Parhaat päiväkotivaatteet kohta 3-vuotiaalle tytölle
Mitkä on kivoja? Pidättekö liivihameita tai puolihameita sisävaatteina (trikoopaidan & sukkisten kaa) vai aina vaan trikoita & collegehousuja? Laitatteko päiväkotiin parhaat arkivaatteet vai jo vähän nyppyisemmät, joista ei oo niin väliä, jos on liimassa/värissä päivän jälkeen?
Kommentit (5)
joskus harvoin saan maaniteltua jalkaan housut tunikan kanssa
Meillä laitetaan ne uusimmatkin vaatteet sinne pk:iin ja totta kai harmittaa jos pysyvät jäljet jää. Mekkoja en oikeastaan harrasta koska jostain syystä tyttö on loppupeleissä aina sukkiksilla ja paidalla. Mekko on lokerossa koristeena. Jos lapsesi osaa pukea täysin itse niin laita mekko, mutta jos hoitsujen varaan lasket niin kannattaa laittaa jotain käytännöllistä. Tykkään itse tunikoista ja trikoista ja sitten talvella paksummista trikoista.
ja trikoopaita sekä sukkikset. Tyttö saa ihan hyvin sukkikset alas ja ylös vessakäynnin ajaksi. Päikkyjen jälkeen hoitajat auttavat ne jalkaan.
Joskus kelpaa myös trikoohousut (trumpettityyliset) ja joku "ihana" tyttömäinen pusero :-)
tyttö on päiväkuiva ja osaa jonkun verran pukea (hameet saa kyllä ylös). Vessassa käyntejä on kyllä vielä vahdittava, joskus saa vaatteet hyvin itse pois, muttei aina.
Aiemmin kerhoissa ym. käydessämme pidin lähes aina tytöllä hametta / livihametta, kun itse puin hänet. Oli musta helppo ottaa mukaan ja vetää sukkisten päälle haalariaikaan..
ap
kuminauhavyötäröiset puolihameet, lapsi saa ne puettua itse. Sellaiset ovat hankalia, joissa on vetskari niskassa, mutta kyllä meillä niitäkin on ollut. Tai sitten ne colleget. Ei nyt ihan parasta vaatekertaa päiväkotiin, mutta siistit kyllä.