 cm pituiseksi, edelleen olen sitä! Terveisin 17 vuotias
Häh, suomalaisten naisten keskipituus on nykyään 168 cm, joten sanoisin että kaikki 164-172-senttiset ovat keskimittaisia. Mutta provohan tää oli..
Jessus ap. Kerrotko oman pituutesi niin saadaan perspektiiviä tähän juttuun. 170cm on vaan ihan normaali pituus tuon ikäiselle :)
170-senttinen 17-vuotias tyttöhän on ihan normaalipituinen - mutta nämä täällä asiasta rääpivät ovat henkisesti alamittaisia.
Olin 9-vuotiaana 152cm pitkä ja nyt aikuisena 177cm ja aika monesta päätä pidempi ja kengissä työ tai vapaa-aika niin parhaillaan 185 vähintään so..ja ongelma on ap:llä mikä?
Minä olin jo 14-vuotiaana aikuispituudessani, 177cm.
No, kaikki vaan eivät kasva missimittoihin. Itse olin 13 v. kun kasvu loppui. Pojat saattavat kasvaa 25- vuotiaaksi.
t. 178 cm
Eihän tua oo viä mitää, mikä mä oon sit ollu ku olin 12 vuotiaana jo 174 cm
Tyttö on lähempänä lyhyttä kuin pitkää.
Voi ap...........
Mä jäin jo 12 vuotiaana omaan pituuteeni enkä ole sillä pilattu. Nää on taas näitä asioita joille ei nyt vaan voi mitään.
Mä oli yläasteel jo 182cm, myöhemmin tuli viä sentti lisää ja mun vanhemmat ei pitkii. Pistäppä istuu paljon, jos joku neuvoks
EI ole pitkä, mun tyttö on 181 ja 16 v.
Älä tee ongelmaa asiasta joka ei ole ongelma.
Mä kasvoin vielä yli 25-vuotiaana sentin :D
Luulin että kyseessä on joku 2-vuotias jonka pituudesta ap on huolissaan. Avasin ketjun ja hups, kyseessä olikin nuori nainen, joka on 170 cm pitkä.
Camoon taas...
Moro Ikis. Ymmärrän sua niin hyvin. Kun 25-vuotiaskin on vielä lapsi, niin onhan se kauheaa, kun vasta 17-vuotiaana on jo noin pitkä, kun pitää vielä ainakin 8 vuotta kasvaa! Kaksvitosena tyttö on varmaan joku 230-senttinen tuolla vauhdilla.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 15:48"]
Jaa, saatiin sitte palstalle myös pituushullu.
[/quote]
Nyt kyllä nauran koko loppu päivän!!!