Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokia 1,5-vuotiaalle

Vierailija
03.10.2014 |

Mitä ruokkia teette 1,5-vuotiaalle ja kuinka usein lapsenne syö?

Mielikuvitus alkaa loppumaan ruokien suhteen, tuntuu että meillä syödään aina ihan samaa ja haluaisin, että lapsi oppisi syömään monia eri makuisia ruokia. Aamupalana ja iltapalana on kaurapuuroa, kerran päivässä välipalana viiliä/marja- tai hedelmärahkaa, kaksi lämmintä ateriaa, toinen kasviskeitto/munakas ja toinen makaroonilaatikkoa/lohi&muusi/kana&riisi/peruna&jauhelihakastike + pieni pala kurkkua tai tomaatti. Juomana on aina maitoa ja usein saa myös juustopalan. Voileipää ei vielä osaa kunnolla syödä eli kinkku- ja juustoviipale katoaa, mutta leipä jää. Salaattia ei myöskään osaa syödä eli vähän järsii vaan salaatinlehteä.

Mitä muuta keksisi? Kyllästyttää aina tehdä samoja ruokia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syö 1v samaa ruokaa kuin mekin, on itse asiassa syönyt jo monta kuukautta. Ei ole kelpuuttanutkaan yhtäkään purkillista valmisruokaa ikinä. Eli monipuolista kotiruokaa, varmaan nyt kaikki ymmärtää mitä se tarkoittaa, eli lihaa, kalaa, kasvisruokaa eri lisukkeilla ja kokoonpanoilla. Aamupalaksi puuron sijasta annan usein leipää ja hedelmiä kun haluaa syödä itse. Lounaaksi yleensä edellisen päivän ruokaa, välipaloiksi kasviksia, hedelmää, leipää, juustoa, mitä nyt sattuu mieleen tulemaan. Illalla yleensä puuroa, joskus yosa-jogurtteja. Ei suostu syötettäväksi joten laitan omalle lautaselle, yleensä useampaa kuin yhtä juttua niin siitä napsii sitten sen minkä tarvitsee. 

Vierailija
22/26 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen minäkin, että mitä sitä keksisi lähes vuotiaalle, jolla ei edes ole kaikkia etuhampaita vielä? Sai tosi myöhään hampaita, niin karkeamman tai kovasti pureskeltavan ruuan antaminen on lykkääntynyt. Teen edelleen soseita tai surrautan kanan tai kalan monitoimikoneessa silpuksi. Syö pehmeää pastaa ja juustoa soseiden lisäksi, sekä aamulla puuroa, välipalaksi raastettua hedelmää. Jotenkin pelottaa antaa isompia palasia purtavaksi. Esim. leipääkin annan pieninä hitusina vain. Millaisella ruualla rohkaistuisin nyt kokeilemaan miten selviäisi syömisestä itsenäisemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 23; oletko ikinä kuullut sormiruokailusta? Meillä 6 kk ikäinen ei suostunut syödä lusikalla mitään. Annoin paloina kaiken ja hyvin meni vaikkei ollut hampaita aluksi

Vierailija
24/26 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 vastaa: juu olen, mutta toistaiseksi lapsi on yrittänyt niellä pureskelematta isojakin palasia. Pari kertaa olen jo joutunut nostamaan lapsen lähes ylösalaisin, että saan palan kurkusta pois... Olen siis tosiaan arka antamaan mitään pikkuruisia murusia isompia palasia.

Vierailija
25/26 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 19:10"]Ihan tavallisia kotiruokia...
[/quote]
"Kotiruoka", mikä sen resepti mahtaa olla...
[/quote]

Etkö osaa lukea lehtien ruokaliitteitä, keittokirjaa, netin ruokasivuja jne.
Keittokirjako sulle pitäisi tähän kopsata...

Vierailija
26/26 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen juusto on hyvä reilun vuoden ikäiselle (suolapitoisuus yms)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän