Tyttäreni on epänormaalin pitkä ikäisekseen. Mikä neuvoksi?
Kyseessä 170,4 cm pitkä 17-vuotias. Voisiko tuo pituus johtua siitä, että hänen kasvunsa loppui kokonaan kaksi vuotta sitten? Tarkoitan, että tyttö olisi saavuttanut aikuispituuden muita aikaisemmin.
Kommentit (41)
Siis mikä oli se ongelma? Normaali tyttö?
Hmmmm no itse olin 168cm jo 15-vuotiaana ja niin pitkäksi myös jäin. Enkö ymmärtänyt aloitusta vai mitä ihmettä?
Eiköhän ole ihan normaaleissa mitoissa.
Terv. 14-vuotiaana 180cm pituuteen jäänyt
Pätkäset rohkeesti vaan jaloista niin että saat toivotun pituuden.
Mitä sinä hourit? On pitkä...missä? Varmaan porvoossa!
Tyttöhän on lyhyt!
Ja ei ole pelkoa että edes kasvaa enää...
Jaa, saatiin sitte palstalle myös pituushullu.
Pidä sitä nälässä ja lukitse kellariin niin ei ainakaan kasva enää.
Täh? Epänormaalin pitkä vai lyhyt?
>Ihan normaalin pituinen, oma 12v 168 ja kasvaa vielä, kaverinsa lähes 180...
Poikani luokkakaveri on 14-vuotias poika, joka on 195 cm ja 150 kg. Olisiko hän sopiva poikaystävä tyttärellesi?
Terve Ikis! Uutta juttua pukkaa selvästi.
Ymmärrän ap:n kysymyksen hyvin, kun hän ilmeisesti itse on 140 cm pitkä ja miehensä on joku 120 senttinen kääpiö.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 15:47"]
Pätkäset rohkeesti vaan jaloista niin että saat toivotun pituuden.
[/quote]
Tämä on hyvä neuvo. Taitaa tuo vaiva kulkea suvussa ja tytön äitiä on ilmeisesti lyhennetty yläpäästä.
Täällä 12v tyttö, pituutta 172cm.
Juuh, kyllä se siitä vielä kasvaa, älä ole huolissasi! Meidänkin Ella oli vain 190cm tuossa iässä ja Kaisla tais jäädä 183 cm. Kaikkeiin vaikeinta on saada tyttäret mahtumaan kantokoppaan silloin vauvana, nekun oli jo yli metrin mittaisia syntyessään ja laki vaati ne kopat autoon.
Likkas on missin mitoista vielä kaukana. Kaurapuuroa pari vuotta niin ehkä saa kruunun kutreilleen.
Epätavallisen pitkä? Itse olin 15-vuotiaana 180 senttinen. Tälle tielle jäätiin.
Pituuskasvu loppuu tytöillä yleensä n. 13-15-vuotiaana. Ja tyttö normaali.[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 15:56"]Juuh, kyllä se siitä vielä kasvaa, älä ole huolissasi! Meidänkin Ella oli vain 190cm tuossa iässä ja Kaisla tais jäädä 183 cm. Kaikkeiin vaikeinta on saada tyttäret mahtumaan kantokoppaan silloin vauvana, nekun oli jo yli metrin mittaisia syntyessään ja laki vaati ne kopat autoon.
[/quote]
Meidän 12v Kaisla on nyt 148 cm eli lyhyt ikäisekseen :) Pitkä Kaisla ja lyhyt Kaisla, heh.
No mitä ihmettä tuossa nyt sitten pitäisi tehdä? Saada tyttö kutistumaan vai?