Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla 36.5 astetta on jo kuume

Vierailija
02.10.2014 |

Ja ongelma tässä on, että kukaan lääkäri ei koskaan ole uskonut, vaikka olisin puoli kuollut! Viimeksi tänään piti todistella yli tunti, että tarvitsen saikun töistä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ja hoitajat nauraa noille "mulle tulee aina alilämpöä ku oon kipeenä", "mul on niin matala ruumiinlämpö et tää 35.5 on mulle jo kuumetta" ja "mul tuli viime yönä flunssa mut tulin heti näyttämään ku mul menee aina keuhkoihin/poskionteloihin". Just just.

Vierailija
2/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:19"]Lääkärit ja hoitajat nauraa noille "mulle tulee aina alilämpöä ku oon kipeenä", "mul on niin matala ruumiinlämpö et tää 35.5 on mulle jo kuumetta" ja "mul tuli viime yönä flunssa mut tulin heti näyttämään ku mul menee aina keuhkoihin/poskionteloihin". Just just.
[/quote]
Hain koulussa kerran terkkarilta buranaa päänsärkyyn niin tää passitti mut kotiin ja pari päivää saikkua kun lämpöä oli 37,1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan sulla lämpöä (yli 37) ja oireita siitä --> päänsärky. Oireilen minäkin jos on yli 37 mutta ei mulla ole "kuumetta", vaan lievää lämpöä.

20

Vierailija
4/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:30"]Olihan sulla lämpöä (yli 37) ja oireita siitä --> päänsärky. Oireilen minäkin jos on yli 37 mutta ei mulla ole "kuumetta", vaan lievää lämpöä.

20
[/quote]
nojoo. Mut itel ei käyny mieleskää et olisin joutunu lähtee kotiin ku luulin et on vaa normi päänsärkyä.

Vierailija
5/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmönnousun huomaan yleensä jo 37:ssa, mutta kuumeesta en kehtaisi puhua ennen 38:a. Itselläni on ihan normaali n.36 peruslämpö. Kovimmillaan kuumetta on mitattu 42,3 terveyskeskuksessa kun olin reilut 10v... silloin oli kuumetta :)

Vierailija
6/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jeesus.... Sit kun te "alilämpöiset" saatte kerran elämässänne kunnon bakteeritaudin esim. pahan keuhkokuumeen, sappirakotulehduksen, munuaistulehduksen, sepsiksen tms. ja ihan oikea kuume nousee yli 39 asteen niin tiedätte, mitä kuume on! Ja kyllä, oikea kuume nousee jokaiselle. Se, joka väittää, että 36,6 asteen lämpö on kuumetta tarvitsee psyykenlääkityksen.

Vierailija
7/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:48"]Voi Jeesus.... Sit kun te "alilämpöiset" saatte kerran elämässänne kunnon bakteeritaudin esim. pahan keuhkokuumeen, sappirakotulehduksen, munuaistulehduksen, sepsiksen tms. ja ihan oikea kuume nousee yli 39 asteen niin tiedätte, mitä kuume on! Ja kyllä, oikea kuume nousee jokaiselle. Se, joka väittää, että 36,6 asteen lämpö on kuumetta tarvitsee psyykenlääkityksen.
[/quote]
Mulla ei oo moneen vuoteen noussut yli 37,3°. Toivoisin, että nousis kunnolla niin en olis niin pitkään sairas.

Vierailija
8/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:48"]Voi Jeesus.... Sit kun te "alilämpöiset" saatte kerran elämässänne kunnon bakteeritaudin esim. pahan keuhkokuumeen, sappirakotulehduksen, munuaistulehduksen, sepsiksen tms. ja ihan oikea kuume nousee yli 39 asteen niin tiedätte, mitä kuume on! Ja kyllä, oikea kuume nousee jokaiselle. Se, joka väittää, että 36,6 asteen lämpö on kuumetta tarvitsee psyykenlääkityksen.
[/quote]

Lasketaanko kunnon bakteeritaudiksi kohtutulehdus jossa crp oli 235? Ainakin sain kahta antibioottia suoneen, mutta ei mulla silti ollut kuumetta ei edes lämpöä.

Vierailija
9/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo jo kuumetta sellaisella, jolla ruumiinlämpö on normaalisti 34,5-36,0. Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavilla ON ruumiinlämpö usein tosi alhainen.

Vierailija
10/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kouluaikoina kaveri soitti ja kysyi miksi olin poissa koulusta, kerroin että kuumetta oli melko paljon eli 38 (normaalilämpö 36), kaveri sanoi että eihän toi ole yhtään mitään. Hänellä oli normaalilämpö 37 ja 38 asteessa tuntui vain lievästi epämiellyttävältä. Mulle toi sama "lievästi epämiellyttävä" on 37, joka on normaalilämpöni yläpuolella. Kyllä se vaan on yksilöllistä, eikä samat lukemat päde kaikkiin.

Vierailija
11/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tämä kilpailua ole. Itsellä oli eilen 38.2 ja keuhkot rohisevat, luuktavasti keuhkokuumetta tai keuhkoputkentulehdusta. Ei hääppöinen olo. Normilämpö 36,4.

Vierailija
12/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuumetta ole, sori vaan.

Vierailija
13/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kuume. Eikä kukaan lääkäri kuuntele sinua tuntia.

Vierailija
14/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla lievä kuume. Riippuu siitä, mikä on sun normaali ruumiinlämpö. Joillain voi olla hieman alle 36 astetta.

J-P

Vierailija
15/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:28"]

Voi se olla lievä kuume. Riippuu siitä, mikä on sun normaali ruumiinlämpö. Joillain voi olla hieman alle 36 astetta.

J-P

[/quote]

Ei se ole kuumetta ja sillä siisti, ihan sama mikä ihmisen normaali ruumiinlämpö on. Sitä paitsi jokaisen ruumiinlämpö vaihtelee päivän mittaan, ei se ole vakio.

Voi tietenkin olla muuten huonossa kunnossa flunssan tms. takia mutta kuume on asia erikseen.

Vierailija
16/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:28"]

J-P

[/quote]

Ei se ole kuumetta ja sillä siisti, ihan sama mikä ihmisen normaali ruumiinlämpö on. Sitä paitsi jokaisen ruumiinlämpö vaihtelee päivän mittaan, ei se ole vakio.

Voi tietenkin olla muuten huonossa kunnossa flunssan tms. takia mutta kuume on asia erikseen.

[/quote]

Mun normaali ruumiinlämpö on 36,0-36,2 Tuon enempää ei vaihtelua ole ollut. Tai on ollut. Nykyään voi olla alle 36.

J-P

Vierailija
17/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainalosta mitattaessa pitää aina muistaa, että se näyttää noin puoli astetta vähemmän, kuin mitä todellinen ruumiinlämpö on. Mitatkaa peräaukosta niin saatte oikean lämpötilan selville.

Vierailija
18/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummuni normaali ruumiinlämpö oli 35, hän oli lähestulkoon kuumehoureissa lämpötilan lähennellessä 37.

Vierailija
19/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 38,5 ei ole vielä lääketieteellistä kuumetta, vaan korkeintaan lämmönnousua.

Jos elimistö toimii normaalisti, niin kyllä lämpö on aina lähes 37, tietty jos lähinnä makoilet sohvalla ja syöt mitä sattuu, niin sitten tuo lämpö voi laskea lähemmän 36:tta.

Tunnin kitisemisellä, tuhlasit muiden potilaiden vastaanottoon varattua aikaa, teit itsestäsi hölmön, ja sait varmasti kivat kirjoitukset papereihin.

Vierailija
20/29 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole kuumetta.