Kuinka usein olet törmännyt ihmiseen, jolla on täsmälleen sama syntymäpäivä
kanssasi?
Tai edes viikon marginaalissa.
Missä tilanteissa ja keihin?
Kommentit (163)
Koko peruskoulun luokallani oli oppilas jolla oli sama syntymäpäivä.
Seurustelin myös aikoinaan henkilön kanssa jolla oli päivä aiemmin synttärit kuin minulla,samaa vuosimallia.
Viikon marginaalilla tunnen kymmeniä, samana päivänä syntyneitän 4 joista 2 samana vuonnakin. :)
Pikkuserkullani on samana päivänä syntymäpäivä. Hän vuoden nuorempi. Onnitellaan samana päivänä sitten aina toisiamme viestein :D
Tiedän. Minulla on kaksoisveli :)
Koulussa oli luokallani tyttö joka oli syntynyt samana päivänä ja samana vuonna.
Exälläni on sama syntymäpäivä kuin minulla, avokkini veljellä on syntymäpäivä päivän jälkeen omani ja viikon sisään mahtuu viisi tuttuani. Vain viikon marginaalissa on samana vuonnakin syntyneitä.
Mä tiedän yhden henkilön jolla on täsmälleen sama syntymäpäivä kun mulla. Lapsen kaveri.
Lukiossa luokkakaverilla oli sama synttäripäivä.
11.7.70
Oma aviomieheni :) ikäeroa meillä on muutamia minuutteja. Joskus vitsaillaan että onkohan meiltä salattu jotain. Ollaan oltu yhdessä 14 vuotiaista asti ja ollaan toisillemme ensimmäiset varsinaiset kumppanit.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:09"]
En koskaan ole törmännyt kehenkään jolla olisi sama syntymäpäivä, 3.3. Jokusen kerran olen tavannut joitakin joilla syntymäpäivä on tuolla viikon marginaalilla omastani.
[/quote]
Mun veli ja mun lapsen kaveri on syntyneet 3.3.
Yläasteella oli samalla luokalla samana päivänä syntynyt. Meidän isät oli samassa paikassa töissä, silloin ku me on synnytty :) Terkkuja vaan!
Mun miehellä ja mun mummolla on sama päivämäärä, ikäeroa 66 vuotta.
Ja veli ja muksun kaveri tuo ylempänä mainittu 3.3.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 07:32"]
Samaa päivää en ole tavannut kenelläkään, mutta parin päivän marginaalilla on työkaveri (vuoden nuorempi), kaveri (2 vuotta vanhempi), (jo edesmennyt) mummo ja yksi tuttava.
Oma lapseni on syntynyt samana päivänä kuin pappani eli lapsen isopappa.
[/quote]
Tähän vielä, tyttärelläni on päivän nuorempi kaveri sekä 4 päivää vanhempi kaveri (samalla luokalla kaikki) ja tämän lisäksi kolmannella luokkakaverilla on myös parin päivän marginaalilla syntymäpäivä (olikohan päivän tai pari vanhempi). Viikon sisään syntyneitä luokkakaverusta on siis yhteensä 4, joista 3 ovat keskenään kavereita koulun ulkopuolellakin.
Yksi työkaveri oli minua tasan viisi vuotta nuorempi eli meillä oli sama syntymäpäivä, mutta eri vuosi. Äitini serkun hautajaisissa kävi ilmi, että meitä samana päivänä, mutta eri vuosina syntyneitä oli peräti kolme: vainaja, saarnaaja ja minä. En voinut mitään, että minua alkoi hymyilyttää, kun tuo saarnaaja siunauspuheessa mainitsi heidän kahden yhteisen syntymäpäivän. Muistotilaisuudessa, kun sitten muistelin vainajaa pienessä puheentapaisessa, niin mainitsin myös tuon hymyä aiheuttaneen asian. Sen toki tiesin ennestään, että vainajalla ja minulla oli sama syntymäpäivä.
En ikinä. Koulussa tunsin kaksi tyyppiä jotka olivat syntyneet kaksi ja viisi päivää myöhemmin. Wikipedian mukaan ainakin Björkillä ja Jena Malonella on mun kanssa sama syntymäpäivä.
Mun luokalla oli ala-asteella poika, joka oli syntynyt neljä tuntia minua myöhemmin.
Mulla oli ennen luokkakaveri, joka oli syntynyt pari tuntia ennen mua. Samalla luokalla oli tyyppi, joka oli syntynyt meistä seuraavana päivänä.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 10:35"]
Yläasteella oli samalla luokalla samana päivänä syntynyt. Meidän isät oli samassa paikassa töissä, silloin ku me on synnytty :) Terkkuja vaan!
Mun miehellä ja mun mummolla on sama päivämäärä, ikäeroa 66 vuotta.
Ja veli ja muksun kaveri tuo ylempänä mainittu 3.3.
[/quote]
Tähän vielä mun lapsi ja mun äiti... peräkkäiset päivät.
Tiedän 2... toinen on erisukupuolta ha se joka on samaa sukupuolta on samanniminen kuin minä. Niin etu kuin sukinimi ja asuimme samalla paikkakunnalla
Appiukolla on! :) Ja ala-asteella meidän luokalla oli poika, jolla oli sama syntymäpäivä kuin mulla ja siis sama vuosikin. Samoin lukiossa eri paikkakunnalla. Ja yliopistossa yksi opiskelukaveri oli tasan kaksi vuotta vanhempi. (Olen syntynyt lokakuussa.)
Sellaisia, joilla on sama päivä + kuukausi, olen kohdannut niin monta etten muista lukumäärää. Sellaisia, joilla on sama päivä + kuukausi + vuosi, tasan yhden. Olin monta vuotta työssä jossa jouduin jatkuvasti kysymään asiakkaiden henkilötunnusta.