Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ostat kotimaiselta pienyrittäjältä, miten nopeasti odotat saavasi tavaran?

Vierailija
30.08.2021 |

Ilahdutko jos saat ostoksesi nopeasti, vai onko sinulle ihan sama vaikka siinä menisi 10 päivää?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat pikkufirmat lähettävät samana päivänä. Moni myös soittaa perään jos tuotetta ei ole hyllyssä ja ehdottaa korvaavaa jonka voi lähettää heti. Sitten riippuu täysin kuljetusfirmasta miten kauan muuten kestää. 

Vierailija
22/31 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun hän saapuu paikalle. Ehkä muutama sana ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thelonewanderer kirjoitti:

Kyllä se asiakas on nettiasiakaskin että kyllä ihan normaaleissa ajoissa pitäisi et viikkossa jos ei tule ehken ei kande olla netissä myymässä liikkeen. Kuka odottelee 2 vkoa. Yleensä 2 vkoss tulee jos ulkomailta tilaat.

Tätä mietinkin että jos ulkomailta saa saman tuotteen samassa ajassa ja halvemmalla, kuinka moni kuitenkin kannattaa kotimaista yrittäjää? Eli onko nopea toimitus yksi kotimaisen pienyrittäjän valteista vai asiakkaalle ihan sama?

ap

Hetkinen. Miten voi olla sama tuote, jos kerran on kyse suomalaisesta pienyrittäjästä? Minulle se ainakin tarkoittaa tuotetta, jota on vain hänelle myynnissä. Eli kun sinä puhut "samasta tuotteesta", niin tarkoitatko kuitenkin vain melkein samanlaista, vai tarkoitatko, että suomalainen yrittäjä myy ulkomailta ostamiaan tuotteita edelleen? Nämähän ovat kaksi eri asiaa.  

Minä odotan, että tuote lähetetään viimeistään kaksi päivää tilauksen jälkeen. Postilla sitten kestää minkä kestää. 

Voi olla sama tai samantyylinen, kyllähän moni esimerkiksi sisustustavaroita tai juhlatavaroita myyvä pitää aika samanlaista valikoimaa kuin ulkomaisetkin kaupat.

ap

Olet perustamassa kaksitoista tusinassa -nettikauppaa? Kannattaa miettiä ainakin kolmeen, ellei jopa neljään kertaan kannattaako.

Onko mikään nettikauppa todella originelli nykyaikana? Oli kyse lastenvaatteista, koruista, sisustustavarasta, lahjatavarasta, neuleista, leluista tai mistä vaan. En ole itse juuri nyt perustamassa yhtään mitään, mutta tilaan paljon nettikaupoista ja mietin vaan muiden asiakkaiden näkökulmaa.

ap

Vierailija
24/31 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeintä että tiedän suunnilleen milloin tuotteen saan. Eli jos nettisivulla näkyy että tuotteen toimitus 5-10 päivää niin jaksan sen 10 päivää ihan hyvin odottaa. Jos menee sen yli niin sitten harmittaa. Eli ehkä olisi tärkeää että toimitusarviot pitävät paikkansa. Tähän ei tietenkään voi kokonaan yrittäjä vaikuttaa kun posti sössii, mutta jos en ole saanut kuittausta 9:n päivän kohdalla että tilaus on lähtenyt matkaan niin se taas on yrittäjän ongelma.

Vierailija
25/31 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että pienyrittäjä ilmoittaa selkeästi sivuillaan kauanko toimitus kestää. Viikkoa pitäisin kohtuuaikana perustuotteelle, tietysti jos jotain mittatilaustyötä tilaan niin sitten olen valmis odottamaan kauemmin.

Vierailija
26/31 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuotetta on varastossa, toivoisin saavani lähettämisilmoituksen viimeistään ylihuomenna. Koen sen aina erittäin hyvänä asiakaspalveluna, jos tuotteeni lähtee nopsaa matkaan, vaikka Posti sitä kuinka kauan perille sitten kiikuttaisikin. Näin käyttötavaroiden kanssa, mutta käsityöt ym. on toki sitten eri juttu ja silloin riittää, että myyjä pysyy ilmoittamassaan toimitusajassa.

Vierailija
27/31 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hyvänä palveluna ja jämptin toiminnan merkkinä sitä, että sivuilla lukee esim. ”Ennen klo 11 tehdyt tilaukset postitetaan saman päivän aikana” tmv.

Säällinen toimitusaika riippuu vähän siitä mitä tilaa. Viimeksi tilasin teippejä hiustenpidennystä varten kun tuntui että moppi kaipaa jo pikaista huoltoa. On kiva, että tuote tulee kolmen päivän sisällä.

Esim. Kicks ja HM toimittavat Ruotsin puolelta alle viikossa, joten ei toimituksessa nyt ainakaan kauempaa saa mennä. Minust tuntuu, että ihmisten suunnitelmallisuus vähenee vuosi vuodelta. Siksi varmaan niitä viime tipan isänpäivä- tai joululahjan ostajia on nykyään enemmän kuin ennen.

Vierailija
28/31 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan esom. Turkista tuotteen kahdessa päivässä, niin Suomen sisällä odotan samaa.

Vierailija
29/31 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauskohtaista. Arvostan kuitenkin rehellisyyttä hyvin paljon. Ei siis toimita kuten eräs nuorten miesten firma, jonka kanssa olen tehnyt kauppoja hieman harvinaisemmasta akusta.

Firman sivuilla kerrotaan, että akku toimitetaan 1-4 arkipäivän kuluessa; kaikissa firman myyntipisteissä on k.o. akkuja varastossa. Kun tilaus on tehty ja maksettu, tulee sähköpostia, jossa kerrotaan toimitusajaksi 4-8 viikkoa. Tyhmempikin tietää, että firma on juuri tilannut akun Kiinasta viidenneksellä omasta myyntihinnastaan.

Ajattelin, että mikäs siinä, kun saan kuitenkin akulle vuoden takuun. Akku hajosi ja takuuakun toimittamiseen meni taas 4-8 viikkoa. Ja koko ajan näkyi myyntipisteiden varastossa yksi tai useampi samanlainen tuote. Nettisivuillaan firma antaa rivien välistä ymmärtää, että akut ovat kaikin puolin parempia kuin kiinankrääsä.

Minulle olisi OK odotellakin, jos minua ei vedettäisi huulesta joka käänteessä. Ostan kaiken mahdollisuuksien mukaan suomalaisista liikkeistä ja suomalaisilta valmistajilta, mutta odotan samalla näkeväni suomalaista rehtiyttä kaupanteossakin.

Vierailija
30/31 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kuljetusfirma sössii asian. Itsekin odotin erästä tuotetta Saksasta saapuvaksi. Kaikki meni hienosti Suomeen asti, sitten alkoi hidastelu. Monta kertaa sai olla kuljetusfirmaan yhteydessä, että paketti viimein saapui perille.

Vierailija
31/31 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitä yrittäjä lupaa toimitusajaksi. Jos tuote tulee luvattua nopeammin, se on aina iloinen yllätys. Jos taas ei tule siinä ajassa, kuin on luvattu, pitää viivästykselle olla pätevä selitys, ja sen olisi syytä tulla heti, kun viivytys tulee yrittäjän tietoon.

Yksi toimitusviive ei saa minua vaihtamaan tavarantoimittajaa, jos kyseisen yrittäjän myymässä tuotteessa on jotain sellaista hyvää, mitä muiden vastaavissa tuotteissa ei ole. Mutta jos toimitusten viivästyminen on enemmän tapa kuin satunnainen yksittäistapaus, tilaan jatkossa muualta.