Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyyden selvittäminen raskausaikana?

Vierailija
03.10.2014 |

Pidimme mieheni kanssa taukoa parisuhteestamme. Lähdin tauon alkaessa muutamaksi kuukaudeksi Tansaniaan töihin erääseen projektiin. Tapasin hyvin pian siellä erään miehen, jonka kanssa kehkeytyi lyhyt suhde, ja Suomessa huomasin olevani raskaana. Olen erittäinkin varma että lapsi on lähtöisin reissustani :( Palasimme mieheni kanssa takaisin yhteen, ja hän pitää aivan itsestäänselvänä että lapsi on hänen. Hänellä ei kuulemma ollut ketään taukomme aikana, joten hän varmaan olettaa ettei minullakaan ollut.

Onko mitään keinoa selvittää isyyttä raskausaikana? Tilanne on kamala, koska mieheni on suorastaan innoissaan odotuksesta ja haluaa tsempata suhteessamme. En enää tässä vaiheessa henno rikkoa hänen unelmiaan ja kertoa olleeni toisen kanssa. En tiedä mitä teen. Tilanne on aivan umpikujassa. Tekisi mieli kadota kauas pois, mutta rakastan liikaa miestäni.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 02:50"]

Ap kirjoitti nyt niin tunnistavasti, että hänen tuttunsa kyllä tunnistavat. Tansaniaan lähtee kuitenkin aika vähän ihmisiä mihinkään projektitöihin. Ja nainen, lisääntymisiässä, on mies kotona Suomessa, toivottavasti tuttusi eivät lue tätä palstaa.

[/quote]

Muutin hieman yksityiskohtia ilman että tilanne sinänsä muuttuu. Sain viimein kerrottua miehelle. Oli hyvin raivostunut ja pettynyt, totta kai :( Nyt vaikuttaa lähinnä surulliselta eikä oikein suostu puhumaan asiasta. Ehdotin sitä raskauden aikana tehtävää testiä, mutta ei kommentoinut siihen mitään. Aion kyllä tehdä sen testin. Kamala olo itsellänikin, mutta tuntuu keveämmältä kun ei ole enää salaisuutta.

ap

Vierailija
2/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:48"]

Ota huomioon että älykkyys periytyy melko suoraviivaisesti ja afrikkalaisten keskimääräinen äo on 70-80 riippuen maasta. Jos lapsellasi on afrikkalainen isä, hänellä on aika huonot lähtökohdat kun älykkyys vastaa hieman jälkeenjäänyttä täysin suomalaista lasta.

[/quote]

Totta :D Eikä näköjään äidiltäkään tule terävimmät geenit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 02:50"]

Ap kirjoitti nyt niin tunnistavasti, että hänen tuttunsa kyllä tunnistavat. Tansaniaan lähtee kuitenkin aika vähän ihmisiä mihinkään projektitöihin. Ja nainen, lisääntymisiässä, on mies kotona Suomessa, toivottavasti tuttusi eivät lue tätä palstaa.

[/quote]

Muutin hieman yksityiskohtia ilman että tilanne sinänsä muuttuu. Sain viimein kerrottua miehelle. Oli hyvin raivostunut ja pettynyt, totta kai :( Nyt vaikuttaa lähinnä surulliselta eikä oikein suostu puhumaan asiasta. Ehdotin sitä raskauden aikana tehtävää testiä, mutta ei kommentoinut siihen mitään. Aion kyllä tehdä sen testin. Kamala olo itsellänikin, mutta tuntuu keveämmältä kun ei ole enää salaisuutta.

ap
[/quote]

Hienoa että kerroit! Kannattaa odottaa tosiaan kunnes rauhottuu ja josko suostuis testiin raskauden aikana, kannattaa kuitenkin vielä kysyä lääkäriltä yms kuinka luotettava tuo raskauden aikana verestä otettava testi on.

Vierailija
4/35 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.easydna.fi/raskauden-aikainen-isyystesti.html

Parempi että kerrot nyt ennen kuin vasta vauva syntyy. Ihan helvetinmoinen kokemus muuten nimittäin. Siis se että ollaan epätiedossa kenen lapsi.
Meillä se oli yhtä helvettiä. Se kuukausi kun odotettiin tulosta (tilattiin siis kotitesti).

Vierailija
5/35 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:44"]

http://www.easydna.fi/raskauden-aikainen-isyystesti.html Parempi että kerrot nyt ennen kuin vasta vauva syntyy. Ihan helvetinmoinen kokemus muuten nimittäin. Siis se että ollaan epätiedossa kenen lapsi. Meillä se oli yhtä helvettiä. Se kuukausi kun odotettiin tulosta (tilattiin siis kotitesti).

[/quote]

Kiitos vertaistuesta <3 Oon niin monta kertaa kerännyt rohkeutta, mutta tuntuu ihan kauhealta. Kyllähän se nyt on pakko. Miten teillä tilanne lopulta ratkesi? En oikeastaan tiedä mitä tekisin jos tulos saataisiin selville. No totta kai mies jättäisi lapsen ollessa toisen, mutta en tiedä pystyisinkö itse olemaan äiti. Olen vakavasti miettinyt adoptiota jos lapsi ei olisi mieheni. Tuntuu että elämä on pilalla. Vaikka häviävä mahdollisuus onkin, että lapsi olisi mieheni.

ap

Vierailija
6/35 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin nyt tuohon laittamaasi linkkiin. Tuo testi täytyy tilata, mutta ensin on saatava kerrottua miehelle.

ap

Vierailija
7/35 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:44"]

http://www.easydna.fi/raskauden-aikainen-isyystesti.html Parempi että kerrot nyt ennen kuin vasta vauva syntyy. Ihan helvetinmoinen kokemus muuten nimittäin. Siis se että ollaan epätiedossa kenen lapsi. Meillä se oli yhtä helvettiä. Se kuukausi kun odotettiin tulosta (tilattiin siis kotitesti).

[/quote]

Kiitos vertaistuesta <3 Oon niin monta kertaa kerännyt rohkeutta, mutta tuntuu ihan kauhealta. Kyllähän se nyt on pakko. Miten teillä tilanne lopulta ratkesi? En oikeastaan tiedä mitä tekisin jos tulos saataisiin selville. No totta kai mies jättäisi lapsen ollessa toisen, mutta en tiedä pystyisinkö itse olemaan äiti. Olen vakavasti miettinyt adoptiota jos lapsi ei olisi mieheni. Tuntuu että elämä on pilalla. Vaikka häviävä mahdollisuus onkin, että lapsi olisi mieheni.

ap
[/quote]

Meidän tulos oli positiivinen, eli lapsi oli mieheni. Eli hyvin kävi :)
Tehtiin testi siis jo lapsen synnyttyä.
Ymmärrän täysin tunteesi, siis tuosta että harkitset adoptiota ja elämä on pilalla. Nyt jälkeenpäin kun miettii, niin se lapsi on niiin rakas ja tärkeä, että ei se elämä pilalle olisi mennyt vaikka lapsi olisikin ollut toisen..
Oletko siis yhtään laskenut aikoja milloin on saanut alkunsa?

Vierailija
8/35 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei harrastitko siis seksiä tumman miehen kanssa?

Vierailija
9/35 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut muutaman kuukauden poissa, niin eiköhän se ol päivänselvää että on sen ulkomaalaisen lapsi

Vierailija
10/35 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtiikö abortti?

Vierailija
11/35 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:44"] http://www.easydna.fi/raskauden-aikainen-isyystesti.html Parempi että kerrot nyt ennen kuin vasta vauva syntyy. Ihan helvetinmoinen kokemus muuten nimittäin. Siis se että ollaan epätiedossa kenen lapsi. Meillä se oli yhtä helvettiä. Se kuukausi kun odotettiin tulosta (tilattiin siis kotitesti). [/quote] Kiitos vertaistuesta <3 Oon niin monta kertaa kerännyt rohkeutta, mutta tuntuu ihan kauhealta. Kyllähän se nyt on pakko. Miten teillä tilanne lopulta ratkesi? En oikeastaan tiedä mitä tekisin jos tulos saataisiin selville. No totta kai mies jättäisi lapsen ollessa toisen, mutta en tiedä pystyisinkö itse olemaan äiti. Olen vakavasti miettinyt adoptiota jos lapsi ei olisi mieheni. Tuntuu että elämä on pilalla. Vaikka häviävä mahdollisuus onkin, että lapsi olisi mieheni. ap [/quote] Meidän tulos oli positiivinen, eli lapsi oli mieheni. Eli hyvin kävi :) Tehtiin testi siis jo lapsen synnyttyä. Ymmärrän täysin tunteesi, siis tuosta että harkitset adoptiota ja elämä on pilalla. Nyt jälkeenpäin kun miettii, niin se lapsi on niiin rakas ja tärkeä, että ei se elämä pilalle olisi mennyt vaikka lapsi olisikin ollut toisen.. Oletko siis yhtään laskenut aikoja milloin on saanut alkunsa?

[/quote]

Voi kiitos lohduttavista sanoistasi! Ihanaa että teillä kävi noin hyvin :) Tuntuu hyvältä edes jonnekin purkaa tätä. Kuukautiseni olivat ihan lopuillaan, kun olin lähdössä matkalle. Silloin ennen lähtöä olin mieheni kanssa. Tämän afrikkalaisen kanssa olin sitten ekan kerran noin kahden viikon kuluttua lähdöstäni. Kuukautisissani on aina ollut jonkin verran heittelyä, mutta melko tarkasti olen voinut ennustaa milloin tulevat seuraavan kerran.

ap

Vierailija
12/35 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, olin tumman kanssa. Siksi pitäisi äkkiä saada kerrotuksi miehelle. Sydän särkyy kun ajattelen asiaa.

ap

Vierailija
13/35 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:01"]

Ehtiikö abortti?

[/quote]

Ei ehdi :'( Olisi ollut kyllä vaihtoehtona muuten.

ap

Vierailija
14/35 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:44"] http://www.easydna.fi/raskauden-aikainen-isyystesti.html Parempi että kerrot nyt ennen kuin vasta vauva syntyy. Ihan helvetinmoinen kokemus muuten nimittäin. Siis se että ollaan epätiedossa kenen lapsi. Meillä se oli yhtä helvettiä. Se kuukausi kun odotettiin tulosta (tilattiin siis kotitesti). [/quote] Kiitos vertaistuesta <3 Oon niin monta kertaa kerännyt rohkeutta, mutta tuntuu ihan kauhealta. Kyllähän se nyt on pakko. Miten teillä tilanne lopulta ratkesi? En oikeastaan tiedä mitä tekisin jos tulos saataisiin selville. No totta kai mies jättäisi lapsen ollessa toisen, mutta en tiedä pystyisinkö itse olemaan äiti. Olen vakavasti miettinyt adoptiota jos lapsi ei olisi mieheni. Tuntuu että elämä on pilalla. Vaikka häviävä mahdollisuus onkin, että lapsi olisi mieheni. ap [/quote] Meidän tulos oli positiivinen, eli lapsi oli mieheni. Eli hyvin kävi :) Tehtiin testi siis jo lapsen synnyttyä. Ymmärrän täysin tunteesi, siis tuosta että harkitset adoptiota ja elämä on pilalla. Nyt jälkeenpäin kun miettii, niin se lapsi on niiin rakas ja tärkeä, että ei se elämä pilalle olisi mennyt vaikka lapsi olisikin ollut toisen.. Oletko siis yhtään laskenut aikoja milloin on saanut alkunsa?

[/quote]

Voi kiitos lohduttavista sanoistasi! Ihanaa että teillä kävi noin hyvin :) Tuntuu hyvältä edes jonnekin purkaa tätä. Kuukautiseni olivat ihan lopuillaan, kun olin lähdössä matkalle. Silloin ennen lähtöä olin mieheni kanssa. Tämän afrikkalaisen kanssa olin sitten ekan kerran noin kahden viikon kuluttua lähdöstäni. Kuukautisissani on aina ollut jonkin verran heittelyä, mutta melko tarkasti olen voinut ennustaa milloin tulevat seuraavan kerran.

ap
[/quote]
A

Auts :/ paha kyllä mennä sanomaan tohon oikeastaan mitään.
Sehän lasketaan menkkojen alkamispäivästä 2 vkoa, se raskaus, mutta itse ovulointihan voi heitellä sinne tai tänne viikoillakin.
Vaikka tämä vaikeaa onkin, niin suosittelen nyt olemaan täysin rehellinen miehelle. Kerrot koko homman, toki flippaa varmaan pahastikkin, mutta varmasti suostuu tuohon testihommaan. Tosin en tiedä kuinka luotettava tuo raskauden aikana tehtävä testi on.

Voimia ap tosi paljon!

T,2

Vierailija
15/35 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:57"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:44"] http://www.easydna.fi/raskauden-aikainen-isyystesti.html Parempi että kerrot nyt ennen kuin vasta vauva syntyy. Ihan helvetinmoinen kokemus muuten nimittäin. Siis se että ollaan epätiedossa kenen lapsi. Meillä se oli yhtä helvettiä. Se kuukausi kun odotettiin tulosta (tilattiin siis kotitesti). [/quote] Kiitos vertaistuesta <3 Oon niin monta kertaa kerännyt rohkeutta, mutta tuntuu ihan kauhealta. Kyllähän se nyt on pakko. Miten teillä tilanne lopulta ratkesi? En oikeastaan tiedä mitä tekisin jos tulos saataisiin selville. No totta kai mies jättäisi lapsen ollessa toisen, mutta en tiedä pystyisinkö itse olemaan äiti. Olen vakavasti miettinyt adoptiota jos lapsi ei olisi mieheni. Tuntuu että elämä on pilalla. Vaikka häviävä mahdollisuus onkin, että lapsi olisi mieheni. ap [/quote] Meidän tulos oli positiivinen, eli lapsi oli mieheni. Eli hyvin kävi :) Tehtiin testi siis jo lapsen synnyttyä. Ymmärrän täysin tunteesi, siis tuosta että harkitset adoptiota ja elämä on pilalla. Nyt jälkeenpäin kun miettii, niin se lapsi on niiin rakas ja tärkeä, että ei se elämä pilalle olisi mennyt vaikka lapsi olisikin ollut toisen.. Oletko siis yhtään laskenut aikoja milloin on saanut alkunsa? [/quote] Voi kiitos lohduttavista sanoistasi! Ihanaa että teillä kävi noin hyvin :) Tuntuu hyvältä edes jonnekin purkaa tätä. Kuukautiseni olivat ihan lopuillaan, kun olin lähdössä matkalle. Silloin ennen lähtöä olin mieheni kanssa. Tämän afrikkalaisen kanssa olin sitten ekan kerran noin kahden viikon kuluttua lähdöstäni. Kuukautisissani on aina ollut jonkin verran heittelyä, mutta melko tarkasti olen voinut ennustaa milloin tulevat seuraavan kerran. ap [/quote] A Auts :/ paha kyllä mennä sanomaan tohon oikeastaan mitään. Sehän lasketaan menkkojen alkamispäivästä 2 vkoa, se raskaus, mutta itse ovulointihan voi heitellä sinne tai tänne viikoillakin. Vaikka tämä vaikeaa onkin, niin suosittelen nyt olemaan täysin rehellinen miehelle. Kerrot koko homman, toki flippaa varmaan pahastikkin, mutta varmasti suostuu tuohon testihommaan. Tosin en tiedä kuinka luotettava tuo raskauden aikana tehtävä testi on. Voimia ap tosi paljon! T,2

[/quote]

Kiitos sinulle <3 Olet ihana! Tiedät miten kauheaa epätietoisuus on. Yritän nyt sillä motivoidakin rohkeutta itselleni, että sitten väistyy suuri taakka sekä minulta että mieheltäni. Testi mielestäni kuitenkin kannattaa tehdä. Jos mahdollista, salailu loukkaa vielä enemmän kuin kamala tekoni. Voisinpa palata ajassa taaksepäin. Mutta ei. Nyt on keskityttävä nykyhetkeen ja olemaan rehellinen. Kiitos paljon tuestasi! <3

ap

Vierailija
16/35 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan kyennyt heti kertomaan hairahduksestani, jos mies olisi kysynyt asiaa. Mutta hän otti minut vastaan paljon lämpimämmin kuin osasin kuvitella. Aivan kuin kaksi todellista rakastavaista olisi ollut vasten tahtoaan vähän aikaa erossa. Vaikka suhteessamme oli ja on paljon ongelmia. Suomeen palattuani tajusin miten paljon mies minulle merkitseekään, ja se että on koti ja tuttu ihminen odottamassa. Tuli niin selvä tunne meidän omasta pienestä kahden hengen perheestä. Ja ehkä lapsistamme tulevaisuudessa. Mikään ei ole ollut yhtä hirveää kuin tehdä kohta positiivinen raskaustesti.

ap

Vierailija
17/35 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikella matematiikalla paljon todennäköisempää on että lapsi on ulkomaalaisen, mutta mahdollista silti on että olisi myös miehesi. Ei kai saisi saarnata, mutta suojaamaton seksi afrikkalaisen, tuntemattomattoman miehen kanssa on muutenkin kuin mahdollisen raskaaksitulon vuoksi tyhmää.. Kai olet käynyt neuvolan kautta sukupuolitautitesteissä? Jälkiviisasteluhan ei tietysti ketään auta, mutta silti.

Vierailija
18/35 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:18"]

No kaikella matematiikalla paljon todennäköisempää on että lapsi on ulkomaalaisen, mutta mahdollista silti on että olisi myös miehesi. Ei kai saisi saarnata, mutta suojaamaton seksi afrikkalaisen, tuntemattomattoman miehen kanssa on muutenkin kuin mahdollisen raskaaksitulon vuoksi tyhmää.. Kai olet käynyt neuvolan kautta sukupuolitautitesteissä? Jälkiviisasteluhan ei tietysti ketään auta, mutta silti.

[/quote]

Käytimme kondomia :( Kävin testeissä silti, ihan jo tämän takiakin. Kaikki mitä sanot on aivan totta. Ilmeisesti kondomi hajonnut jotenkin. Jälkiviisastelen itsekin koko ajan. Ja voin syyttää vain itseäni. Se on tässä pahinta. Olen yksin vastuussa tästä karmeasta onnettomuudesta ja mahdollisesti muille aiheuttamastani tuskasta.

ap

Vierailija
19/35 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo ennen sanonut, mutta aika paska provo. Onko sulla tylsää, ap?

Ei niin, etteikö vois olla totta, mutta lietsoit vähän liikaa :D

Vierailija
20/35 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:27"]

Enpä oo ennen sanonut, mutta aika paska provo. Onko sulla tylsää, ap?

Ei niin, etteikö vois olla totta, mutta lietsoit vähän liikaa :D

[/quote]

Voi hyvin olla että kuulostaa siltä. Tämä on kuitenkin ainoa paikka missä voin tätä jauhaa ja purkaa. Kellekään en ole kertonut asiasta. On ihan kauheaa kantaa sisässään tätä salaisuutta, joka kasvaa koko ajan eikä pysy kohta piilossa. Olen niin yksinäinen ja haluaisin kertoa jollekin ihan livenä. Puhua pulputtaa kaikki ulos. En luota edes parhaimpaan ystävääni että pysyisi hänen tietonaan, joten miehen on oltava ensimmäinen jolle puhun.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän