Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukkuuko joku oikeasti koko yön heräämättä?

Vierailija
31.08.2021 |

Ihmetyttää kun muistan muutama vuosi sitten neuvolassa ja vuosi sitten sänkykaupassa minulle on kauhisteltu asiaa että herään pari-kolme kertaa yössä. Esim.siihen että lapsi käy vessassa tai siihen että vaihdan asentoa. Nukahdan kuitenkin pääsääntöisesti heti näiden jälkeen ja mielestäni nukun ihan hyvin. Saatan myös yöllä vaihtaa tyynyä matalampaan jos nukun vatsallaan tai korkeampaan jos nukun kyljellään. Tämä varsinkin oli sänkykauppialle aivan ehdoton nou nou juttu. Vaikka nukahdan heti tyynynvaihdon jälkeen. Ja niskani voi hyvin.

Niin nukkuuko kukaan oikeasti "aina" koko yön heräämättä kertaakaan? Onko mun yötoimet ihan outoja?

Viime yönä muuten kun heräsin (en tiedä miksi) niin päässäni oli tämä kysymys ja päätin että aamulla sitä kysyn muilta. Ja nukahdin tämän jälkeen.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tai jos herään niin mitään muistikuvaa siitä ei kyllä sitten jää ainakaan.. Ei kuulosta sinun toiminta ihan normaalilta mutta voinhan olla väärässäkin

Vierailija
2/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nukun usein heräämättä. Tosin minullakin lapsia joten tulee heräiltyä välillä ja olen ”oppinut” sitä kautta heräilemään enemmän, mutta kyllä kykenen hyvinkin nukkumaan koko yön heräämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, hyvin harvoin nukun heräämättä.

Vierailija
4/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä nuku. Mulla on tosin uneen liittyviä ongelmia ollut. Muttei nykyään niinkään, mutta heräilen usein yöllä silti

Vierailija
5/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun koko yön. Tietenkin herään jos ulkoa kuuluu melua tai kumppani kuorsaa, mutta muuten nukuin kuin pikkuinen possu.

Vierailija
6/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 vuotias ja nukun pääosin joka yö heräämättä noin 7 tuntia. Joskus oli kausi, että heräsin aina kolmen jälkeen tunniksi pariksi, mutta se oli vain mukavaa omaa aikaa ja sain ajatella ihan rauhassa kaikkea, mutta en noussut.

Lapset ovat jo teinejä ja mies on myös hyväuninen, eikä kenenkään meistä tarvitse ravata yöllä vessassa, joten unet ovat kaikilla hyvät.

Vierailija
7/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin herään pari kertaa yössä vessaan tms, mutta nukahdan pian uudelleen. Unta tulee 8-9 tuntia yössä, eli virkeä olen. Sänkymyyjän kauhistelu oli myyntipuhetta, jolla yritti saada sinut ostamaan "vartaloa ja unta täydellisesti tukevan" tuhansien eurojen sängyn.

Vierailija
8/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tai jos herään niin mitään muistikuvaa siitä ei kyllä sitten jää ainakaan.. Ei kuulosta sinun toiminta ihan normaalilta mutta voinhan olla väärässäkin

Samaa mietin tuosta ap:n touhusta. Kamalaa.

Vierailija
9/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein nukun koko yön heräämättä.

Vierailija
10/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aikuisiällä YHDEN yön, että nukuin heräämättä. Olin ollut leikkauksessa edellisenä päivänä, se varmasti vaikutti. Muuten heräilen useita kertoja yössä ja jos olen onnekas, en valvo pitkiä aikoja. Aika usein en ole onnekas ja joko valvon esim. 01-04 tai uni loppuu klo 03 ja klo 05 totean että sama nousta ylös.

Olen NIIN kateellinen hyville nukkujille.

Vierailija
11/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heräile öisin, onneksi. Mulla on niin, että jos herään, ääriharvoin nukahdan enää uudelleen ja kello on tyyliin jotain 6. Kun saisi nukkua kahdeksaan jne.

Vierailija
12/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun kahdessa pätkässä. Herään 4-5 tunnin jälkeen. Silloin valvon puolesta tunnista kahteen tuntiin. Nukahdan sitten uudestaan.

Tämän takia en sovi aamupalaverejä, jotta voin nukkua aamulla pidempään.

Minäkin olen kateellinen hyväunisille.

Vierailija
13/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kyllä. Enää en. Neljävitoseksi asti pystyin nukkumaan heräilemättä koko yön. Sen jälkeen aloin valvomaan ja nykyään nukun välillä niin huonosti, etten tiedä nukuinko ja lepäsinkö ollenkaan.

Vierailija
14/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan minun normaalilta yöltäni, että herää useamman kerran erilaisiin ääniin tms. Se ei ole kivaa ja on ainakin minulla johtanut hetkittäin uniongelmiin suuremminkin. 

Vierailija
15/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mitään erityistä tapahdu yöllä, niin nukun kyllä heräämättä koko yön. Kyllähän se nyt jostain kertoo, jos heräilee jatkuvasti. Toki on hyvä jos nukahtaa heti uudestaan, mutta ei tuo heräily normaalia ole.

Vierailija
16/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni KAIKKI heräilevät öisin, mutta niitä ei vain muista.

Vierailija
17/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta asti olen ollut huonouninen. 

Nykyään harvoin saan heti unta vaikka kuinka muka nukuttaa, sitten heräilen useaan otteeseen pitkin aamuyötä. Onneksi en ole enää työelämässä, aamulla voin torkkua sängyssä pitempään. 

Kahdeksalta viimeistään aina ylös kuitenkin.

Vierailija
18/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 65 vuotta nukkunut, lähes poikkeuksetta, koko yön putkeen, sikeästi ja heräämättä.

Poikkeuksia harvoin, ehkä keskimäärin kerran vuodessa, yleensä jokin sairaus, kuten nenä tukossa ja herää sen takia. Viimeisen 20 vuoden aikana 2 kertaa, nuorempana useammin. Yöuni keskimäärin 5h/yö ja herättäminen hankalaa väärään aikaan. Murtovarkaan unelmanukkuja?

Vierailija
19/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku putkeen. Herään 2–5 kertaa yössä. Siitä ehkä 1–3 kertaa ravaan vessassa... (tavan vuoksi) Nukahdan kuitenkin aina uudestaan. Joskus lapsena nukuin katkeamattomia öitä.

N22

Vierailija
20/36 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni KAIKKI heräilevät öisin, mutta niitä ei vain muista.

Jep just näin. Heräily on normaalia ja kuuluu yöuniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan