Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aknearvet ja ihon laserhoito, kokemuksia?

Vierailija
31.08.2021 |

Olen kolmekymppinen ja aknearvet ovat jättäneet ihooni jälkensä. Sain aknen kuriin Roalla ja viimeiset 7 vuotta iho on ollut finnitön, mutta ne arvet tosiaan ovat ja pysyvät edelleen.

Onko teillä kokemuksia ihon laserhoidosta aknearpiin? Tai jostain muusta? Ajattelin nyt kokeilla jotain keinoa enkä halua laittaa rahaa mihinkään timanttikuorintaan tmv., haluan kerralla vähän järeämmät aseet käyttöön.

Kertokaahan suosituksia mitä kannattaisi kokeilla ja mikä on ollut aivan turhaa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta

Vierailija
2/29 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toiminut kosmetologin tekemänä. Tehty nyt noin 10 kertaa ja maksanut noin 300 euroa. Arvet parantuneet selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laserhoito tehty KYMMENEN KERTAA??

Vierailija
4/29 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laserhoitoa tehdään 10 kertaa niin en sanoisi kovin onnistuneeksi...

Vierailija
5/29 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis laserhoito tehty KYMMENEN KERTAA??

Kyllä. Tämä laser on tehokas mutta ei vaadi toipumisaikaa. Iho parantuu pikkuhiljaa.

Vierailija
6/29 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan..

Itsellä on kanssa aknearpia ja sen tiedän jo (omaa kokemusta ei ole) että kuopat on helppo korjata täyteaineella, mutta kohoamia ja kunnon arpia se ei ulkoisesti hoida

Vierailija
7/29 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa tämä video, loppupuolella on ennen ja jälkeen -kuvia. Ja menkää ihotautilääkäriin tai plastiikkakirurgille, älkää kosmetologille!

Vierailija
8/29 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin konsultaatiossa, joka oli kyllä ihan pohjanoteeraus. En minä hirveästi aknearpien hoidosta tiedä, mutta jäi jotenkin hölmistynyt olo - sairaanhoitaja vilkaisi ihoani, totesi että laser sopii ja hintaa poskien laseroinnille tulee 780 €. Mainitsin siis laserhoidon, koska siitä olin kuullut ja ilmeisesti kallein hoito olisi ollut nyt sitten kaikista suositeltavinta. Jää kyllä menemättä, konsultoija oli jotenkin todella epäpätevän oloinen.

Vierailija
9/29 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiallinen kuorinta toimiin hyvin.

Vierailija
10/29 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TCA-kuorinta vai?

Vierailija
11/29 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vanha ketju, mutta vastaan, sillä kannattaa todella lukea kokemuksia ennen hoitoja. En suosittele missään nimessä laseria!

Itselläni on kokemusta keskivaikeiden aknearpien (paljon pieniä arpia, poskissa on joitakin pahempia) kemiallisesta kuorinnasta, käsin hionnasta ja laserkäsittelystä.

Noista tehokas ja haitaton oli ainoastaan kemiallinen kuorinta, se tehtiin ainakin 3 kertaa. En osaa enää sanoa, kuinka paljon se paransi arpia, mutta ihoa yleisesti ottaen todella kohensi. Mitään selkeitä haittoja ei ollut, ihoni ei tosin ole herkkä.

Samoihin aikoihin tehtiin 1-2 kertaa pahimpiin kohtiin käsin hiontaa. Tätä en suosittele, sillä yhteen arpeen kasvoi reunaan vaalea vähän ikävän näköinen kohta, mutta toisaalta tuo kasvu vähän "tasoitti" arpea. En enää uskaltautuisi käsin hiontaan, ellei ole ihan varmaa, ettei mitään outoa kasvua tule. Tästä riskistä en muista saaneeni etukäteen tietoa, klinikka ja lääkäri oli kyllä tosi arvostettuja. Olisi pitänyt valittaa.

Lopputuloksena noista kuorinta- ja hiontahoidoista arvet olivat edelleen tosi näkyvät, mutta iho oli kyllä parempi. Olin ihan OK-tyytyväinen, vaikka arvet edelleen vaivasivat. Hyvä, että uskalsin mennä noihin hoitoihin, etenkin kuorinta näytti sopivan iholleni.

Vuosikymmenen päästä tuosta kokeilin vielä viime keväänä laseria, kun sitä oli kehuttu niin pitkään, ja tyhmänä en googlaillut kokemuksia, vaan luotin arvostettuun klinikkaan. Ajattelin myös, että nykytekniikoilla ei tarvitsisi huolehtia.

Hoidosta on nyt 8 kk, ja vieläkin iholla on läheltä hyvin näkyvät pisteet laserpoltosta. Ja kyllä, se todella on voimakasta ja kivuliasta polttoa - ihon palamisen oikeasti haistaa selvästi! Syksyllä alkoi kylmässä kihelmöinti, jonka ajattelin aluksi olevan joku kasvohalvaus (oletan sen johtuvan laserista...). Pakkasella edelleen kihelmöi. Samoin punoitus on poskissa pakkasella tosi kovaa ("tomaattipunoitus"), ei ollut aiemmin ihan näin naurettavaa, tosin en osaa sanoa vaikuttaako joku muukin asia siihen. Pahinta on kuitenkin ehdottomasti ne pienet pisteet, joita on myös joissain kohdissa, missä ei ollut arpia. Tämä raivostuttaa eniten ja olen surullinen, että ihossa on nyt toistaiseksi LISÄÄ jälkiä (pysyvästi...?), kun olin jo sen kuntoon ihan OK-tyytyväinen. Ei olisi pitänyt luottaa arvostettuun klinikkaan, tällaisesta pitkäkestoisuudesta ei kerrottu yhtään mitään. Kaiken lisäksi aknearvet eivät ole yhtään parantuneet laserin ansiosta. Ei siis mitään hyötyä, pelkkää haittaa!

Kävin kysymässä syksyllä ja hoitaja sanoi heti, että pisteiden katoamisessa kestää tosi kauan. (No olisiko siitä mahdollista kertoa jo etukäteen...?!?) Tuosta 3 kuukauden jälkeen ne ovat edelleen selkeät läheltä. Käyn uudelleen ja pyydän tapaamista lääkärin kanssa, tarvittaessa korvauksia. Rahojen palautus ei kyllä korvaisi tilannetta. Näin pitkäkestoisista jäljistä ym. ei puhuttu MISSÄÄN klinikan puolesta - en ikimaailmassa olisi maksanut yli 500 e sillä riskillä, että arvet eivät kohene, mutta saan posket täyteen pisteitä ja kihelmöinnin pitkäksi aikaa, toivottavasti ei kuitenkaan loppuiäksi :( Lääkärissä tai klinikassa ei ollut kyllä ammattitaidossa mitään vikaa, oli todella tasokkaat. Ilmeisesti on vaan niin härskiä rahastusta, ettei kerrota täysin riskeistä. Ihoni ei ole ollenkaan herkkä, joten se ei voi olla syynä.

Vierailija
12/29 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan kovasti arven tyypistä ja laserin tyypistä. Kannattaa mennä konsultaatioon, monesti se on ilmaista!

Itselleni on tehty yksi laserhoito otsan yksittäisiin arpiin, joista osa on tullut aknesta (tosi isoja syviä paiseita) ja osa vesirokosta, ja kaikki olivat vanhoja, nuo vesirokkoarvet vieläpä syvällä kuopalla. Hoidettavia arpia taisi olla 8 kpl.

Konsultaatiossa kerrottiin, että vaatii todennäköisesti 3-5 kertaa ennen kuin tulos on hyvä. Nyt alkaa olla ekasta 3 kk, eli voisin varata ajan toiseen hoitoon (laser lisää kollageenin tuotantoa eikä tulos näy heti). Aion todellakin mennä, jo yhden kerran jälkeen osa arvista on lähes nökymättömiä ja ne syvimmätkin kuopat ovat selvästi madaltuneet.

Paranemisessa meni kyllä pitempään kuin luvattu viikko, ja jos tarkkaan katsoo niin hienoista ”väripistettä” ko. kohdissa tai ainakin joissain niistä erottuu kyllä minullakin. Iho on mm useiden Roaccutan-kuurien jäljiltä jäänyt aika herkäksi.

Vierailija
13/29 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt käynyt ensimmäisen kerran FRX-laserhoidossa suomalaisella plastiikkakirurgilla. Toimenpiteestä vasta alle kaksi viikkoa. Minulle kyllä maalattiin realistinen kuva, että hoito pitää toistaa useamman kerran. Vuoden suositellaan pitämään väliä. Olen melkein 50 ja toivoin myös hienoista kohottavaa (kiristävää) efektiä ja sitä ehkä pikkaisen jo näkyy. Siksi teetin myös kaulan. Arpiset alueet tehtiin eri asetuksilla kuin muu iho. Jälkitarkastus on vasta 3 kk päästä, koska vaikutus ei tule kuulemma välittömästi. Minulla näkyy ihan hennosti vielä joissain kohdissa noita pisteitä joista edellinen kirjoittaja mainitsi, mutta tosiaan minulla ei kahta viikkoakaan vielä mennyt.

Toimenpide oli kieltämättä kivulias, mutta eihän se kauan kestä (kasvot ja kaula 30 min). Toipumiseen tarvitsin kaksi viikkoa, eka viikko piilossa kotona (etätöissä ilman kameraa) ja toka viikolla saattoi jo laittaa kameran päälle etäkokouksessa. Toka viikon lopulla olisi voinut jo mennä normaalisti lähitöihin. Naama on vielä tosi pakkasenherkkä ja hieman arka.

Minulla oli sen kaliiberin arvet, etten usko niihin minkään kosmetologin hoidon purevan. Aika näyttää, menenkö ensi talvena teettämään toka kierroksen. Kesään mennessä näen, millainen tulos tästä eka kerrasta tuli ja voin sitten päättää syksyllä. Joululoma oli ihanteellinen ajankohta, koska töissä on hiljaista ja on pimeä vuodenaika (aurinkoa pitää välttää useamman kuukautta, joten kesällä ei kannata mennä).

Vierailija
14/29 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vanha ketju, mutta vastaan, sillä kannattaa todella lukea kokemuksia ennen hoitoja. En suosittele missään nimessä laseria!

Itselläni on kokemusta keskivaikeiden aknearpien (paljon pieniä arpia, poskissa on joitakin pahempia) kemiallisesta kuorinnasta, käsin hionnasta ja laserkäsittelystä.

Noista tehokas ja haitaton oli ainoastaan kemiallinen kuorinta, se tehtiin ainakin 3 kertaa. En osaa enää sanoa, kuinka paljon se paransi arpia, mutta ihoa yleisesti ottaen todella kohensi. Mitään selkeitä haittoja ei ollut, ihoni ei tosin ole herkkä.

Samoihin aikoihin tehtiin 1-2 kertaa pahimpiin kohtiin käsin hiontaa. Tätä en suosittele, sillä yhteen arpeen kasvoi reunaan vaalea vähän ikävän näköinen kohta, mutta toisaalta tuo kasvu vähän "tasoitti" arpea. En enää uskaltautuisi käsin hiontaan, ellei ole ihan varmaa, ettei mitään outoa kasvua tule. Tästä riskistä en muista saaneeni etukäteen tietoa, klinikka ja lääkäri oli kyllä tosi arvostettuja. Olisi pitänyt valittaa.

Lopputuloksena noista kuorinta- ja hiontahoidoista arvet olivat edelleen tosi näkyvät, mutta iho oli kyllä parempi. Olin ihan OK-tyytyväinen, vaikka arvet edelleen vaivasivat. Hyvä, että uskalsin mennä noihin hoitoihin, etenkin kuorinta näytti sopivan iholleni.

Vuosikymmenen päästä tuosta kokeilin vielä viime keväänä laseria, kun sitä oli kehuttu niin pitkään, ja tyhmänä en googlaillut kokemuksia, vaan luotin arvostettuun klinikkaan. Ajattelin myös, että nykytekniikoilla ei tarvitsisi huolehtia.

Hoidosta on nyt 8 kk, ja vieläkin iholla on läheltä hyvin näkyvät pisteet laserpoltosta. Ja kyllä, se todella on voimakasta ja kivuliasta polttoa - ihon palamisen oikeasti haistaa selvästi! Syksyllä alkoi kylmässä kihelmöinti, jonka ajattelin aluksi olevan joku kasvohalvaus (oletan sen johtuvan laserista...). Pakkasella edelleen kihelmöi. Samoin punoitus on poskissa pakkasella tosi kovaa ("tomaattipunoitus"), ei ollut aiemmin ihan näin naurettavaa, tosin en osaa sanoa vaikuttaako joku muukin asia siihen. Pahinta on kuitenkin ehdottomasti ne pienet pisteet, joita on myös joissain kohdissa, missä ei ollut arpia. Tämä raivostuttaa eniten ja olen surullinen, että ihossa on nyt toistaiseksi LISÄÄ jälkiä (pysyvästi...?), kun olin jo sen kuntoon ihan OK-tyytyväinen. Ei olisi pitänyt luottaa arvostettuun klinikkaan, tällaisesta pitkäkestoisuudesta ei kerrottu yhtään mitään. Kaiken lisäksi aknearvet eivät ole yhtään parantuneet laserin ansiosta. Ei siis mitään hyötyä, pelkkää haittaa!

Kävin kysymässä syksyllä ja hoitaja sanoi heti, että pisteiden katoamisessa kestää tosi kauan. (No olisiko siitä mahdollista kertoa jo etukäteen...?!?) Tuosta 3 kuukauden jälkeen ne ovat edelleen selkeät läheltä. Käyn uudelleen ja pyydän tapaamista lääkärin kanssa, tarvittaessa korvauksia. Rahojen palautus ei kyllä korvaisi tilannetta. Näin pitkäkestoisista jäljistä ym. ei puhuttu MISSÄÄN klinikan puolesta - en ikimaailmassa olisi maksanut yli 500 e sillä riskillä, että arvet eivät kohene, mutta saan posket täyteen pisteitä ja kihelmöinnin pitkäksi aikaa, toivottavasti ei kuitenkaan loppuiäksi :( Lääkärissä tai klinikassa ei ollut kyllä ammattitaidossa mitään vikaa, oli todella tasokkaat. Ilmeisesti on vaan niin härskiä rahastusta, ettei kerrota täysin riskeistä. Ihoni ei ole ollenkaan herkkä, joten se ei voi olla syynä.

Harmi, että sinua ei ollut informoitu kunnolla! Laser käsittelee yhdellä kerralla vain 20% ihon pinta-alasta, joten yksi kerta ei riitä. Viestistäsi saa myös sen vaikutelman, että mahdollisita haittavaikutuksista kuten punoituksesta ja kihelmöinnistä ei kerrottu. Potilaan pitää saada tietää riskit ja niiden todennäköisyys.

Vierailija
15/29 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosissaan miettiä, jos on herkkä iho. Se on sen jälkeen vielä herkempi ja saatat saada ruusufinnin (couperosan) loppuiäksesi.

Vierailija
16/29 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tiesin kyllä tietenkin lyhytkestoisista haitoista, nehän ovat klinikoiden sivuillakin selvästi, mutta ei klinikalla kerrottu, että yli 8 kk:n päästäkin tilanne voisi olla tämä. Toivotaan, että asia selviää kun käyn kysymässä, mutta ei asiakkaan pitäisi joutua yllättäen jännittämään, että lähtevätkö jäljet ikinä pois... Ja ihoni ei ole ollenkaan tyypillinen suomalainen herkkä ja punoittava, vaan tummahko ja paksu. No olenkin tyynnytellyt itseäni, että sain vihdoin "luonnollista" punoitusta poskiin... Materiaaleissa annetaan kuva joistakin toipumiskuukausista. Eivät ne pisteet tietenkään elämää haittaa, kun ne näkyvät vain ihan läheltä, mutta en olisi mennyt ottamaan näin pysyviä lisäjälkiä kasvoihin, jos olisin tiennyt.

Mutta kuten sanottu, kemiallinen kuorinta kyllä kannatti omassa tapauksessani.

Ja on totta, että laser hoitaa vain osittain, mutta kyllähän yhdestäkin kerrasta tulisi jotain pientä hyötyä olla, muutenhan ei kannata jatkaa. Ja itsellä nuo pisteet ainakin nyt estäisivät laserilla jatkohoidon, jos sitä haluaisin, sillä en enää uskaltaisi ottaa riskiä pisteistä.

Ja kyllähän sen järkikin oikeastaan sanoo, että ihoa kipeästi poltettaessa voi jäädä vähän pysyvämpi tai jopa pysyvä jälki, on vain ihmeellistä, että klinikoilla ei olla tällaisesta asiasta rehellisempiä...

Vierailija
17/29 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että sinua ei ollut informoitu kunnolla! Laser käsittelee yhdellä kerralla vain 20% ihon pinta-alasta, joten yksi kerta ei riitä. Viestistäsi saa myös sen vaikutelman, että mahdollisita haittavaikutuksista kuten punoituksesta ja kihelmöinnistä ei kerrottu. Potilaan pitää saada tietää riskit ja niiden todennäköisyys.

Moi! Tuo äskeinen pitkä viestini on siis vastaus tähän viimeiseen - en onnistunut linkittämään...

Vierailija
18/29 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että laserhoitoja on erilaisia eri vaivoihin. Itse olen ulkomailla asuessani ottanut sekä kevyempää laserhoitoa couperosan hoitoon, että fraktioitua laserhoitoa aknearpiin. Ensimmäistä otin kolmen kerran sarjan, jälkimmäistä kaksi kertaa. Molemmat toimivat hyvin. Fraktioitu laser on kyllä aika rankka toimenpide, ja iho on varsinkin toisena päivänä hoidon jälkeen aivan järkyttävässä kunnossa. Pikkuhiljaa terveempi iho sieltä kuoriutuu. Ihmisten ilmoille menin ehkä viidentenä päivänä hoidosta. Suomessa nuo ovat kamalan kalliita hoitoja ja kannattaa varautua kahteen-kolmeen hoitokertaan. Minulle ne kyllä toimivat, joten suosittelen!

Vierailija
19/29 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä muistaa että lasereita on erilaisia. Juuri tuo fraktioitu laserhoito on todella rankka toimenpide. Herkästi puhutaan laseroinnista tietämättä sen enempää, millaisella laitteella/teknologialla niitä tehdään. Hoito myös perustuu useaan käyntikertaan, mutta minulla vaikutus näkyi jo heti ensimmäisen kerran jälkeen. Itsellä kokemusta IPL ja Elight laseroinnista kosmetologin luona, jossa hain apua akne arpiin, ruusufinniin ja couperosa-ihoon. Lisäksi minulla on herkästi punoittava iho. Ja minun on kyllä pakko sanoa, että sain heti ensimmäisellä kerralla apua. Parhaat tulokset näkyivät viikon päästä iholla, mutta sen sijaan mitään jälkiä hoidosta ei kyllä jäänyt, mitä olisi pitänyt piilotella. Hoitaja sanoi, että toimenpide ei saa missään tapauksessa koskea. Kannattaa siis ottaa selvää, minkälaiseen laserhoitoon on menossa tai minkälaisesta laserhoidosta puhuu, koska niitä on erilaisia. 

Vierailija
20/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Kirjoitin tuossa aiemmin laser-pisteistä (aknearvet) jotka eivät ole lähteneet.

Sen perusteella mitä nyt tiedän, en missään nimessä suosittele. Jos olisin tiennyt tämän pisteistä, en ikimaailmassa olisi tehnyt hoitoa.

Nyt selvisi, että ne lähtevät yleensä parissa kuukaudessa (minulla jostain syystä eivät ole lähteneet, vaikka ihoni ei ole herkkä), ja että on mahdollista etteivät lähde ollenkaan (!!!). Tätä en todellakaan tiennyt, missään ei kerrottu. Hoidoksi tarjotaan kyllä mikroneulausta tms., mutta saa nähdä tehoaako. Korvauksiakin voisi ilmeisesti saada.

Uskomatonta, että tätä ei laiteta klinikoilla kissan kokoisin kirjaimin materiaaleihin, minusta ne pisteet ja punoitus ovat oleellisin asia toipumisessa, ei se häivyttyvätkö aknearvet (itsellä ei tehonnut niihin yhtään). Käsittämätöntä markkinointia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme