Hei, sinä lukion pitkällä matematiikalla aloittanut?
Opiskelitko ko. oppimäärän loppuun vai vaihdoitko jossakin vaiheessa lyhyen matematiikan puolelle?
Kommentit (34)
Opiskelin loppuun vaikka ehkä olisi pitänyt vaihtaa lyhyeen. Toisaalta pääsin kyllä kirjoituksista läpi, eikä kukaan ole sittemmin paljon arvosanojen perään kysellyt.
Loppuun noin 100v sitten. C :n kirjoitin ettei se nyt ihan loistavasti mennyt.
Lapseni opiskelee pitkää matematiikkaa. Hän koki ensimmäisen kurssin aivan järkyttävän vaikeaksi ja meinasi vaihtaa lyhyelle. Muut kurssit eivät kuitenkaan ole tuntuneet yhtä vaikeilta, ensinmäinen oli pahin. Tsemppiä!
Vaihdoin lopulta, koska kävin aikuislukion netin kautta eikä ollut motivaatiota opettaa itselleni pitkää matematiikkaa. Pidin myös itseäni liian tyhmänä, mutta lyhyestä matematiikasta sain kaikista kursseista 9.
Vaihdoin 4. kurssin jälkeen, kun kurssinumerot olivat: 6, 5, 4 ja 4.
Vaihdoin kolmen kurssin ja kolmen kutosen jälkeen lyhyeen. Pienellä vaivalla sain kutosia, joten jälkeenpäin ajattelen, että olis pitänyt ehkä jatkaa. Meiän lukiossa oli myös henkilöitä, jotka taisteli pitkän matikan läpi nelosilla ja vitosilla.
Ihan hyvin mulla on mennyt ilman pitkää matikkaa, mutta koen kuitenkin, että itselleni olisi ollut hyödyksi nähdä vaivaa ja kahlata ne muutamat kurssit läpi.
Mä aloitin lyhyellä ja vaihdoin pitkään. Sitähän sä et kysynyt, mutta halusin vaan kertoa.
Pitkä matikka kannattaa yrittää punnertaa läpi vaikka se vaikealta tuntuisikin - niin sen on tarkoituskin. Juuri-ja-juuri läpi rämmitty pitkä matikka on arvokkaampi kuin lyhyen 10.
Loppuun asti ja kirjoitin ällän, helppoa oli.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin lyhyellä ja vaihdoin pitkään. Sitähän sä et kysynyt, mutta halusin vaan kertoa.
Oh-hoh! Nostaisin hatun, jos semmoinen olisi pääni päällä.
Opiskelin loppuun ja kirjoitin L:n.
Jees, 10 pakollista kurssia kävin ja joka ikisestä kurssista tuli kutonen. Joskus kun katselen lukion opintosuoritusotetta mua alkaa naurattaa: 6, 6, 6, ...
Opiskelin loppuun. En kirjoittanut, syyn voitte arvata.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyttä matikkaa ei voi vaihtaa pitkään kesken kaiken. Toisinpäin onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin loppuun. En kirjoittanut, syyn voitte arvata.
Sait 10 todistukseen, mutta olit niin vaatimaton, että jätit kirjoittamatta. Näinhän se meni, eikös vaan?
Vaihdoin pitkältä lyhyeen, vaikka sainkin useimmiten kaseja ja ysejä, mutta kun innostuinkin yhtäkkiä kielistä, otin ohjelmistoon sekä ranskan että espanjan.
Se on perusmatematiikkaa, jonka pitäisi olla pakollista kaikille ylioppilaille. Nimi antaa virheellisen kuvan. Tarkoitus on opettaa perusmatematiikka mutta ei vaan mene palikoille perille.
Opiskelin loppuun