Montako rokotetta on sinulle maksimi?
Paluu normaaliin tulee olemaan säännöllistä piikittämistä, mutta onko sinulla joku raja siinäkin.
Kommentit (30)
0
Olin menossa jo ottamaan kun kuulin, että kolmas on tulossa. Jäi nollaan.
Influenssarokotuksen olen ottanut joka vuosi jo yli kymmenen vuoden ajan. Ihan hyvin voin ottaa koronarokotuksenkin vuosittain jos on tarve.
Influenssarokotteita olen saanut elämässäni kenties noin 25. Ei ole niissäkään vielä tullut rajaa vastaan :)
Ei mulla ole mitään maksimia. Otan niin monta kuin tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Influenssarokotteita olen saanut elämässäni kenties noin 25. Ei ole niissäkään vielä tullut rajaa vastaan :)
Kumartakaa minua suurta hyväntekijää.
Yksi oli maksimi, enempää en enää ota. Siihen ekaan menin työpaikan painostuksesta, mutta nyt olen lukenut sen verran pelottavia kirjoitusia toiseen rokotukseen liittyen että ei kiitos, en halua ottaa riskiä. Koronaa voin kuitenkin välttää pysymällä kotona ja suojautumalla silloin, kun jonnekin ulos menen. Enkä aivan varmasti ala mihinkään vuosikausia kestämään rokotusrumbaan, että aina puolen vuoden tai vuoden välein uusi rokote. Naurettava ajatuskin.
Rokotuksia tässä on tullut vauvasta asti otettua jos jonkinmoista yli 50-vuotisen elämäni aikana, joten ei mulla ole mitään rajoja asettaa. Vaarallisilta taudeilta on tähän asti hyvin vältytty.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole vähän eri rokote?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, terveydenhuoltohan tässä on hyväntekijä, kun suojelee keljulta taudilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä siis rautalankavastaus: minua ei mitenkään häiritse ottaa esim. vuosittain jokin hyödyllinen rokote elämäni loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleen on lupa tehdä hyvää ☺️
Kyllälhän muitakin rokotteita pitää uusia, että teho säilyy. Mikä tässä nyt niin hiertää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä siis rautalankavastaus: minua ei mitenkään häiritse ottaa esim. vuosittain jokin hyödyllinen rokote elämäni loppuun asti.
Okei. Sä olet jo näemmä etukäteen päättänyt, että rokote tulee olemaan hyödyllinen jatkossakin, ja että haitat eivät lisäänny.
Kerran vuoteen menee helposti, jos tarvis vaatii kaksikin. Verinäytteitä ym. otettu jo satoja kertoja niin pikkupistos lisää ei pelota.
0 ei tuu koskaa normalia se on jo tiedetty 2020
Vierailija kirjoitti:
Kyllälhän muitakin rokotteita pitää uusia, että teho säilyy. Mikä tässä nyt niin hiertää?
Ihan eri asia. Esim. influenssarokotteessa annetaan tapettuja viruksia. Tietty pitää joka vuosi antaa uusi rokote, kun virus on muuntunut, ja rokotteen viruskanta on eri. Koronarokotteessa sulle annetaan samaa tiedemehua kuin aiemminkin, mutta haitat ovat toisella kertaa tyypillisesti suuremmat.
37 menee just.