Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku peittää masennuksensa?

Vierailija
03.10.2014 |

Eräs tuttavani, hän on aina niin iloinen ja aurinkoinen, nauravainen. Silti, hän on masentunut. 

Itse en masentuneena jaksaisi nauraa ja olla seurallinen ja positiivinen.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua olla heikko ja säälittävä.

Vierailija
2/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut masentunut? Jos et, niin et voi tietää. Mulla ainakin on välillä päiviä, jolloin jaksan yrittää olla iloinen tai ainakin esittää. Yleensä näen sellaisina päivinä kavereita. Ja kyllä ne kaveritkin oikeesti piristää. Huonoina päivinä en kyllä esitä mitään enkä silloin kyllä ketään tapaakaan kelle pitäisi olla iloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus, siis et voi tietää jaksaisitko olla iloinen/esittää iloista. T. 3

Vierailija
4/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ollut masentunut itsekin joten tiedän, mistä on kysymys. 

ap

Vierailija
5/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:48"]Olen kyllä ollut masentunut itsekin joten tiedän, mistä on kysymys. 

ap
[/quote]

Okei, ymmärsin vain eri tavalla tosta vikasta lauseesta, anteeksi. Mut ihmiset on erilaisia, jotkut ehkä haluaa peittää masennuksen enemmän kuin toiset.

Vierailija
6/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei halua masentaa muitakin tai haluaa piristää itseään.

Vierailija
7/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä masentuneillakin on hyviä päiviä ja iloisia hetkiä.

Vierailija
8/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vakavat masentunut piilotin asian jopa läheisiltä, vaikka söin jopa lääkkeitä siihen. Nyt voisin puhua asiasta, mutten jotenkin kehtaa kun en silloin sitä sanonut. 5 vuotta aikaa siitä.

Vierailija
9/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:57"]Kun olin vakavat masentunut piilotin asian jopa läheisiltä, vaikka söin jopa lääkkeitä siihen. Nyt voisin puhua asiasta, mutten jotenkin kehtaa kun en silloin sitä sanonut. 5 vuotta aikaa siitä.
[/quote] niin siis en tiedä miksi niin tein.

Vierailija
10/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän peittää masennukseni koska en halua että ihmiset ajattelevat että olen säälittävä teeskentelijä. vuosi sitten yksi ystäväni pilkkasi yhtä tyttöä koska oli kuullut että hän kävo terapeutin luona. "varmaan sr huomiohuora mitään masentunu oo. mä näin sen eilen ja kyl se hymyili". en sanonut siihen mitään mutta vähän aika sitten kun mulle alkoi tulemaan ongelmia se tuli takaisin. ehkä se tyttö oli masentunut. muutti pois paikkakunnalta. toivottavasti voi hyvin.

Vierailija
11/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä peitän koska ihmisillä on yleisesti niin negatiivinen asenne mielenterveysongelmia kohtaan. Jos ne tietäis mun masennuksesta, niin eivät varmasti haluais olla tekemisissä.

Vierailija
12/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, sehän on se yksi asia minä takia masentuu: lapsuudesta saakka onjoutunut aina vain näyttelemään iloista tai hyväntuulista, vaikka kuinka sattuisi, olisi loukkaantunut jne.

Vierailija
13/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sille on tehty selväksi, että masennus ei ole mikään sairaus ja mitä tahansa tapahtuu, niin hymyilet ja olet kiva. Eihän sulla mikään ole.

Vierailija
14/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Ihminen joka sairastaa mielenterveydellistä sairautta voi ja pystyy näyttelemään kaiken olevan OK! Mutta kulissia se on.

Huolestuttavaa on jos ihminen joka on masentunut muuttuu iloiseksi ja huolettomaksi. Kielii itsemurhavaarasta.

Vierailija
15/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse peittelin ja peitän masennukseni koska en kelpaa tällaisena. Tuntuu hyvin yksinäiseltä ja pahalta kun pitää teeskennellä. Tosin, tietysti sekin kertoo kavereistani jotain jos en kelpaa kurjine puolineni..Elämässäni on vain niin paljon vastoinkäymisiä ja kurjuuksia joista jo yksikin asia saisi tavallisen ihmisen hajoamaan epätoivoon :(

Hauskaa tämä ei ole, itkettää suurin osa ajasta. 

Vierailija
16/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te tiedätte muiden masennuksesta? Onko masennus sinun oma määritelmä?

Vierailija
17/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Todella monet ei yhtään ymmärrä masennusta ja aiheuttavat asenteellaan enemmän pahaa, parempi olla hiljaa

- En halua leimautua

- En halua olla raskasta seuraa

- Jotkut todella luulevat että se menee ohi "vaan piristymällä",kommentti mikä ei todellakaan auta ketään mutta se on sellainen mitä tulee myötäiltyä, sillä en ala kamppailemaan olemassaoloni oikeellisuudesta kenenkään puolituttavan kanssa. Sama kun kantaisi voimaa ämpärillä kaivoon

- Enkä osaa oikein luottaa ihmisiin

- Se on niin kipeä aihe mulle muutenkin, että en halua mitään sörkkijöitä, edes hyväntahtoisia (vrt. sulla on vaikka juuri leikattu umpilisäke ja se haava on todella todella kipeä, ja kuvittele että sivustaseuraajat tulee tökkimään ihan suvereenisti sitä haavaa sormellaan. Koskeeko?)

- En halua paljastaa heikkouttani puolirandomeille.

Vierailija
18/42 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska "sinä olet niin nuori, et edes tiedä oikeasti vaikeista jutuista mitään, et voi olla masentunut!!yksi1!!"... Ok, vissiin se, että sun isä on väkivaltainen juoppo, joka pilas sun elämästä ensimmäiset kymmenen vuotta ja kaiken lisäks sai äidin niskaan kymmenien tuhansien velat, eikä se, että sut on raiskattu pariin kertaan, eikä myöskään se, että sun siihenastisen elämän paras ja ainoa kaveri menehtyy ihan ykskaks ilman mtn varoitusta, tai se, että sua on koulukiusattu vuosia, tai myöskään se, että sinä oot lapsuuden traumojen vuoksi alkanut näkemään asioita, harhoja, ei riitä syyksi masennukseen, koska satut olemaan alle 17v, koska ethän sinä tiedä vaikeista asioista mitään... Koska olet niin nuori.

Vierailija
19/42 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
20/42 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka sivu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi