Mulla 36.5 astetta on jo kuume
Ja ongelma tässä on, että kukaan lääkäri ei koskaan ole uskonut, vaikka olisin puoli kuollut! Viimeksi tänään piti todistella yli tunti, että tarvitsen saikun töistä.
Kommentit (29)
No voi jeesus sentään, mulla on normaali ruumiinlämpö 36 astetta (en mittaile huvikseni vaan flunssan jälkeen tai kuumeen laskettua) ja jonkin verran kuumeiseksi tunnen oloni 37,5 asteessa. Sitten kun on 39 astetta niin tekee mieli mennä jo makuulle.
Turhaa jankkaat vaikka sä olisit normaalisti hypotermiassa kaiket päivät niin alle 38,5 ei ole kuumetta vaan LÄMMÖNNOUSUA! Toiset kestää lämmönnousua huonommin kuin toiset ja jotkut ovat kuumeessa (siis yli 38,5) ihan puolikuolleita.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:26"]Turhaa jankkaat vaikka sä olisit normaalisti hypotermiassa kaiket päivät niin alle 38,5 ei ole kuumetta vaan LÄMMÖNNOUSUA! Toiset kestää lämmönnousua huonommin kuin toiset ja jotkut ovat kuumeessa (siis yli 38,5) ihan puolikuolleita.
[/quote]
"Kuumeella tarkoitetaan sitä, että ruumiinlämpö on korkeampi kuin normaalisti. Normaali ruumiinlämpö aikuisella riippuu jonkin verran mittaustavasta ja vuorokaudenajasta. Kainalosta mitattu lämpö on joitakin asteen kymmenyksiä pienempi kuin peräsuolesta mitattu mutta hieman korkeampi kuin korvasta mitattu. Normaalilämmön yläraja on aamuisin noin 0,5 astetta 37 asteen molemmin puolin, mutta tässä esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua. Illalla lämpö voi normaalistikin olla 0,5 astetta korkeampi."
Lähde: Terveyskirjasto
Täytyy olla harvinaisen heikko ihminen ja/tai harhainen jos pieni lämmönnousu 0,5 astetta tekee puolikuolleeksi ja tarvii saikkua. Jossain muualla on vikaa...taitaa olla pahanlaatuinen lorvikatari. Terapia voi myös auttaa niin riittää voimia elää normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:31"]Täytyy olla harvinaisen heikko ihminen ja/tai harhainen jos pieni lämmönnousu 0,5 astetta tekee puolikuolleeksi ja tarvii saikkua. Jossain muualla on vikaa...taitaa olla pahanlaatuinen lorvikatari. Terapia voi myös auttaa niin riittää voimia elää normaalisti.
[/quote]
Itsellä 37° on jo tosi huono olo ja joka paikkaan sattuu ja olen täysin voimaton.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:31"]Täytyy olla harvinaisen heikko ihminen ja/tai harhainen jos pieni lämmönnousu 0,5 astetta tekee puolikuolleeksi ja tarvii saikkua. Jossain muualla on vikaa...taitaa olla pahanlaatuinen lorvikatari. Terapia voi myös auttaa niin riittää voimia elää normaalisti.
[/quote]
Itsellä 37° on jo tosi huono olo ja joka paikkaan sattuu ja olen täysin voimaton.
[/quote]
Lisätään tähän että mittaan kuumeen vasta kun mun on järkyttävän huono ja heikko olo.
Pitäisikös tehdä jotain sen oman kunnon ja terveyden eteen jos 37 astetta saa aikaan huonon ja voimattoman olon? Miten voi edes elää normaalisti koska lämpö voi vaihdella jopa asteen verran tavallisen päivän aikana?
Vai oletteko te etxraherkät koko ajan sairalomalla tai muuten vaan voimattomia?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:38"]Pitäisikös tehdä jotain sen oman kunnon ja terveyden eteen jos 37 astetta saa aikaan huonon ja voimattoman olon? Miten voi edes elää normaalisti koska lämpö voi vaihdella jopa asteen verran tavallisen päivän aikana?
Vai oletteko te etxraherkät koko ajan sairalomalla tai muuten vaan voimattomia?
[/quote]
Mä oon hyvin harvoin kipee. Maksimissaan kaksi kertaa vuodessa ja silloinkin yleensä vapaapäivinä.
Se joka on oikeesti heikos kunnos kun lämpöä on 37°
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:59"]
alle 38,5 ei ole vielä lääketieteellistä kuumetta, vaan korkeintaan lämmönnousua.
Jos elimistö toimii normaalisti, niin kyllä lämpö on aina lähes 37, tietty jos lähinnä makoilet sohvalla ja syöt mitä sattuu, niin sitten tuo lämpö voi laskea lähemmän 36:tta.
Tunnin kitisemisellä, tuhlasit muiden potilaiden vastaanottoon varattua aikaa, teit itsestäsi hölmön, ja sait varmasti kivat kirjoitukset papereihin.
[/quote]
Mitähän se mummo, jolla oli normaali 35 astetta, ajattelee tosta lääketieteellisestä kuumeesta. 38,5 olisi hänelle tosi raju kuume ja sitäpaitsi ne, joilla on normaalilämpö alle 36, ovat jo piemestä lämmönnoususta huonossa kunnossa. Heillä on pienempi se marginaali. Se voi se 37 olla heille jo kova kuume.
J-P