Hei tänä vuonna asuntolainan ottaneet, minkälaisia marginaaleja olette saaneet?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
0.3
höpö höpö
1,0 kiinteä korko 15 vuodeksi. Muuten olisi ollut 0.7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0.3
höpö höpö
Mullekin tarjosi nordea 0.3 ja aktia 0.37.
Siis 12kk euriporiin sidottua.
0,49 %, 12 kk Euribor. Kaksi lainanmaksajaa, laina vajaa 300k e.
0,57, ensiasunto eikä muita vakuuksia kuin vaadittu käsiraha.
Ja pankkia ei tietenkään voi sanoa. Ettei nyt vaan joku muu saisi yhtä halvan lainan...
Vierailija kirjoitti:
paljonko siis noissa koroksi jää
Se pelkkä margariini koska korko on pakkasella.
10 vuoden kiinteä korko 1,1%. Tämä on toinen asunto, muutetaan isompaan ku perhe kasvaa. Jätetään eka sijoitusasunnoksi.
Kilpailutettiin 2 pankkia ja nyt kun ekasta on jo yli puolet maksettu, pankista on tullut oikein ystävällinen. Ekan lainan kanssa oli nuhkeämpää.
0.6. Tarvittiin kymppitonnin asuntolaina neljättä omistusasuntoamme varten. Viimeksi otin 60 000€ lainan 2007. Silloin marginaali oli 0.3. Sen lainan olen jo maksanut pois. Olemme nelikymppisiä.
0.4
27k omia säästöjä, 160k lainaa
20v maksuaika
Vierailija kirjoitti:
0.6. Tarvittiin kymppitonnin asuntolaina neljättä omistusasuntoamme varten. Viimeksi otin 60 000€ lainan 2007. Silloin marginaali oli 0.3. Sen lainan olen jo maksanut pois. Olemme nelikymppisiä.
Ja jatkan vielä että saimme paljon perintöä, mutta tietenkin ajattelen itse olevani oikein erinomaisen hyvä rahankäyttäjä ja sen osuuden, joka on pelkkää onnea, olevan omaa ansiotani.
Vierailija kirjoitti:
Ja pankkia ei tietenkään voi sanoa. Ettei nyt vaan joku muu saisi yhtä halvan lainan...
Samat lainaehdot voi saada lähes jokaisesta pankista, mutta ehdot eivät ole kaikille lainanhakijoille samat. Lainoitus menee henkilökohtaisen luokituksen mukaan. Vähän samoin kuin palkkaluokatkin nykyisin.
0.7 täälläkin, pieni laina eikä kertakaikkiaan minkään näköistä neuvotteluvalttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkan vielä että saimme paljon perintöä, mutta tietenkin ajattelen itse olevani oikein erinomaisen hyvä rahankäyttäjä ja sen osuuden, joka on pelkkää onnea, olevan omaa ansiotani.
Ei olla saatu vielä perintöä. 2. asuntomme alue koki arvonnousun, jota emme olleet osanneet odottaa.
0,65 ja op:n bonukset, jotka op voi kyl omalla uksipuolisella päätöksellä poistaa.
175k lainaa, 10% omarahoitus, asp
0,7. Pieni laina