Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on jossain yhdistyksessä töissä, onko niillä oma palkanlaskija?

Vierailija
30.08.2021 |

Tietääkö kukaan vai mitä kautta se maksetaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan palveluna se palkanlaskenta jostain sen alan yrityksestä

Vierailija
2/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdistyksessä on toimistonhoitaja tms., niin hän hoitaa palkanmaksun. Yhdistyksiä kun on niin moneen lähtöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu täysin yhdistyksestä. Voisi kuvitella, että osalla voi olla ostettu palveluna jostain yrityksestä ellei yhdistyksessä ole itsellä palkanlaskutaitoista toimijaa.

Vierailija
4/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pieni yhdistys omalla paikkakunnalla. Ajattelin että jos haen työpaikkaa niin näkeekö siellä että olen ulosoton asiakas?

Vierailija
5/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen laskee yhdistyksissä palkkansa itse. Siksi meillä on tässä maassa niin paljon niitä väärinkäytöksiäkin, kun rahat katoaa jäsenten tileille.

Vierailija
6/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on pieni yhdistys omalla paikkakunnalla. Ajattelin että jos haen työpaikkaa niin näkeekö siellä että olen ulosoton asiakas?

Kylä yleensä näkee. Ulosottopäätös tulee palkanmaksajan osoitteeseen eli yhdistyksen osoitteeseen, josta se toimitetaan palkanlaskijalle, joka on monessa tapauksessa nykyään joku tilitoimisto.  Näin ainakin meillä hoituu. 

Vierailija
7/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylä yleensä näkee. Ulosottopäätös tulee palkanmaksajan osoitteeseen eli yhdistyksen osoitteeseen, josta se toimitetaan palkanlaskijalle, joka on monessa tapauksessa nykyään joku tilitoimisto.  Näin ainakin meillä hoituu. 

Ulosoton kanssa voi myös sopia, että maksaa summan itse.

Vierailija
8/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen laskee yhdistyksissä palkkansa itse. Siksi meillä on tässä maassa niin paljon niitä väärinkäytöksiäkin, kun rahat katoaa jäsenten tileille.

tilintarkastaja on varmaan mielissään tuollaisesta toiminnasta.

Vierailija
9/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko muka oikeasti sopia että maksaa itse että työpaikka ei saa tietää?

Vierailija
10/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu yhdistyksestä.

Vierailija
11/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pieni yhdistys, niin varmaan palkanlaskenta on ulkoistettu. Itse työskentelen ison yhdistyksen taloustiimissä, eikä ne työntekijöiden ulosotot meilläkään tule kuin palkanlaskijan ja minun (talouspäällikkö) tietoon. Vaitiolovelvollisuus meitäkin koskee.

Vierailija
12/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuuko muka oikeasti sopia että maksaa itse että työpaikka ei saa tietää?

Jos sattuu mukava ulosottomies kohdalle.

Vierailija
13/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä päätös on osoitettu palkkahallinnolle. Eli kirjeen vastaanottava henkilö näkee vain, että ulosotosta lähestytään palkkahallintoa ja silloin hän toimittaa kirjeen eteenpäin sitä avaamatta. Toki sitten, jos on niin pieni yhdistys, että on esim. vain kaksi työntekijää on helppo päätellä.

Vierailija
14/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pieni yhdistys, niin varmaan palkanlaskenta on ulkoistettu. Itse työskentelen ison yhdistyksen taloustiimissä, eikä ne työntekijöiden ulosotot meilläkään tule kuin palkanlaskijan ja minun (talouspäällikkö) tietoon. Vaitiolovelvollisuus meitäkin koskee.

Tuleeko se tieto ulosotosta sitten suoraan teille? Meillä ulosoton laput työntekijän ulosotoista on tulleet ensin yritykseen ja meiltä toimitettu sitten palkanlaskijalle.

Vierailija
15/15 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko se tieto ulosotosta sitten suoraan teille? Meillä ulosoton laput työntekijän ulosotoista on tulleet ensin yritykseen ja meiltä toimitettu sitten palkanlaskijalle.

Tieto tulee suoraa meille, koska ulosottokirje on tosiaan osoitettu palkkahallinnolle. Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, vaikka palkanlaskenta olisi ulkoistettu, palkkahallinnolle osoitettu ulostottokirje on toimitettava avaamattomana oikealle taholle. Mikäli joku menee tässä välissä avamaan kirjeen, hän on toiminut salassapitosääntöjen vastaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi