Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekasyöjät - mikä siinä kasvissyönnissä oikein raivostuttaa?

Vierailija
03.10.2014 |

Tajuan kyllä, ettei kenenkään mielestä ole kivaa yrittää nauttia ruoasta, kun omaa ruokaa aletaan kritisoida. Tiedän tämän erittäin hyvin, sillä näin käy minulle usein - niin sukujuhlissa, ruokalassa kuin bileissä kasivssyönnistäni aletaan nälviä, vaikken muuta haluaisi kuin syödä rauhassa. Kysymykseni ei siis koske tilanteita tai ihmisiä, jotka alkavat haastaa riitaa aiheesta.

Sen sijaan haluan tietää, miksi sen kasvissyöjän terveyttä ja eettisyyttä tarvitsee alkaa ruotimaan, puhumattakaan lapsellisista "kylläpä näyttää pahalta!"-huudahduksista (kuka hitto kommentoi toisen annosta noin?) jos hän itse ei hiisku asiasta sanaakaan varmistettuaan, että ruoka hänen ruokavalioonsa sopii. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä, samaa olen ihmetellyt, vaikka olen sekasyöjä.

Se tuntuu olevan vastaava juttu kuin homofoobikoilla. Jos ei tykkää homoseksistä, ei kannata sitä harrastaa. Ja jos haluaa syödä lihaa, ei kannata alkaa vereksi. Mutta sitä en tajua mitä muiden tekemiset kaivavat kummankaan ryhmän napaa. 

Vierailija
2/8 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa vegeksi jopa:D hitsin padi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin kerran "en ikinä vois syödä tota moskaa"-kommenttiin osoittamalla kommentoijan pihviä ja totesin, että enkä minä tuota. Hiljeni äkkiä. 

Yleensä en kyllä uskalla, saattavat äityä pahansisuisiksi. Istun vain hiljaa ja mietin, että miten tähän kuuluisi reagoida. Vinkkejä?

Vierailija
4/8 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönti on sekasyöjälle automaattisesti lihansyönnin kritiikkiä. Joku sekasyöjä sanoo, että ei jaksa eikä halua miettiä syömisiään vaan vihaa kasviksia ja liha on puhtaasti makuasia, ja jos joku ihmettelee tällaisten aikuismaisten perusteiden järkevyyttä, seuraa sekasyöjän itkupotkuraivari: hippi/hihhuli/hullu fanaatikko, älä sano mitään lälälälää en kuuntele syön lihapullia kostoksi siitä, mitä sanoitte netissä.

Vierailija
5/8 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:30"]

Kasvissyönti on sekasyöjälle automaattisesti lihansyönnin kritiikkiä. Joku sekasyöjä sanoo, että ei jaksa eikä halua miettiä syömisiään vaan vihaa kasviksia ja liha on puhtaasti makuasia, ja jos joku ihmettelee tällaisten aikuismaisten perusteiden järkevyyttä, seuraa sekasyöjän itkupotkuraivari: hippi/hihhuli/hullu fanaatikko, älä sano mitään lälälälää en kuuntele syön lihapullia kostoksi siitä, mitä sanoitte netissä.

[/quote]

Mä kyllä tunnustan olevani sekasyöjänä vain koska olen laiska ja tykkään liikaa lihasta ja juustoista lopettaakseni niiden syönnin. Yritän lisätä satunnaisesti ympäristöystävällisiä ruokalajeja perheen ruokavalioon, mutta en jaksa harjoittaa sitä niin pitkälle, että aikaisin ruokavalioon suhteen mihinkään "ismiin". Mutta musta on hyvä asia, että joku jaksaa enemmän.

T. 2

Vierailija
6/8 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks siinä pitäs minkää kiukuttaa? Siinähän jokainen pupeltaa mitä haluaa kunhan ei aatettaan tuputa muille.

Vierailija
7/8 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lainkaan törmännyt siihen, että joku arvostelisi toisen kasvissyöntiä. Itse olen sekasyöjä. Kerran eräs kasvissyöjä ihmetteli, miksi söin lounaaksi kasvisruokaa. Ihan kuin lihansyöjä ei söisi mitään muuta kuin lihaa. Itse kutsun itseäni kasvispainotteiseksi syöjäksi ja teen kotona välillä kasvisruokaa. Teen näin siksi, että pidän kasvisruuasta ja siksi, että on eettisesti oikein vähentää lihansyöntiä. Ihminen on luotu sekaravinnon syöjäksi siksi en kokonaan luovu lihasta. Haluan saada lihasta saatavat proteiinit, mitä ei voi mistään muusta tuotteesta saada.

Mutta toisen ruuan arvostelu on kyllä vuoroin vieraissa -tyyppinen juttu. Olen törmännyt myös siihen, että kasvisruokailija tai vegaani ällöttelee lihansyöjän lautasta, joten ei pidä yleistää näitä juttuja. Syököön jokainen mitä lystää.

Vierailija
8/8 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:30"]

[/quote]

En puhu nyt edes tilanteesta, missä ihmetellään kenenkään perusteiden järkevyyttä. Pelkästään se, että syön ruokaani, on kirvoittanut vihaisia reaktoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan