Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajan peruspalkka 2300e/kk / 1vuoden kokemus

Vierailija
30.08.2021 |

Onko ok?
Alkoi kaduttaa että pistin nimen työsopimukseen:(

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet? Peruspalkka, vastaa koulutusta. Siihen tulee vuorolisät päälle. Miksi kaduttaa?

T. Lähihoitaja

Vierailija
2/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sh peruspalkka 2470e, että hip hei. Miettikää hoitajapulan syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luuletko että lähärinä pääset 5000 e peruspalkalle jossain? Vai?

Vierailija
5/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan ovat vielä ihan hyviä palkkoja, toki ei silti vastaan työhön liittyvää raskautta ja vastuuta mutta kuitenkin.

Vierailija
6/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2000€ :(

Vierailija
7/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noissa töissä tehdä aika paljon ilta-vkl-pyhä-ym tunteja että todellinen palkko on huomattavasti suurempi ja onko jotain muita lisiä??  Itselle tuli ex töissä pelkkiä vuorolisiä noin 600e/kk.

Vierailija
8/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen syksyä joka lähärin palkka on vähintään 3000 e/kk.

Vierailija
9/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noissa töissä tehdä aika paljon ilta-vkl-pyhä-ym tunteja että todellinen palkko on huomattavasti suurempi ja onko jotain muita lisiä??  Itselle tuli ex töissä pelkkiä vuorolisiä noin 600e/kk.

Mun pikkusisko tekee melkein pelkkää yövuoroa lähihoitajana ja tienaa noin 52000 euroa vuodessa.

Vierailija
10/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkavertalussa puhutaan aina peruspalkasta bruttona. Mikä siinä on, että kun hoitajista on kyse niin lisät otetaan puheeksi.

Vierailija
11/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni lähäri tekee myös toimistotyöaikaa, jolloin lisiä ei kerry.

Vierailija
12/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama palkka lisineen (2200-2400€/kk) miinus verot. 7 vuotta lähärinä. Ala-arvoinen palkka verrattuna muihin amiksiin. :( työ rankkaa kolmivuoroa ja ihmisten eritteiden kanssa lutrausta. :(

Vierailija
13/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltavuorosta taitaa saada noin 10-15€ lisää per ilta miinus verot… arvaa näkyykö palkassa.

Vierailija
14/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteerin peruspalkka 2100 e - 14 vuoden kokemus ja palkka ei tuosta nouse. Ei naurata.

Vierailija
15/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pikkusisko tekee melkein pelkkää yövuoroa lähihoitajana ja tienaa noin 52000 euroa vuodessa.

Ihan hyvä liksa 27€ tunti hoitajalle. Pääsin tuohon koneistajana vuosia sitten, lähes joka viikonloppu ylitöissä.

Vierailija
16/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uudessa työssä aloittaa, on selvä että palkka on matalampi, mitä se on vaikka 5 tai 8 vuoden jälkeen. 2300e/kk ja vuoden kokemuslisä siihen on kohtuullisen hyvä palkka. Siitä sitten vain ylöspäin.

Tuo on lähtöpalkkana monissa muissakin töissä sosiaali- ja terveyspuolella. Tai jopa tuota matalampi. Vielä 2010 lähtöpalkat olivat siinä 1800-1900e/kk alalla jolla olen, joten siitä on noustu sentään satasia ylöspäin.

Vierailija
17/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tulee olevaan palkka 2100e lisineen silloin kun se on huipussaan, että älkää valittako. Lähöei ei ole ainut raskas työs paskalla palkalla, mutta he ovat ainoita jotka jatkuvasti valittaa.

Vierailija
18/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No luuletko että lähärinä pääset 5000 e peruspalkalle jossain? Vai?

Neljään tonttuun voi lisien kanssa päästä.

Vierailija
19/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkavertalussa puhutaan aina peruspalkasta bruttona. Mikä siinä on, että kun hoitajista on kyse niin lisät otetaan puheeksi.

No miksei puhuttaisi lisistä, jos ne tuovat lisää palkkaan? Ei kaikilla ole mitään säännöllisiä ja yhtä hyviä lisiä, joten jos vertaillaan tuloja niin totta kai ne lisätkin vaikuttavat?

Vierailija
20/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-arvoinen palkka verrattuna muihin amiksiin. Kuinka korkea palkka amiksilla sitten on? Teollisuuden työntekijöiden (blue collar) palkka on keskimäärin 2000€ -> +lisät. Logistiikka työntekijöillä on noin 1800€ + lisät.

Amk:n duunareissa on vaihtelua ihan reilusti. Siellä pyöritään 1800 - 5000 €:n välillä ilmeisesti. Itse kun viimeksi tein amk-tutkinolla töitä niin palkka oli 2600€/kk + 200€ lisiä. Olin silloin insinööri amk ja työkokemusta 10 vuotta alalta. Vuorossa olin vastuussa muutaman kymmenen ihmisen hengestä (myös henkilökohtainen vastuu, ei pelkästään yhteisövastuu), tuotannon sujuvuudesta ja pitkistä vuoroista. Fyysiseltä puolelta sanon, että päivässä tuli askeleita noin 20 000. Yleisin palkka taitaa olla tuo 2000-3500€/kk rajassa.

Yliopiston käyneissä hajonta on myös suurta. Olen DI nykyään ja palkka on 5000€/kk + bonukset. Tiedän kuitenkin monia sosiaali- ja terveysalan maistereita, joilla palkka hallinnollisissa tehtävissä on noin 2900-3400€/kk.

Miksi vain AMK sairaanhoitajat, kätilöt ja amiksen käyneet lähärit valittavat palkoistaan? Noilla palkoilla tulee kuitenkin hyvin toimeen ja olet sen palkan ansainnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan